Vaccineren, we twijfelen zo

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lamode, 9 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Ik had geen vraag? Medicijnen en vaccinaties worden niet op baby's en kinderen getest, en lange termijn effecten zijn van veel vaccinaties niet bekend omdat ze te kort bestaan, los van het probleem dat er geen direct oorzakelijk verband kan worden onderzocht met de huidige technieken. En nogmaals, dat maakt mij niet tégen vaccineren, maar deze feiten en risico's neem ik wel mee in mijn afweging.

2. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Ik lees de vraag 'waarom inenten tegen ziekten die al lang niet meer voorkomen in Nederland'
    Die vraag kun je ook andersom stellen. ' waarom komt die ziekte niet meer voor?' en wat zou er gebeuren wanneer niemand meer ingeënt wordt?

Lees ook maar eens dit. En bedenk hoe het eruit had gezien wanneer dat niet ingeënte meisje geen uitzondering was, maar mainstream. Hoeveel kinderen had je dan in dat ziekenhuis?
    https://vrouw.nl/artikel/verhalen-achter-het-nieuws/37816/mijn-kind-ging-bijna-dood-omdat-anderen-niet-inenten

Natuurlijk is het goed je goed te informeren. En niet zomaar klakkeloos alles aannemen. Maar dat geld vooral en juist voor allerlei vage websites en zogenaamde ervaringsdeskundigen.

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Tandenborstel niet, maar hoevaak delen babys 'speelgoed' op een kdv? En babys ervaren nu eenmaal veel met hun mond.

4. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Mijn kind komt niet op een kdv. Ook dat is iets dat je meeneemt in je afweging. En nogmaals, de kans op bloed-bloed besmetting op die manier, maal de kans dat het eerste kindje hepatitis B heeft, is nog kleiner dan de kans dat er een meteoriet op z'n hoofd valt. En nee, ik zeg niet dat je niet moet vaccineren, ik zeg dat je dat mee moet nemen in je afweging. Als jouw kind op een kdv zit met ongevaccineerde kinderen van prostituees en junks, maak je een andere afweging dan wanneer je kind niet naar een opvang gaat. Het RIVM programma is een standaard programma waarin een bepaalde kosten-baten analyse is gemaakt, en het belang van de grote getallen vóór gaat op het individueel belang. En dat is prima, dat moet ook om het betaalbaar te houden. Maar het staat je nog vrij om daar vanaf te wijken in het belang van je eigen kind. Zo heeft bijvoorbeeld het gezamenlijk inenten van PNEU en DKTP-HIB-HEP een negatieve invloed op de bescherming tegen hepatitis B. Dat weet het RIVM, dat zeggen ze zelf ook. Maar het valt nog net binnen de normen en dan is het kostenplaatje toch net wat belangrijker. Helemaal prima, maar het staat mij vervolgens vrij om een andere keuze te maken.

Deel Deze Pagina