Vaccineren zorgmedewerkers

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door mausi, 11 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Weet jij al wat je doet?

2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.166
    23.248
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Whoopy en Syane vinden dit leuk.
  3. Ienemine

Ienemine Fanatiek lid

20 feb 2018
    1.514
    853
    113
    Vrouw
    Ik werk in de thuiszorg vanaf 18 januari kunnen wij ons laten inenten. Ik weet alleen niet wat ik wil vind het zo lastig.

4. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.873
    5.151
    113
    Home
    Ik was heel stellig met nee
    Maar toch ben ik wat gaan twijfelen maar nog steeds ben ik er niet gerust op
    Dus twijfel veel

tuc vindt dit leuk.
  5. tuc

tuc Niet meer actief

Ik snap dat heel goed.
    Zit je twijfel in het vaccineren an sich, of vanwege je beroep?
    Had je ook getwijfeld als je een kantoorbaan had?
    Maakt verder ook niet uit hoor, ik snap dat het erg lastig is.
    Veel wijsheid met je keuze.

Anna009 vindt dit leuk.
  6. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Ik vind het een goede zaak. Ik werk op een covid-afdeling en laat hem zeker zetten, niet zozeer voor mezelf maar omdat ik bang ben dat ik anderen besmet, zoals mijn ouders, schoonouders etc...

NiVa0230, Whoopy en Zuul vinden dit leuk.
  7. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.675
    807
    113
    Maar het is toch nog niet duidelijk dat je een ander niet kan besmetten? Volgens mij weten ze nog niet of je het wel of niet door kan geven ook al ben je ingeënt

8. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.873
    5.151
    113
    Home
    Ik vind het lastig m'n gevoel zegt niet doen maar echt goed onderbouwen kan ik dat ook weer niet
    Ik denk dat ik nog meer tijd nodig heb en ze willen dus volgende week al vaccineren
    We hebben vanuit het ziekenhuis ook nog niks gehoord
    Als ik een kantoorbaan had dan had ik het denk ik eerst niet gedaan

tuc vindt dit leuk.
  9. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    We zullen het toch moeten proberen. Kans is groter dat je het niet meer kan verspreiden als je gevaccineerd bent, dan wanneer je niet gevaccineerd bent.
    En zo denk ik ook over de eventuele bijwerkingen. Voor veel mensen die covid hebben gehad is de nasleep ook geen pretje, ook voor de mensen die het mild hebben gehad. Na maanden nog niet kunnen sporten, eten dat vies smaakt, etc. Laat staan dat je mensen hebt besmet die er dan aan overlijden, moet er niet aan denken.
    Als ik gevaccineerd ben ga ik nog niet leven alsof er geen corona is, toch niet tot er meer bekend is over de effectiviteit. Maar als we met zn allen gaan zitten wachten op de effecten bij ánderen die zich hebben laten vaccineren, dan komen we geen stap verder...

NiVa0230, KleineLai, Maslov en 6 anderen vinden dit leuk.
  10. jojo85

jojo85 Fanatiek lid

14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Ik ben ook wel verbaasd dat er zo veel mensen stellig nee zeggen. Kan me bij sommige argumenten wel iets voorstellen, maar heb me ook wel wat verdiept in het proces om tot het vaccin te komen en eventuele bijwerkingen.

Als ik dan het risico afweet van het nemen van het vaccin vs het oplopen van corona dan ben ik er toch snel uit. Door mn werk in de zorg is de kans groot dat ik corona krijg. Dat geeft niet alleen voor mij een gezongdheidsrisico (lange termijn effecten corona zijn ook nog niet bekent), maar ook een risico voor mijn cliënten. Ik zie het dus als een afweging van risico's en dan is voor mij de keus heel makkelijk. Ik ga me laten inenten zodra ik mag.

Ik ben oprecht ook wel benieuwd naar deze risicoafweging bij zorgmedewerkers die op niet vaccineren uit komen (maar ik heb nog niet alle gelezen, dus ga morgen even rustig terug lezen)

Zara75 vindt dit leuk.
  11. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.874
    7.937
    113
    Zijn dat er echt zoveel? , ik ken inmiddels behoorlijk wat mensen die Corona hebben gehad, maar niemand die maanden later nog last heeft van een nasleep

jada08, Neuzeke en Whysteria vinden dit leuk.
  12. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.003
    113
    Ik ken 8 mensen met corona, niemand ziekenhuis geval.

3 hebben een lange versie te pakken, 2 daarvan vormen een echtpaar.
    Al die 3 kan je wat vinden over gewicht, leeftijden zijn 47-54, niemand met roken als achtergrond (behalve 1 als vrijwillige brandweer allicht) of andere medische achtergrond. De gevallen zonder lange nasleep (of waar nog niks over te zeggen valt) hebben toevallig (?) geen noemenswaardig gewicht/postuur gewoon redelijk proportioneel.

Die 8 zijn een beetje als volgt te verdelen:
    • 3 daarvan hebben een langdurig onderonsje (1 van maart, 2 oktober)- 2 vermoedelijk via school
    • 1 kreeg er een longontsteking bij en was heel flink beroerd maar is te vroeg nog om er een zinnig woord over te zeggen (sinterklaasgeval). Die heeft denk ik wel geluk dat hij in de afgelopen jaren fors is afgevallen, nu normaal postuur daarvoor echt veels te zwaar.
    • 3 anderen zijn er vanaf zonder nasleep. - 1 via client
    • 1 was alweer klachtenvrij (scholier) voordat zn testresultaat terug kwam en geen enkel probleem. Diens ouders zijn 2 van de lange gevallen.
    Hoe ze er aan zijn gekomen weten ze voor het merendeel werkelijk waar niet. Gezin met de scholier vermoed via de school van zoon maar daar is geen bewijs voor, andere opties lijken niet van toepassing gezien hun gewicht waren ze extreem ontwijkend.

1 was nachtverpleegkundige, die kreeg m via een client, die was al symptoomloos tijdens actieve besmetting.
    1 van familie die een kuchje had en gezellig toch sinterklaas ouderwets met zn allen wilde vieren.

Zijn verder allemaal geen kroeggangers, partyanimals ofzo. Iedereen is juist wat voorzichtiger, behalve dat Sinterklaas gevalletje. Dat noem ik gewoon stom op meerdere vlakken.

13. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    In mijn vriendenkring-familie pas 1 besmetting (mei), wiens smaak nog steeds verstoord is.

Van mijn afdeling in het ziekenhuis meerdere verpleegkundigen die hetzelfde hebben, en ook 4 of 5 die nog arbeidstherapeutisch werken omdat ze na een paar uur total loss zijn. Mensen van 35-50 jaar. Ik vind het nogal wat.

Als je denkt aan (langetermijn) bijwerkingen van het vaccin, waar denk je dan aan? Ik weet dat er na het vaccineren tegen de mexicaanse griep wat gevallen van narcolepsie in verband zijn gebracht met het vaccin, maar zeer zeldzaam.

14. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Je kan het niet vergelijken met vaccins die op de "gewone" manier geproduceerd zijn! Dus bijv met verzwakt virus.

Die van Pfizer, die de zorgmedewerkers krijgen zijn op een totaal andere en nieuwe manier gemaakt. Met ook andere bestanddelen. Daarom ook dat hij op -70 bewaard moet worden in tegenstelling tot de "gewone" vaccinaties. Er wordt gebruik gemaakt van een nieuwe techniek in de vaccinatie wereld. Met mra. Dat is wel al jaren bekend in de oncologie wereld maar niet in vaccins. Dat is ze nu, met dit vaccin , gelukt. Maar ze weten helemaal niet hoe dit op de lange termijn bijwerkingen geeft want dat is gewoon te kort om dit binnen een paar maanden te testen.

En daar passen veel mensen voor. Het is toch een nieuw soort vaccin waar weinig over bekend is. Zelfs oncoloog bij collega in de familie kent dit spul al jaren als gebruik bij kanker. Als levensreddend. Werkt goed, helemaal s je anders zonder toch dood zal gaan. Maar zelfs hij geeft aan dat hij dit spul never zal nemen. Dit niet in een gezond lichaam, als voorzorg tefeb tegen een ziekte die in 9 van de 10 gevallen mild verloopt.[/QUOTE]

15. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    #195 Damay77, 3 jan 2021
    Laatst bewerkt: 3 jan 2021
    Nee, ze zeggen dat dat percentage over de gehele bevolking genomen,meevalt. Dat geven zelfs artsen aan. 98% van de gevallen komt biiv NIET in het ziekenhuis terecht.
    De meeste mensen doorlopen het gewoon goed en hebben het zelfs niet eens in de gaten of voelt het als wat verkoudheid/lichte griep.

Ik ken nu een stuk of 20 mensen die het gehad hebben.
    - 10 collega's waaronder ik. 2 hebben er wat langer last van gehad maar zij hadden al veel gezondheidsproblemen, veel overgewicht enz.
    Zij zijn nog moe
    - ik heb af en toe nog steken . Niet zeker of het van corona komt.
    - 6 kwetsbare ouderen die het gehad hebben. Variërend van een paar dagen niet lekker tot 5 dagen op bed met soort griep zoals ze het zelf omschreven. Geen rest klachten.
    - 1 overleden na corona besmetting maar die had al vergevorderde kanker en was al erg ziek/lag al op bed.
    - 2 moeders van klasgenootjes die in het ziekenhuis werken. Allebei alleen verkoudheids/lichte griep en geen langdurige klachten. Geven allebei aan dat veel collega's het gehad hebben maar verder geen langdurige klachten.
    - juf van m'n dochter. Die zit na maanden nog thuis en is er goed ziek van geweest. Maar die geeft zelf al aan dat ze longproblemen heeft en van een griep al maanden uit de runnen was.
    - man hier in de straat. Ook kwetsbare ouderen. Loopt weer fit rond.

Je zal mij niet horen zeggen dat het allemaal wel mee valt en zo maar qua opname percentage op de gehele bevolking en percentage mensen die langdurige klachten houden wel

16. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.742
    113
    zuid-holland zuid
    Ik ken nu een stuk of 20 mensen in mijn omgeving die “bewezen” corona gehad hebben en ruim de helft ervan heeft last van een nasleep.... Misschien hangt het af van de leeftijdscategorie mensen die je kent? Ik zit vooral tussen de veertigers en vijftigers...

Whoopy vindt dit leuk.
  17. Ienemine

Ienemine Fanatiek lid

20 feb 2018
    1.514
    853
    113
    Vrouw
    Ondertussen ken ik ook behoorlijk wat mensen die het gehad hebben. In de leeftijd van 30 tot in de 90 jaar.
    Een aantal collega's onder de 40 jaar werken nog steeds niet en hebben het in september/oktober gehad. Heel heftig allemaal helaas.
    Ook een collega die het voor de 2de keer gehad heeft 1ste keer 5 weken goed ziek geweest. De tweede keer viel het gelukkig heel erg mee.

Whoopy vindt dit leuk.
  18. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.812
    8.474
    113
    Vrouw
    Ik ken ook meerdere mensen die corona hebben gehad (vooral collega's) en 3 collega's hebben een lange nasleep. Allemaal jonger dan 30.

Whoopy vindt dit leuk.
  19. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Mar76 vindt dit leuk.
  20. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.422
    30.767
    113
    Vrouw
    Mar76, Mythique en Whoopy vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina