vaccineren?

Discussion in 'Na de bevalling' started by Gecco, May 22, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chai

Chai Niet meer actief

Hallelujah......:D Eindelijk iemand met hersenen.

2. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    1,298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Al twée personen met hersenen! :D Ik hou me tegenwoordig uit dit soort topics omdat het lastig is als iemand van de 5% van de ouders die hun kinderen niet laten vaccineren, door te dringen tot de 95% van de Nederlanders die het wel laten doen. Túurlijk ga je mee met de grote kudde en het reguliere gezondheid circuit en wat je aanbevolen word door de in jou ogen betrouwbare artsen. Prima, ieder zijn ding.
    Nu ik een aantal van dit soort topics gevolgd en meegemaakt heb zie ik dat ouders die voór vaccineren zijn dit ook altijd zullen blijven en zich vastklampen aan het rivm en de gevaren van de ziektes ipv de gevaren van vaccineren en andersom.
    Ik behoor dus tot de aanhangers van de kwakzalvers :D en zal ook altijd tegen vaccineren zijn en blijven. Ik heb zelf research gedaan, tientallen artikelen gelezen, documentaires gekeken, grafieken vergeleken, bijsluiters uit gepluisd, etc. En ik zal nooit een spuit in mijn kinderen laten zetten. Klaar. Hoef hier verder ook geen verantwoording over af te leggen, in veel ogen zal ik een slechte moeder zijn en een bedreiging voor de bevolking omdat ik niet vaccineer en dit kan natuuúrlijk ook alleen maar omdat de rest zich wel laat vaccineren, anders was mijn kindje allang heel ziek geweest. ;)
    Er zijn mensen die de kritisch prikken een eng clubje vinden, ik vind de farma industrie een eng clubje. En nee, ik neem geen deel aan rare complot theorieen, ik heb me gewoon in iets verdiept en daardoor beslissingen genomen. Iedereen moet voor zich kijken wat wijsheid en waarheid is.

3. Chai

Chai Niet meer actief

Ik ben het met je eens.
    Heerlijk hoe je dat opschrijft trouwens,ik denk er precies zo over.
    Helaas weet het schuldgevoel goed op mij in te spelen.
    Aangezien we hebben gekozen sowieso niks te doen voor ze 1 jaar oud is hebben we wel nog even om na te denken gelukkig.

4. misa

misa Niet meer actief

Mmm, beetje gek vervolg van dit topic.
    Dus omdat ik voor vaccineren ga heb ik geen hersenen...?
    Nou ja, prima.

5. oleander1986

Aug 20, 2009
    1,298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Neejoh, ik loop een beetje te dollen. Tuurlijk heb je hersenen en iedereen doet waarvan hij denkt dat het beste is voor je kind(eren).

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    hmm, leuke wending..

Voor de niet prikkers: hoe kijken jullie dan aan tegen de gevolgen voor anderen. Als er veel mensen niet prikken, is de kans dat een ziekte zich verspreid groter. Die komt dan ook terecht bij kindjes die niet geent kunnen worden ivm slechte gezondheid.

Of je wel of niet voor enten kiest voor je eigen kindje is een eigen keuze. Maar ik ben erg nieuwsgierig naar de ideeen/literatuur/documentaires over het solidair enten (wat wel een eigen keuze is, maar andere beweegreden om het wel te doen)..

7. oleander1986

Aug 20, 2009
    1,298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Dat is dus die héle andere denkwijze die ik heb tegenover die van ouders die vaccineren. Ik zou juist willen dat niemand meer vaccineert zodat mijn kinderen gewoon de kinderziektes kunnen doorlopen en een normale weerstand kunnen opbouwen. Maar goed, dan krijg ik natuurlijk de vraag en polio dan? en tetanus dan? En difterie dan? En aan mazelen kan je dood gaan hoor en van de bof kunnen de jongetjes onvruchtbaar worden! Zo kan ik dan weer hele a4tjes vol typen en dan nog krijg je alleen maar te horen dat het niet waar is en niet kan en gevaarlijk is en het allemaal kwakzalvers zijn die onzin uitkramen. Eindeloze discussie. Nogmaals, als je er als ouder geen goed gevoel bij hebt, ga je meestal toch wel zelf op onderzoek uit, of niet en je blijft lekker vaccineren. Ik ga er niet meer te ver over uitweiden. Als je echt graag meer info wilt, kan ik je pb-en.

8. Sanne1975

Sanne1975 Fanatiek lid

Apr 20, 2010
    2,173
    0
    0
    Flevoland
    Wat ik vreemd vind aan het hele inenten is dat volgens mijn cb krijgen kindjes met 2,3 en 4 maanden een enting en dan weer met 6,7 en 8 maanden. Maar als ik op de site van het RIVM kijk is de volgende enting pas weer met 11 maanden......Ga dit de volgende keer toch eens met ze bespreken. Ik ben op zich wel voor inenten, alleen de enting van BMR ga ik denk ik uitstellen totdat hij een jaar of 2 is.

Share This Page