Ik begrijp serieus niet waarom ik zou moeten zwichten voor de sociale druk om het wel te doen. Ik wil het gewoon niet, en ik begrijp niet waarom dat niet wordt geaccepteerd.
Nee ik laat mij niet vaccineren, omdat er geen lange termijn effecten/bijwerkingen bekend zijn. Wat doet het met je gezondheid? Wat doet het met je vruchtbaarheid? Etc. Nee geen onnodige troep in mijn lijf. Ik ben geen non vaxxer, wel een alternatief vaxxer. En kritisch mbt vaccineren. Lees ook eens: https://stichtingvaccinvrij.nl/covid-19/ https://www.nvkp.nl/ziekten-en-vaccins/overzicht/covid-19/ Verplichten kan niet tenzij ze de grondwet aanpassen. Zie artikel 10 en 11 van de grondwet. Vaccinaties van het rijksvacvinatieprogramma worden gepromoot en dat zal straks ook met deze covid vaccinatie zijn. Omdat de medicijn industrie en de overheid een dikke vinger in de pap hebben. En heel veel mensen ook zonder nadenken het vaccin nemen. Dat zie je ook bij de vaccinaties uit het rijksvacvinatieprogramma. De meesten mensen denken er niet over na en verdiepen zich er niet in, En hebben zoiets van iedereen doet het en/of het cb pusht je. En je stopt in het eerste jaar van je kindje enorm veel in het lijfje. @Elsss ik zie je allerlei dingen verkondigen waar ik mijn vraagtekens bij zet. Jij zegt dat medewerkers op afdelingen geweerd worden als ze bepaalde vaccinaties niet hebben gehad. Ik begrijp hier op mijn werk dat het weigeren lastig, er loopt nog steeds een juridisch onderzoek voor niet-gevaccineerden en medewerkers met immuunproblemen. En waar haal jij al die informatie over het covid vaccin vandaan?
Helemaal mee eens. Mijn lichaam en ik vertrouw het vaccin nog niet/wil het op dit moment niet ingespoten hebben. PUNT! wat een ander doet moet hij/zij zelf weten. Ik wordt ondertussen een beetje kriegel van sommige opmerkingen om iemand de richting van het vaccin op te duwen. Wat ik ondertussen al niet naar m'n hoofd gekregen heb - client: ga jij het vaccin nemen? Ik vind dat jullie hem moeten nemen om mij en andere ziekenhuizen te beschermen hoor. Snap echt niet waarom mensen hem weigeren en waarom ze het niet vertrouwen. Op m'n vraag of ze hem zelf neemt:" ja daag, ben niet gek. Ik hoef die rotzooi niet in m'n lijf hoor" Of: door jullie (mensen die (nog) niet willen vaccineren), zitten we langer aan deze ellende vast, Of: als zorgmedewerker is het mijn plicht naar naar collega's en clienten om me te laten enten want anders heb ik m'n roeping gemist en ben ik niet geschikt voor dit werk/heb ik m'n hart niet op de juiste plek Eeeuhm..... ik werk al 22 jaar in de wijkverpleging, bij dezelfde werkomgeving, heb weinig klachten gekregen, werk me uit de naad enz en dan zou ik ineens niet geschikt zijn omdat ik me niet laat vaccineren? Nou lieve mensen: ik doe heel veel voor een ander maar er zijn grenzen en zeker als mij dit persoonlijk aan gaat of het op mijn lichaam aan komt/op m'n kinderen. Ik ben niet op deze aardkloot voor een ander of om een ander te plezieren. Ja, tot op zekere hoogte maar daar zitten grenzen aan. En voor iedereen ligt die grens weer ergens anders. De 1 wil orgaandonor worden , de ander niet. De 1 zal z'n leven voor een ander geven in bijv oorlogstijd en een ander niet. En dat is met alles. Mijn grens ligt bij geen vaccinatie nemen omdat IK hem o.a. nog niet vertrouw. Accepteer dat gewoon en hou je domme opmerkingen voor je.
Het wordt van mijn kant wel geaccepteerd dat anderen het niet willen: ik vind een enorm groot goed dat we die autonomie hebben over ons lijf, maar ik vind het persoonlijk wel jammer als een groot percentage het niet wil laten zetten. Iets wel of niet doen onder sociale druk vind ik ook niet oke. Wat ik wel jammer vind als men de keuze maakt puur op basis van misinformatie, zoals onterecht vergelijken met DES of nog erger dat de overheid ons zo wil chippen. Zag zelfs dat 1 zorgmedewerker beweerde dat de overheid zo van de oude mensen af wil komen (al vrees ik dat je tegen dat soort types weinig kan inbrengen haha). Ik hoop dat er goede transparante informatie komt, zodat de keuze (ook als dat betekend dat iemand het niet wil) kan worden gemaakt op basis van ratio.
Ik werk deels op een covid cohort als verpleegkundige in het ziekenhuis en wij hebben er nog niks over gehoord. Zodra het kan laat ik mij wel vaccineren.
Ik heb beide links gelezen. Bij de eerste haakte ik af vanaf deze regels: Is de democratie overgenomen door een medische dictatuur? Wordt er een agenda over ons uitgerold? Wat is er aan de hand? Sorry. Maar daar gaan mijn nekharen zo van overeind staan. Dat kan ik echt niet meer serieus nemen en schaar ik onder de complotgekkie-nonsens. De tweede heeft een heel lang en onduidelijk verhaal over dat cotona niet zo erg is, vergelijkbaar met de griep en dat er toch bijna alleen maar oude mensen aan dood gaan. Én vervolgens dat het vaccin nauwelijks is getest en de procedures zijn versneld (dat laatste klopt, door de druk, extra geld en middelen zijn oa lange wachttijden ingekort) Al deze dingen worden nergens goed onderbouwd. Het artikel eindigde ermee dat Bill Gates heeft voorspeld dat er meer mensen zullen overlijden aan het vaccin dan aan corona. Ja natuurlijk. Want Bill heeft daar verstand van. Lees deze link en je ziet een heel ander verhaal. Gebaseerd op wetenschap en in eenvoudige taal geschreven. https://www.quest.nl/tech/wetenschap/a34722990/bijwerkingen-nieuwe-vaccin-corona/ Ik geloof echter dat het veilig genoeg is wanneer het vaccin is goedgekeurd. Ik werk niet is de zorg,den ben dus nog lang niet aan de beurt. Maar als ik wel vooraan stond in de rij zou ik hem nemen. Met als belangrijkste reden dat, wanneer voldoende mensen gevaccineerd zijn, de ziekte minder kans heeft te verspreiden. Dat betekent minder zieken, minder doden, lucht voor jullie (zorgmedewerkers) en uiteindelijk alles weer terug naar normaal. Voor degenen die bovenstaande zien als 'sociale druk'. Het is niet mijn bedoeling je onder druk te zetten. Jij bent en blijft baas over je eigen lichaam. Ik hoop alleen wel je te kunnen overhalen obv goede wetenschappelijk onderbouwde argumenten. Én als je weigert, doe dat dan ook op basis van onderbouwde argumenten. Ik kan me voorstellen dat je terughoudend bent wanneer je vaker allergische reacties hebt bijvoorbeeld. Maar dat je niet weigert vanwege Bill Gates of geheime agenda's.
Misschien een cursus uitvaartbegeleider eraan vastplakken. Dan kun je direct het totaalpakket aanbieden ...
Bedankt voor deze link! Ik was eerst wel wat huiverig. Maar nu ik bij de eerste groep hoor van mensen die een uitnodiging krijgen mij aan het verdiepen. het is moeilijk om goede sites te vinden. Waar informatie op staat die niet je nekharen overheid doen laten staan. Zoals jij ook benoemde. dus, ja huiverig. Maar neig steeds meer naar het wel doen.
Ik lees zijn vergelijking/uitleg met die auto-ongelukken heel anders. Hij benoemd wat verhalen (media) doen met de mening van mensen. Hij vergelijkt menselijke reacties op het nieuws dat er ergens veel auto ongelukken gebeuren (er daardoor dus misschien niet meer heen willen) met bijvoorbeeld het bericht over bijwerkingen verspreiden (en mensen het daardoor niet meer willen). Hij geeft veel verschillende voorbeelden over vergelijkingen die wij mensen nemen maar eigenlijk niets zeggen.
Bericht van werkgever gekregen dat we 4 januari een oproep krijgen. Eerst het personeel van de verpleeghuizen/intramuraal en dan diegene van extramuraal.