Ik heb mijn zoontje vanmorgen voor de tweede keer nexium gegeven maar hij gaf iets terug wat hij ook weer terug slikte hoor maar daar zat bloed bij kan dat van de irritatie zijn ? En Jan hij er buikpijn van krijgen? Hoe snel werkte het bij jullie en gingen jullie kindjes ook beter slapen me zoontje is 5 weken en ik schat bijna 5 kilo en krijgt 1 keer 7.5 ml half zakje dus Vind het echt moeilijk je kleine met pijn Groetjes anoniem
Als er werkelijk bloed mee om hoog kwam dan zou ik de kinderarts bellen. Je kindje is immers nog maar vijf weken oud! Drinkt je kindje wel goed? Want als de slokdarm zo geirriteerd is kan ik me voorstellen dat het drinken ook pijnlijk kan zijn. Mij is altijd verteld dat het 2-3 weken duurt voordat de nexium écht begint te werken en je resultaat ziet. Maar volgens mij werkt het soms ook wel eerder. Onze dochter (kreeg haar eerste nexium al toen ze 10 dagen was) is er toen over het algemeen wel rustiger van geworden, vooral met drinken, met perioden was ze nog wel onrustig en wij denken zelf dat de reflux dan weer wat sterker opspeelde. Ze spuugde dan ook meer etc.
Ik zou over het bloed de KA even bellen. Kan me wel voorstellen dat dat komt van een slokdarm die al helemaal geirriteerd is, maar ik zou met dat soort dingen niet te snel van aannames uitgaan en toch even overleggen met de arts. Hier duurde het een aantal dagen voor we verschil gingen merken en dat het echt lekker z'n werk deed een week of 2 nadat we gestart waren.
Hij drinkt wel weet beter eerst veel huilen tussen door maar dat is over hij had net weer wat bloed ga zo is kijken of er geen wondje in zijn mond zit. Maar kregen jullie kindjes er ook buikpijn van eerst ??? Groetjes anoniem
Ja, verstopping en daarvan dus kramp enzo. Hebben we hier forlax voor gekregen, omdat ze anders echt niet meer kon poepen
Hier ook gehad, kwam bij mijn zoontje door zijn geïrriteerde slokdarm. Bij twijfel zou ik inderdaad even de ka bellen. Succes!
Ik weet wel dat nexium rood verkleurd , zowel op kleren als wanneer je het spuitje/ flesje niet snel genoeg afwast . Weet niet of dat het kan zijn ?
Kreeg die tip van iemand hier Dat zijn spuug rood kon kleuren door de nexium . Maar inderdaad bij twijfel altijd bellen !
Buikpijn door nexium kan heel goed kunnen mijn jongste is in het ziekenhuis beland door de nexium . Na 4 dagen gebruik
Geef je borstvoeding of kunstvoeding??? hier zijn we ons namelijk eens wezenloos geschrokken door bloed in het overgeefsel maaar dit bleek bloed in de borstvoeding ze zijn geweest, toen ik daarna kolfde zat er ook namelijk ook bloed is, anders zou ik het ook niet vertrouwen
Nexium kleurt toch paars? Onze dochter heeft 1,5 jaar nexium gehad en heb het nooit rood zien worden. Wel paars.
Ik geef flesvoeding op het moment geen bloed meer gezien wel het volgende hij is sinds de friso vreselijk aan het drukken om er een scheetje uit te krijgen en dan komen er geel na lang persen dan krijst hij de hele boel bij elkaar net zolang tot hij melk geeft gehad heb het al eens lang gerekt hoor want dit is steeds zo 2.5 uur na de voeding dan laag hij tijdens het drinken nog flink wat scheten en is na de fles een tijd onrustig herkent iemand dit ??? Wordt er zo onzeker van vind het ook zo zielig Sinds de nexium slaapt hij wel beter lijkt erop en begint hij te lachen en babbelen Groetjes anoniem
Klinkt als verstopping en dat kwam hier dus door de nexium. Dat persen heeft dan weer een negatieve invloed op de reflux, dus komt er dan weer zuur omhoog en dat willen ze weer wegdrinken... Wat je iig nu al even tegen de verstopping kunt doen, is wat extra water in de fles, (zodat er naar verhouding iets minder voeding inzit), en buikje masseren met de klok mee. Verder kan even tempen net de stimulans zijn die nodig is om de ontlasting wel kwijt te kunnen. Gewoon tempen, niet gaan zitten drukken of draaien met de thermometer, want dan beschadig je heel snel iets...
Hij heeft wel een poep luier gehad dat is het rare en extra water doe ik al 10 cc misschien 20 doen en buikje masseren zou ik ook is gaan doen zou Cinababy helpen ? Infactol helpt hier niet Hij slaapt wel voor het eerst weer in zijn bedje overdag vanaf half 10 hey is nu dag 3 nexium Groetjes anoniem
Nou ik zie echt vooruitgang ineens hij slaapt weer in zijn bedje zijn buikpijn wordt minder heeft vannacht 2 flinke poepluiers gehad ik hoor nu aan zijn huil als hij moe is is echt veel fijner als de hele dag "gekrijs" hij doet nu ook echt 20 min over ze fles hij wil nu ook weer flesjes van 150 4.5 schepje dus ben zo blij (doe er 20 extra water bij werkt beter als 10) Groetjes een blije mama