Vaccineren zorgmedewerkers

Discussion in 'Gezondheid algemeen' started by mausi, Dec 11, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Elsss

Elsss Fanatiek lid

Jul 26, 2013
    2,024
    3,257
    113
    Wat mij opvalt is dat de bereidheid tot vaccineren groter lijkt onder verpleegkundigen en artsen dan onder verzorgenden/helpenden/woonbegeleiders. Ik vraag me af waar dat verschil vandaan komt.

Whoopy, Maslov and Syane like this.
  2. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Nee hoor, ik werk in de wijkverpleging en zijn bijna allemaal verpleegkundigen. 1 verzorgende en 1 verpleegkundige willen hem wel nemen. De ene ivm " aan de ouderen verplicht" en de andere vanwege haar eigen gezondheid. We horen het ook uit andere teams met verpleegkundigen dat ze hem absoluut niet willen. Van ons team zijn er ook maar 2 die jaarlijks een griepspuit halen.
    M'n collega verpleegkundige kent nog veel andere verpleegkundigen en ook die nemen hem overwegend niet. M'n nicht is verpleegkundige en ook bij hun wil bijna niemand hem nemen. Dus echt niet alleen verzorgenden enz.

Paardenbloem likes this.
  3. Elsss

Elsss Fanatiek lid

Jul 26, 2013
    2,024
    3,257
    113
    Ok, dat is anders dan wat ik zie. Ik werk in een verpleegkundig team in een verpleeghuis. Van de 8 verpleegkundigen in mijn team weten 6 al zeker dat ze gevaccineerd willen worden, de andere twee neigen naar ja, maar hebben nog een beetje twijfel, vooral omdat zij beiden heel recent covid-19 gehad hebben. In de teams op de afdelingen is de verdeling ongeveer 50/50. Van onze artsen wil 100% gevaccineerd worden. In mijn contacten met anderen uit andere huizen van onze zorggroep zie ik ongeveer hetzelfde.

Whoopy and Mamafiets like this.
  4. Elsa86

Elsa86 VIP lid

Jun 30, 2014
    6,570
    3,507
    113
    Ik werk als verzorgende in een verpleeghuis en ik ga me zeker laten inenten zodra het kan. Van mij collega's weet ik het niet. Degenen waarvan ik het wel weet, zijn nog terughoudend.

Whoopy, Zuul, Trirani and 2 others like this.
  5. tuc

tuc Niet meer actief

Ik denk dat jij een andere conclusie trekt.
    Ik zie in mijn omgeving ook een duidelijk verschil, daarom lees ik uit interesse hier mee.
    Maar zoals het mij opvalt is het geen verschil tussen verpleegkundigen en verzorgenden maar een verschil in werkplek.
    Ik ken een groep zorgmensen die werken in een ziekenhuis (covid en niet covid afdelingen) en een groep die werkt in verzorgings en verpleeghuizen. De ziekenhuismedewerkers zegt op een enkeling na hem zeker niet te willen. Van de verzorging en verpleeghuizen willen ze hem allemaal wel. En bijna allemaal geven aan vanwege de doelgroep waarmee ze werken.

Elsss likes this.
  6. Mila1988

Mila1988 Bekend lid

Feb 19, 2020
    989
    587
    93
    Female
    Klopt maar als die debielen vervolgens gaan zeggen dat je nergens meer welkom bent zonder spuit dan is het net zo goed een verplichting. Absurd .. dan maar nergens meer naar toe gaan.. maar ga niet met mn gezondheid laten sollen

zonnetje2015 and Roebus like this.
  7. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

Sep 4, 2016
    7,734
    3,516
    113
    Ik vind het dubbel. Heel dubbel.

Zou graag terug gaan naar normaal en onze bewoners en anderen kwetsbaren beschermen met de vaccinatie.
    Maar ik vind het toch wel erg spannend omdat er nu niks bekend is over de lange termijn. Niemand weet of het schade gaat aanbrengen.

Geen idee nog of ik hem ga halen als hij aangeboden wordt.

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,204
    16,540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Het is niet verplicht maar volgens mij is het wel zo dat wanneer je besluit je niet te laten vaccineren dat je bepaalde werkzaamheden/ handelingen niet meer mag doen.
    Ik werk in de zorg en laat me wel vaccineren. Voor zover ik weet laten alle collega's zich vaccineren. Ik heb overigens nog geen bericht ontvangen. Zal binnenkort wel komen.

Whoopy, Trirani and Elsss like this.
  9. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

Jan 17, 2020
    4,008
    3,857
    113
    Dat zie ik juist heel anders, ik werk in het ziekenhuis op cohort en IC en hier willen de collega's 100% wel een vaccinatie. En juist vanuit verpleeghuizen veel geluiden van mensen van niet.

Whoopy, Zuul, Trirani and 4 others like this.
  10. 2jongensmama

Jan 17, 2020
    4,008
    3,857
    113
    Er wordt al vanaf 2013 aan gewerkt. Het is gewoon een corona virus , maar een variant van de al bekende virussen. Dus het is niet in een jaar uit de grond gestampt.

Whoopy, Lafelife, Iertje81 and 8 others like this.
  11. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

May 12, 2017
    7,933
    12,187
    113
    Ik weet alleen wat ik hoor op mijn werk, zkh, en daar neemt de meerderheid hem gewoon.

Whoopy, Zuul, Trirani and 2 others like this.
  12. Elsss

Elsss Fanatiek lid

Jul 26, 2013
    2,024
    3,257
    113
    Maar waar ben je dan zo bang voor? Heb je andere vaccins wel gewoon gekregen?
    Welk lange termijn effect verwacht je dan?

Een vaccinatie wordt echt niet zomaar goedgekeurd, en zo nieuw is het niet. Er wordt al jaren aan gewerkt, alleen het exacte corona-type is elke keer net anders. Net zoals bij het griepvaccin, dat is ook elk jaar net anders.

Whoopy, Lafelife, Zuul and 5 others like this.
  13. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Ik denk dat het in een verpleeghuis ook weer anders "voelt". In de verpleeghuizen ging/gaat het virus hard. Veel mensen bij elkaar/binnen enz.
    Veel verpleeghuizen zijn getroffen.
    Ik werk in de wijkverpleging en bij ons is het virus nauwelijks voor gekomen.
    In maart/april hadden een stuk of 5 cliënten het en een aantal van het team. Bijna Allemaal lichte symptomen en we zijn er goed en vrij snel vanaf gekomen. 2 collega's hebben er wat langer last van gehad. We hoefden toen geen beschermende materialen en moesten soms vechten om cliënten getest te krijgen.

Nu de laatste weken 2 cliënten die het hadden. Gekregen van familie en 1 collega.
    We zijn hier nu super streng. Cliënt verkoudheidsklachten? Dan krijgt ook cliënt een mondkapje op en wordt getest. Wij lopen sowieso met medisch mondkapje op.
    Hebben wij een kuchje of wat dan ook dan gaat er meteen een sneltest in.

Wij zijn al die tijd nog aardig corona vrij gebleven dat hoor ik van meer van onze wijkteams.

14. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

Sep 4, 2016
    7,734
    3,516
    113
    Vraag me af waarom je precies mij quote?

Precies zoals meerderen zeggen.
    Proefkonijntje zijn.

Zal vast dat ze er al 7 jaar aan werken maar de eerste lichting met deze vaccinatie is pas net geweest.

littlemunchkin and Madelie like this.
  15. Striae

Striae Fanatiek lid

Jul 16, 2020
    1,567
    1,073
    113
    Ik neem hem nog niet. Aangezien ik zwanger ben. Ik heb me er verder nog niet in verdiept of ik hem in augustus wel neem als ik als burger zijnde een oproep krijg

16. Elsss

Elsss Fanatiek lid

Jul 26, 2013
    2,024
    3,257
    113
    Maar er hebben al tienduizenden mensen in trials het vaccin gekregen. Zonder noemenswaardige problemen. Als je ernstige allergieën hebt of zwanger bent, is het (op dit moment) niet meteen verstandig om je te laten vaccineren. Dat is onder andere uit de trials gebleken. Maar verder is het veilig. je bent geen proefkonijn, die zijn al aan de beurt geweest.

Whoopy, Zuul, nijn37 and 3 others like this.
  17. MnnW

MnnW Fanatiek lid

Jun 10, 2013
    3,244
    2,362
    113
    Female
    Ik ben huisarts en neem hem zeker, zodra ik in aanmerking kom. Om mijn patienten, mezelf en mijn man (die immuunremmende medicatie gebruikt en mogelijk niet gevaccineerd mag worden of bij vaccinatie geen immuunrespons maakt) te beschermen. De mogelijke bijwerkingen en risico's zijn echt minimaal, zeker vergeleken met de schade die het virus het afgelopen jaar heeft aangericht aan de maatschappij!

Whoopy, nijn37, Mamafiets and 7 others like this.
  18. 2jongensmama

Jan 17, 2020
    4,008
    3,857
    113
    Ik heb je niet gequote.

19. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

Sep 4, 2016
    7,734
    3,516
    113
    He hij pakte het verkeerde bericht.
    Sorry.
    Was dus voor @Elsss

2jongensmama likes this.
  20. Narcisje

Narcisje VIP lid

Mar 17, 2016
    12,815
    8,475
    113
    Female
    Ik werk in een ziekenhuis en ben dus in eerste instantie nog niet aan de beurt maar ik las dat de vaccinatie niet gegeven mag worden wanneer je een zwangerschapswens hebt. Geen idee hoe en wat precies, ik moet me er nog verder in verdiepen.

Share This Page