Hier word je gewoon gelijk gezet met alle kindjes van nl. Maar je mag ten alle tijden aan passen. Iets laten vallen etc. Zo was het bij ons zoon van af 4 maanden en bij ons dochter 3 maanden. Omdat het beter zou zijn nou dochter heeft het pas met 4 maanden zlf later gekregen. Doe wat je goed lijkt wil je het even uit stellen vraag het dan. (en een vroeg naar nl progqama De inenting - Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu)
Ik had en heb nog steeds twijfels over vaccineren, maar mijn man wilt het wel en heeft geen twijfels. Dus een kleine compromis, ons ventje krijgt niet op officiële tijden zijn vaccinaties maar altijd wat later.
Als dat hier alles was, zou ik ook gewoon enten. Helaas had oudste dochter er behoorlijk wat meer last van
Vind het trouwens wel goed dat er zoveel dames/ouders zijn die niet, aangepast of verlaat vaccineren want vele mensen vaccineren omdat het moet/hoort zonder er bij na te denken hoe en wat als je er al bewust van bent hoe en wat ben je al een heel end toch??
Mee eens. Ik vind dat je erover moet denken. Ik heb hier wel laten enten, wel later dan het normale schema. Ik denk dat het CB nog steeds geïrriteerd is door mijn beslissing. Mijn dochter heeft een heftige start gehad, reflux, oververmoeid, vel verkouden, altijd spruw. Ik stelde de inenting hierdoor steeds uit. Het CB vond het onzin en wilde wel prikken maar ik heb gewacht tot ik haar gezond vond. Ik werd overigens wel vaak gebeld door mensen van het CB, steeds om te peilen waarom ik deze beslissing nam. Heel vervelend vond ik dat. Ik wil mijn kind wel laten inenten maar ik vind wel dat een kind dan in optimale conditie moet zijn. Wanneer ze 2 maanden oud zijn vind ik ze erg jong, zou bij een tweede kindje sowieso later beginnen.
Heb trouwens morgen weer een afspraak voor inenting. Helaas is ze weer verkouden met verhoging en komen er 3 kiezen door.. Zal ik ze weer moeten mededelen dat ik ze uitstel. Aan mij hebben ze geen goeie
Wij doen ook geen inentingen. Ben eigenlijk wel blij te lezen dat meerdere mensen het niet doen. Wij staan er zelf 100% achter, maar als je het tegen andere mensen verteld...
Het cb heeft de opdracht om zoveel mogelijk en optijd te enten.laten we niet vergeten dat er veel belangen met dit onderwerp gemoeid zijn.er wordt flink veel geld verdiend aan onze kinderen!allemaal van onze belasting centjes...echt miljoenen zo niet miljarden...en dan om gif in het lijfje van m'n kind te laten spuiten...nee dank je...
Ik ben wel een beetje verrast door dit topic. Wist niet dat er nog best wat mensen waren die hun kinderen niet laten vaccineren. Ik ben zo blij dat mijn mannetje beschermd wordt tegen al die ziektes. In landen in Afrika staan ze uren in de rij voor zo'n prikje als ze mazzel hebben. Voor mij nooit een issue geweest wel of niet, ze krijgen ze allemaal en daar ben ik heel blij mee.
Ik moet er altijd om lachen, gif, misschien eens lezen wat gif is? Hier krijgen ze alle vaccinaties die er te krijgen zijn
7nov12>>> helemaal mee eens. Wij wonen on een bevoorrecht land en hebben de mogelijkheid om onze kindjes te laten vaccineren. Dan zou ik zeggen pak die mogelijkhied met beide handen aan. idd in afrika hebben ze er kweet niet wat voor over om hun kindjes te laten vaccineren. Tuurlijk komen bepaalde ziektes hier bijna niet voor... en enig idee waarom niet????? Omdat er hier gevaccineerd word!!!! Zo krijgen bepaalde ziektes bijna geen kans hier. Als iedereen zn kind niet laat vaccineren, moeten jullie eens kijken wat voor pijnhoop het hier over een aantal jaar dan word. Iedereen moet het zelf weten hoor, maar zou haast zeggen voor degene die hun kindje niet laat vaccineren bedankt de ouders dan maar die hun kindje wel laat vaccineren zodat jou kind ongevaccineerd rond kan blijven lopen.... zonder dat ie ziek word.
@Debbie: ga eerst maar eens wat meer info lezen, voor je zulke kort-door-de-bocht uitspraken doet, want ze slaan kant noch wal.... En vergelijken met afrikaanse kindjes: ja, die gaan sneller door aan mazelen, omdat ze vaak ondervoed zijn. Dat is hier in NL toch echt wel even heel wat anders hoor. Men doet alsof al die kinderziekten heel erg ongelovelijk vreselijk zijn allemaal en heel vreselijke kansen op complicaties met zich meebrengen. Heb zelf als kind mazelen, bof en rode hond allemaal keurig doorlopen en ben daarmee dan tenminste ook zeker weten levenslang immuun. Dat bereik je dan met vaccineren weer niet... en dan ben je vervolgens als volwassene weer niet-immuun, terwijl juist als volwassene een kinderziekte krijgen gevaarlijk is. Nou nee, dank je, dan liever ziek zijn als kind...
Mijn zoontje wordt ook gewoon ingeent. De eerste inenting reageerde hij behoorlijk heftig. Hangerig, niet slapen, minder drinken e.d. dit heeft mij erg doen twijfelen over de volgende entingen. Uit eindelijk wel doorgezet en hem laten inenten. Twee weken geleden heeft hij de BMR en MenC gehad. Door alle "horror" verhalen op internet kwam de twijfel weer. Maar hij heeft er helemaal geen last van gehad. Als hij ziek is verzet ik de inenting wel. Daar doen ze ook niet moeilijk over op het CB.
Hier een aangepast inentings schema. Mijn mannetje moet zijn eerste prikjes nog krijgen. En ga eigenlijk nooit naar het cb wel in het begin voor lichamelijk onderzoek dat is alles.
Normaal ben ik van mening dat iedereen hetzelf moet weten maar in dit geval weet ik het nog niet zo zeker. Want als jou kindje wel een van die ziektes krijgt kan hij/zij een gevaar zijn voor anderen. Ik heb mijn kinderen wel laten inenten en zijn ook kerngezond. Denk niet dat ze gif inspuiten anders zouden er veel kinderen gestorven zijn n.a.v. de inentingen.
Dit dus... En we hebben de BMR (levend vaccin) uitgesteld (enkele maanden) nadenken over het nut van vaccineren is een luxe die je je kan permiteren omdat 95% zich wel laat enten. Het samen vallen van ziekte met de vaccinatie is meestal toeval. @Rozemarijke. In NL wordt alleen ingeënt tegen ziekten die potentieel zeer gevaarlijk zijn. Gevaarlijk betekent niet direct dodelijk, ook onvruchtbaarheid horen hierbij. Een onschuldige verkoudheid hebben terwijl je de bof krijgt, kan de kans op complicaties al ernstig verhogen. Om DIE reden worden ook voor ziekten die mogelijk goed doorlopen kunnen worden toch ingeënt. In de UK doen ze dit zelfs voor waterpokken (waterpokken zijn vervelend als kind maar voor een volwassene ernstig en geeft mogelijk vruchtbaarheidsproblemen en grote problemen door besmettelijkheid)
Maar die complicaties loop je dus juist als volwassene meer kans op, als je de ziekte krijgt. Onvruchtbaarheid door de bof wordt doorgaans veroorzaakt als volwassen mannen de bof krijgen. Een paar jaar terug was er in A'dam een bof-epidemie: jonge nederlandse studenten die als kind ingeent waren, werden massaal ziek.... Dat hadden ze toch beter als kind dan kunnen hebben Wij gaan de meiden niet laten vaccineren voor BMR. Tegen de tijd dat ze een kinderwens gaan krijgen en de ziektes niet doorlopen hebben, (kleine kans, maar door al het gereis van tegenwoordig, wordt die wel groter), mogen ze zich op mijn kosten alsnog laten vaccineren dan.
Rozemarijke, welke reden heb je om de BMR niet te geven? Ik vraag dit omdat ik er zelf ook over twijfel. Je hoort allerlei verhalen over die BMR.