Volgens mij klopt dat niet. Het is misschien niet toegestaan om een niet-gevaccineerd kind te weigeren, maar dat is iets heel anders dan dat het strafbaar zou zijn. Overigens mag een individueel niet-gevaccineerd kind bij mijn weten niet geweigerd worden, maar mag wel een maximum worden gesteld aan het totaal aantal niet-gevaccineerde kinderen op een groep. Juist omdat er zoiets bestaat als 'kudde-immuniteit'. De kwetsbaarste kinderen hebben de bescherming nodig van gevaccineerden om zich heen.
Kijk en hier komt een portie good old fashioned kansberekening om de hoek kijken. De kans op complicaties bij de ziekten waar tegen gevaccineerd wordt varieert van 1 op 10 tot 1 op honderd terwijl de kans op complicaties bij een vaccinatie vele malen kleiner is (tenzij je een dikke arm als een ernstige complicatie ziet). De complicaties bij ziekte zijn niet alleen groter, maar ook gevarieerder en groter. Als ik mag kiezen tussen een kans van 1 op 100 of een kans van 1 op 1000 voor mijn kind, dan weet ik het wel, vooral als de mensen die me proberen te overtuigen dat ik die kans van 1 op 1000 niet moet nemen dat ondersteunen met bogus science en onwaarheden. Wat mij betreft staat het iedereen vrij om liever voor die kans van 1 op 100 te gaan, maar mijn keus zal het niet zijn. Ik woonde de afgelopen jaar in verschillende landen. Kom ik nogmaals met de vraag die niet beantwoord is door de mensn die zeggen dat vaccins niet werken: Hoe verklaar je dat in WO1 soldaten op het slagveld die gevaccineerd waren geen tyfus kregen en soldaten die niet gevaccineerd waren wel? Hoe verklaar je dat in mijn omgeving (3e wereld, arme mensen) kinderen in dorpjes waar niet of niet volledig gevaccineerd waren tegen mazelen wel mazelen kregen en in dorpen waar wel gevaccineerd was niet?
Dit laatste hangt af van omgeving en omstandigheden.wat zijn de complicaties als je kind mazelen doormaakt?een gezond immuunsysteem kan een kinderziekte als mazelen goed aan zonder complicaties.het is een kinderziekte.door vaccinatie tegen deze ziekte is dus geen gegarandeerde immuniteit, want vaccinatie geeft geen levenslange immuniteit ook het RIVM geeft dat toe!mazelen kan dus op oudere leeftijd nog de kop op steken.
Ik laat ook alles vaccineren, al vind ik het ook verschrikkelijk. Mijn zoontje had er niet veel last van. Maar mijn dochtertje wel.. Maar ik durf het niet niet te doen. Ik zorg ook dat ze niet ziek zijn, maar verkoudheidjes kan ik niet omheen bouwen, want dat is bijna altijd zo... (mede mogelijk genaakt door het kdv)
Nou als ik kijk wat een vaccinatie met mijn neefje heeft gedaan, die heeft een shock gehad. Zware koortstuipen erbij. De trauma helikopter stond klaar om hem op te halen. Dat zijn geen kleine complicaties. Daarnaast worden grote complicaties geregeld in de doofpot gestopt, ook omdat het na zoveel dagen is naar een vaccinatie niet meer aan een vaccinatie kan liggen volgens het RIVM. Op facebook is ook een groep die praat over vaccinaties en daar staan enorm veel reacties op van ouders waarvan wel iets is gebeurd met hun kind naar een vaccinatie. Zelfs diverse kinderen die overleden zijn naar een vaccinatie. Deze ouders worden nergens in geholpen omdat de instanties zeggen dat het niet aan vaccinaties kan liggen
Ik blijf dit een rot discussie vinden. Maar ik laat mijn kinderen wel inenten. En nee ik kijk niet verder dan mijn neus lang is. Probeer te vertrouwen op wat mijn kinderen in gespoten krijgen ( goed genoeg is) en geen extreem gevaar op levert. De kansen die op deze ziekte.s worden zo verminderd niet alleen voor mijn kinderen maar ook voor de kinderen om hen heen. Je zult maar niet ingeënt hebben en jou kind krijgt de mazelen en besmet daar mee een baby die nog niet ingeënt is( bmr) zou het me zelf nooit vergeven. Om een ander kind ziek te laten woorden omdat ik zo stellig zou zijn dat het gevaarlijk is. Dan maar mee gaan in het kudden volk.
En wat als een van die studenten is waar vorig jaar een mazelenuitbraak was maar overigens wel allemaal gevaccineerd waren een baby van onder de 14 maanden besmet had? Dan was het wel ok geweest? Mazelen komen ook voor onder gevaccineerde. Niets is 100% beschermend.
Het verbaast mij dat als ik het verhaal van mijn vriendin opschrijf hier dat niemand daar op reageert. Alsof ze het niet willen begrijpen. Mijn vriendin was altijd erg pro vaccineren. Haar vader is huisarts en heeft een dikke vinger in de pap. Maar haar kind is wel bijna overleden aan een vaccinatie. En heeft een kind die je niet meer aankijkt, geen schim meer is van vroeger. Gelukkig is haar dochter bij een homeopaat onder behandeling en komt er beetje bij beetje verbetering in haar toestand.
Ik ben benieuwd hoe groot die FB groep is, of je ze persoonlijk kent en wat de vastgestelde doodsoorzaak van die kinderen is. Als je kritisch kijkt naar wel of niet inenten, kijk dan ook kritisch naar wat je nu zegt. Daarbij ontken ik niet dat er risico's aan inenten kunnen zitten, maar zoals je het nu brengt is alsof er honderden dode gevallen na inenten voorkomen die in de doofpot gaan. Dat geloof ik niet.
Daar moet je echt niet van uit gaan. Ook ouders maken het graag wel eens wat spannender dat het is en hoe weet je nu precies of iemand zichzelf vanachter een beeldscherm voordoet zoals hij of zij is. Mijn zoon kreeg bijv. met zes maanden (vermoedelijk) de bof. Hoe kwamen we daar achter? Ontstoken bijbal, waar hij trouwens onvruchtbaar van had kunnen worden, maar omdat ik om de havenklap bij de post stond werd hij gelukkig gezien door de KA. Daarvoor leek het op een simpele vlekjesziekte. Pas toen ik achteraf zijn foto's bekeek zag ik de grote rode wangen die ik toen op tandjeswangen gooide. De enige oorzaak die de KA kon bedenken was dus, de bof. Want bijbalonstekingen komen veelal niet voor bij kinderen van zijn leeftijd. Als dit na zijn prikken gebeurd had geweest, dan had ik waarschijnlijk die krengen de schuld gegeven, maar het kan toch echt louter toeval zijn als dit gebeurd. Hoeveel mensen van facebook zullen dit doen? En het is rot van je neefje, maar de kans dat je kind op die manier reageert is al heel klein. Dus ook hij heeft pech gehad. Geloof het of niet, het RIVM zit er niet om de bevolking te vergiftigen, dus ze hebben er geen enkele baat door zaken in de ''doofpot'' te stoppen.
Je zou je nog verbazen hoeveel mensen/kinderen dit zijn. Maar het zal je ook verbazen hoeveel complicaties niet direct worden gelinkt aan vaccinaties omdat daar niet gelijk aan gedacht wordt maar wel degelijk zo is. En 1 dode is toch al teveel?
Die losse anekdotes van mensen die menen dat hun kind iets vreselijks heeft opgelopen van een vaccinatie zeggen mij niks. Je kunt namelijk met het zelfde gemak anekdotes vertellen over niet-gevaccineerde mensen die iets vreselijks is overkomen. Vriendin van mijn moeder die haar hele leven een verlamde arm heeft overgehouden aan polio. Vriendin van mij die voor altijd kinderloos zal blijven omdat ze na baarmoederhalskanker haar baarmoeder heeft moeten laten verwijderen (en het scheelde maar een haartje of ze was dood geweest). Klasgenootjes van mijn moeder die weken lang opgenomen zijn geweest in verband met kinkhoest. Kinderen die blind zijn geboren omdat hun moeder rode hond had in de zwangerschap. En dan al die mensen die nu van hun AOW hadden moeten genieten, ware het niet dat ze al ruim 50 jaar geleden zijn overleden als gevolg van mazelen, difterie en andere ziektes waartegen je gevaccineerd kunt worden. Maar dat is natuurlijk niet zo aansprekend als een of ander zielig verhaal dat met foto's en al op facebook staat. Het is vreselijk als het je nou net overkomt, dat je kind die ene op de 10.000 is die een zeer ernstige bijwerking heeft van een vaccinatie, waar 9.999 andere kinderen goed of redelijk goed op reageren. Maar dat wil niet zeggen dat die vaccinatie niet deugt of gevaarlijk is. Als je 10.000 kinderen gewoon de mazelen laat krijgen, gaan er ongeveer 30 van dood. En zo veel kinderen krijgen géén ernstige bijwerkingen van de vaccinatie.
Het is vreselijk wat het dochtertje van jou vriendin is overkomen. Van alle kinderen die ernstige complicaties hebben gekregen nav vacineren en dat moet ook zeker niet in de doofpot worden gestopt. Ik bergijp wel uit het verhaal van dirksmama, verbeter me als ik het niet goed heb, dat de kans op ernstige complicaties bij vacineren kleiner is dan de kans op ernstige complicaties bij het gewoon doorlopen van de ziekte. Maar nogmaals verbeter me als ik het niet goed heb. Maar misschien moet daar meer onderzoek naar gedaan worden.
En of ze er belang bij hebben! Meneer Couthino (directeur van het RIVM) heeft een aantal hele dure aandelen in de geneesmiddelen industrie.
Even geheel buiten de hele discussie wel/niet vaccineren om, maar elke dode of zwaar gehandicapte is er toch 1 te veel? Of dit nu door de ziekte of door de vaccinatie is gekomen? Als het jouw kindje was geweest die was overleden of zwaar gehandicapt was geworden door de vaccinatie, had je wel anders gepiept en niet deze reactie geplaatst. Je kan ook eens proberen in een ander in te leven of je het nu wel of niet mee eens bent qua vaccineren. Over in de doofpot stoppen door RIVM, denk dat daar zeker wel een kern van waarheid in zit. Want ze willen de bevolking niet ongerust maken, waardoor niemand meer zou enten. Dat betekent niet dat ik het daarmee eens ben, want ik ben er voor dat er openheid is en op basis van ware feiten iemand kan beslissen.
Volgens de huidige cijfers klopt jouw stelling. Maar, het RIVM vindt al heel snel dat iets geen complicatie van de vaccinatie kan zijn. Ze doen dan geen onderzoek, maar schuiven het gewoon terzijde. Nou is het ook wel moeilijk, om goed te bepalen of iets wel of niet van een vaccinatie komt, zeker bij baby's bij wie heel veel zo gemakkelijk door elkaar heen loopt, (want is het een verkoudheid, is het griep, is het de vaccinatie, is het iets anders...?). Maar ik heb destijds in mijn zoektocht naar aanleiding van de manier waarop onze dochter reageerde, gemerkt dat het RIVM alles wat later dan 2 weken na de vaccinatie optreedt, sowieso terzijde schuift. Zonder enig onderzoek, helemaal niets, ze hebben gewoon ooit bedacht dat dat een goede graadmeter is. Terwijl inmiddels uit allerlei situaties en onderzoeken wel duidelijk is dat gevolgen van dingen echt wel veel later dan die 2 weken op kunnen treden. En van alles wat er binnen die 2 weken optreedt, daarvan wordt het grootste deel ook terzijde geschoven als geen complicatie van de vaccinatie. Ook weer zonder enig medisch onderzoek. Dat vind ik een zeer bijzondere en zeer onwetenschappelijke manier van doen... Dus, de cijfers over complicaties van vaccinaties zijn nogal gekleurd door de manier waarop het RIVM daarmee omgaat