vaccineren???

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Hope87, 3 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Uiteraard!

2. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Maar is dit niet dan zo? Als een kind rode hond heeft dan is dit toch gevaarlijk voor een zwangere vrouw? En wat dan als hele jonge kinderen dit krijgen is dat niet gevaarlijk? Dat laatste is een vraag, dat eerste lees ik overal op internet. Al moet ik er wel bij zeggen dat ik er nog nooit van gehoord heb dat iemand dat heeft mee gemaakt. Ook niet via via, maar ik dan ook weinig mensen dus misschien kent iemand hier iemand die dit is overkomen? En Mukkie, omdat ik niet zo op de hoogte ben van dit alles, is dit niet een 'aanval' maar daadwerkelijk een vraag ;).

3. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Kindjes die wel gevaccineerd zijn kunnen alsnog de ziekte krijgen en doorgeven. Dus kan dan alsnog een gevaar zijn voor een zwangere vrouw

4. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Ja dit is wettelijk wel verboden.kinderen vanaf vijf jaar zijn leerplichtig en een school mag niet weigeren op grond van een levensovertuiging.

5. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Als je de rode hond als kind hebt gekregen, dan ben je daar voor de rest van je leven immuun tegen. Ik heb deze ziekte, die als je niet zwanger bent echt onschuldig is, gehad en ben daar nog steeds dankbaar voor.

6. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Wilde ik net ook aangeven!je was me voor :D

Bovendien zijn volledig gevaccineerde kindjes ook ziek van kinkhoest.omdat het vaccin geen afdoende bescherming biedt.stond laatst in t NRC.maar was al bekend bij RIVM.

Kijk als er niet zoveel troep in vaccins zouden zitten, zou ik ook vaccineren. Al geloof ik meer in de weerstand van het eigen lichaam.en natuurlijk zijn de ziektes een risico.alleen hoe groot is de kans op besmetting?en op ernstige complicaties?voor mij was dat belangrijk voor de afweging.

7. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Haha!ik snap dat het een vraag is ;) nee idd rode hond is echt niet zo gevaarlijk maar wel voor zwangere vrouwen ja...helaas...dus is het dan oppassen. Maar ik ben gevaccineerd en tegen de tijd dat ik zwanger was, was het vaccin vermoedelijk al uitgewerkt.

Ik ben behoorlijk op de hoogte maar leesnog steeds veel.over vaccinatie en over voeding.het is het totaalplaatje.ik zorg dat mijn kind gezond eet, zo min mogelijk schadelijke e nummers binnen krijgt en verder genieten we van het leven zonder angst voor allerlei ziektes.hij krijgt echt weleens iets onverantwoords ;)

8. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ok bedankt voor de info. Ik heb zelf rode hond gehad dus ik was al imuun al hebben ze dat ook gecheckt via mn bloed. Wel raar dan dat ik nooit hoor over een zwangerschap die mis is gegaan nav besmetting door rode hond. Want als ik het goed begrijp kan dat dus nu nog steeds voorkomen ondanks dat we vacineren. Niet dat ik dol ben op dat soort verhalen hoor...Dan komt de vraag toch boven waarom we vacineren tegen rode hond.

9. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Dat vraag ik me ook af met andere vaccins...belangen en geld...er wordt goed geld aan ons verdiend!;)

10. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Ja, dat vraag ik me dus ook serieus af. Heb het nog nagevraagd bij het CB ;) maar ja, krijg je dus z'n standaard antwoord ter bescherming van zwangere vrouwen...

11. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Dat is met vrijwel alle ziektes zo waar je voor gevaccineerd word. Vaccinaties geven geen levenslange immuniteit, ziekte echt doorlopen wel

12. adi

adi Niet meer actief

dit klopt niet helemaal.

Je krijgt NOOIT garantie dat je een ziekte nooit meer zult krijgen. Maar na het doorlopen van een ziekte als kind, kun je deze als volwassene in milde vorm krijgen. Hetzelfde geldt na de vaccinatie.
    intensiteit van 2de keer doorlopen is niet heel verschillend.

intensiteit van het 1ste keer hebben van bijv rode hond tov een prikje zijn uiteraard niet te vergelijken.

13. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Ik heb vernomen dat het krijgen van de bof, de mazelen, rode hond, kinkhoest en polio wel immuniteit verzekeren...deze info komt vanuit verschillende hoeken.ook van reguliere artsen...en rivm

14. adi

adi Niet meer actief

Ben benieuwd waar je dit hebt 'vernomen' want wat je nu zegt is onzin.
    kinkhoest kun je meerdere keren krijgen, en post-polio is een bekende ziekte bij mensen die ooit aan polio hebben geleden.

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gevaccineerde kinderen zijn er een stuk minder ziek van en veel korter ziek van dan niet gevaccineerde kinderen.

Je kunt merken dat veel mensen (dankzij de hoge vaccinatiegraad!) in Nederland geen flauw benul hebben van wat die infectieziekten waar tegen gevaccineerd wordt eigenlijk inhouden. Ik hoop ook van harte dat de niet geprikte kindertjes meemaken wat ik gezien heb: 9 maanden lang nauwelijks slapen vanwege de blaffende hoest, daardoor achterstand in groei en ontwikkeling oplopen. Gelukkig is dankzij de kudde-immuniteit van alle wel gevaccineerde kinderen die kans vrij laag.

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Postpolio syndroom is inderdaad heel vervelend en dat kan soms 50, 60 na een besmetting nog de kop opsteken en ook bij mensen bij wie de besmetting verliep als een milde griep!

17. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    De kans dat een gevaccineerd iemand rode hond krijgt bestaat, maar is vele vele malen kleiner dan zonder vaccinatie. De kans dat zo iemand rode hond doorgeeft is ook heel klein. Daarom wordt er gewoon gevaccineerd.

Wat rode hond tijdens een zwangerschap doen kan: kijk naar prinses Christina, en dat is nog een mild geval.

18. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Oh dat wist ik helemaal niet. Bedankt.

19. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    "2.6 Immuniteit
    Na infectie met het bofvirus ontstaat waarschijnlijk een levenslange immuniteit. De prevalentie van beschermende antistoffen tegen het bofvirus bij 25 tot 79-jarige Nederlanders met overwegend natuurlijke immuniteit, verworven vóór de introductie van het BMR-vaccin, is >96%. (Hof03, Nar03) De verworven immuniteit na vaccinatie en natuurlijke infectie is mogelijk niet levenslang. In de literatuur zijn meerdere uitbraken van bof onder gevaccineerden beschreven. (Bro05, MMWR06-1,2,3, Sav05)"

"Het doormaken van mazelen geeft doorgaans levenslange immuniteit. Herinfectie met mazelenvirus is zeldzaam in mensen met natuurlijke immuniteit, maar kan voorkomen in mensen met vaccingeïnduceerde immuniteit. Deze herinfecties verlopen in de regel asymptomatisch en geven een booster van de mazelenvirusspecifieke antistoftiter."

Info van het RVP

20. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Het gaat er niet alleen maar om of iemand die gevaccineerd is, de ziekte krijgt, maar het feit dat een gevaccineerde de ziektes kan doorgeven.dat is een feit.

Deel Deze Pagina