vaccineren???

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Hope87, 3 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik vind het vooral schokkend dat iemand gelooft dat vaccins niet getest worden. Er wordt al zo'n 200 jaar gevaccineerd, en wat er met wel en niet gevaccineerde populaties gebeurt wordt goed bijgehouden.
    Ik vind het vooral schokkend dat erfelijke zaken als adhd en autisme aan vaccins gewijt worden. Kijk liever naar je eigen genen of die van je man als je kind dat heeft!
    De 'toename' van dit soort dingen heeft met diagnostiek en in zekere zin "mode" te maken. Vroeger zaten de klassen vol met kinderen met MBD, daar hoor je niemand meer over. Ik voorspel inde komende jaren een sterke toename van het NADH-syndroom.

2. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Heb jij cijfers van kinkhoestgevallen onder gevaccineerden en niet gevaccineerden en hoe het verloop is?ik heb nl andere onderzoeken gelezen en zoals ik al eerder schreef ook gevaccineerde kinderen meegemaakt die helemaal niet een milde vorm van kinkhoest hebben gehad.dus dan kan je niet zeggen dat het helemaal niet waar is...het is waar dat pasgeborenen en kindjes tot 6 maanden het meest last hebben van kinkhoest.

3. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Tja we blijven wel waar- niet waar spelen...
    En we worden het toch nooit eens.
    Ik denk dat TS nu wel genoeg voorbeelden en adviezen heeft gekregen en kan ze nu zelf beslissen wat ze doet.

4. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Als jij je daar zo aan stoort blijf je toch weg uit het topic ( bedoel het niet raar) maar je meningen voegen 0,0 toe aan de discussie...

5. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    In mijn omgeving ook hoor, kindjes die wel gevaccineerd zijn maar zeer heftige kinkhoest hebben gehad met een nasleep van een paar maanden.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik vraag me trouwens ook af, de niet-prikkers. Gaan jullie ook met jullie kinderen naar verre oorden?

Ik heb ook echt wel zo mijn bedenkingen bij bijv de BMR en de mexicaanse griepprik kwam er hier ook echt niet in maar wil toch nog wel een stuk van de wereld zien met de kinderen en dan vind ik zo'n vaccinatie toch wel erg belangrijk. En dan heb ik het niet over Turkije ofzo maar echt het verre oosten, Afrika..

7. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Omdat deze discussie al zo vaak gevoerd is en het toch over en weer blijft gaan van wat mensen 'gelezen en bestudeerd' hebben.
    TS heeft nog steeds geen antwoord omdat dat antwoord er ook niet is.
    Het is doen wat je zelf het beste lijkt voor je kind.

8. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ben ik met je eens, maar zo kan TS wel diverse meningen daar over lezen en wellicht heeft zij wel iets aan deze discussie.

9. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Nee wij niet, en dat heeft niks met vaccineren te maken maar heb niet de behoefte om ver weg te gaan.

10. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Misschien.
    Maar op facebook ook zo'n discussie meegemaakt en die was eindeloos.

11. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    De pokkenprik bestaat al heel lang maar in nl is sinds 1952 begonnen met inentingen van kinderen.difterie.een jaar later ook tegen kinkhoest en tetanus.maar algemeen wordt het jaar 1957 als startjaar gezien.

Vaccins die er later bij gekomen zijn, zijn niet lang genoeg getest op lange termijn gevolgen.de directe bijwerkingen zijn vaak wel bekend maar niet altijd erkend terwijl door reguliere artsen wel bevestigd is dat er van vaccinatieschade sprake was.

Het vaccin men.c is pas sinds 2002 opgenomen.dat is nog niet zo lang.

En voor de laatste keer: persoonlijk ben ik niet overtuigd van de link tussen ADHD autisme e.d. En vaccins.wel heb ik twee gevallen van 'autisme' ongelooflijk zien opbloeien tot bijna normale kinderen na homeopathische ontstoring. Geloof het of niet deze twee kinderen zijn echt zo opgeknapt!dat is geen wetenschappelijk bewijs maar het geeft de kinderen en ouders wel enorm geholpen!werkt t?misschien...blijkbaar in sommige gevallen wel.

12. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Ik vind de discussie juist heel interessant om te volgen.
    En kennelijk meer mensen met mij.

13. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Ik heb in Griekenland gewoond en zelf ben ik naar Thailand geweest.het ligt niet in de planning om met mijn zoontje naar verre oorden te gaan, maar ook dan zijn er oplossingen.

14. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Oké prima.
    Ik verlaat dit topic in ieder geval;)

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nee, die cijfers heb ik niet bij de hand, en aangezien ik met een slechte internetverbinding in de jungle zit kan ik die ook iet oor je googelen. Maar ik weet wel dat deze cijfers bestaan. Ik weet wel dat o.a. door globalisering en doordat sommige stammen dankzij vaccinatie bijna verdwenen zijn, er nu andere varianten meer de kop opsteken, waardoor het vaccin aangepast moet worden. Om die reden is het ook slim om je als volwassene om de tien jaar te vaccineren, zodat je die nieuwere stammen niet verspreid.

Ik kan wel wat voorbeelden uit de praktijk geven. Hier in de omgeving komen de mazelen regelmatig voor. De slachtoffers vallen vrijwel allemaal in dorpen die niet of niet volledig gevaccineerd zijn, terwijl er op plekken waar wel effectief geprikt is geen doden vallen. Graad van armoede en ondervoeding, levensstandaard is overal ongeveer gelijk.

En uit de historie: op het slagveldwas typhus vaak een van de grootste killers, tot soldaten systematisch gevaccineerd werden tegen typhus.
    En wel eens van gele koorts gehoord? Zonder vaccinatie krijg je niet eens een visum voor endemische gebieden. En dat is niet omdat ze gesponsord worden door de industrie!

16. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    De meeste gevaccineerde vrienden die ik ken, halen voor een tripje Thailand, Turkije of Egypte helemaal geen vaccinaties. Terwijl dat wel aanbevolen wordt. De 'oude' vaccins die je als kind kreeg zijn immers al weer uitgewerkt.

17. gien

gien Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    nee wij gaan niet naar verre oorden daar hebben wij helemaal geen behoefte aan. maar dat maakt tegenwoordig ook niet uit want andere mensen nemen (kunnen) ziektes mee(nemen) naar hier. Vaak ben je te bang.

En ik wilde ook niemand voor het hoofd stoten met mijn uitspraak over adhd etc, ik heb alleen gezegd ik denk er het mijne van en dat mag toch? ik heb niet gezegd: dat komt door het inenten! ofzo... ik vind het gewoon apart dat hier in de omgeving weinig kinderen zijn met adhd/add of een andere autistische stoornis en en juist veel kinderen niet worden ingeeent. en zelf heb ik er al helemaal geen ervaring mee. (gelukkig)

18. Nescio

Nescio Niet meer actief

Het motief om te reizen is voor mij toch ook wel belangrijk om wel in te enten. Al blijf ik de leeftijd van 2 maanden erg vroeg vinden en zal ik bij een tweede kindje, als dat ons gegund is, echt de vaccinatie uitstellen.

Zelf heb ik alle vaccinaties gehad als kind en ben als volwassene naar het Verre Oosten, het Midden-Oosten en Turkije geweest. Toen heb ik me ook niet laten vaccineren. Voor het Verre Oosten was het totaal niet nodig aangezien dat een enorm steriele plaats was waar besmet water, onhygienisch voedsel, etc. gewoon niet voorkwam. Voor het Midden-Oosten en Turkije vond ik het ook wat overdreven.

Hier is het trouwens regel om, als aanstaande ouders, een Boostrix-vaccinatie te halen. Voor moeder en vader zogezegd verplicht. Mijn man heeft er een gehad, maar ik heb na de bevalling niets meer gehoord erover dus heb het zo gelaten.

19. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Vlak voor er begonnen werd met de poliovaccinatie was er nog een grote epidemie in Nederland. Ik ken mensen die toen kinderen hadden. Het enige dat je kon doen was: kinderen niet naar school, extra voedzaam eten geven, conscientieus de handen wassen na wc-bezoek, NOOIT buitenshuis naar de WC en veel bidden.
    Je wilt niet weten hoe opgelucht men was toen dat vaccin eindelijk beschikbaar was, eindelijk van die angst af!
    En na die laatste epidemie zijn er in Nederland alleen nog maar uitbraken geweest in niet gevaccineerde kringen. Ik heb zulke uitbraken van dichtbij meegemaakt, groot deel van mijn klasgenoten was niet gevaccineerd. De meesten waren doodsbang en gingen zodra dat kon in de pauze stiekum naar het CB om een suikerklontje te halen.

En ik geloof dus niet dat polio niet meer voorkomt vanwege betere voeding en hygiene.

20. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hangt ook een beetje van het type reis af. In een all-inclusive resort loop je minder risico dan wanneer je low budget gaat backpacken en in slums gaat overnachten.
    In elk geval, zonder vaccinaties had ik geen eens een werkvergunning gekregen...

Deel Deze Pagina