Baby slaapt erg licht

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Ennas86, May 2, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ennas86

Ennas86 VIP lid

Jul 19, 2008
    5,468
    1
    36
    Vanaf de geboorte slaapt onze dochter heel licht. Als er ook maar iets harder gepraat word of er zijn andere mensen bij ons thuis, word ze al wakker. Laat staan als mijn zoontje een vriendje te spelen heeft of ik wil stofzuigen. En daarna slaapt ze dus op niet meer...

Bij mijn zoon kon ik een bom afschieten, stofzuigen op zijn slaapkamer, maar hij werd nergens wakker van.

Ik merk dat ik het erg lastig vind, ik moet natuurlijk ook dingen in huis doen, mijn zoon kan ik niet steeds stil houden uiteraard, maar ik wil ook dat zij goed slaapt!!
    Snachts slaapt ze wel goed (stilte)
    Alle tips zijn welkom!

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Zoontje was als baby ook een hele lichte slaper, ik durfde bijna niet te bewegen in huis als hij eindelijk eens sliep. :p
    Huishouden was daardoor de eerste maanden ook wel lastig en ik deed veel als m'n man thuis was.
    Wat hier wel hielp was hem op z'n eigen kamer leggen met de deur dicht, een goed verduisterend rolgordijn en zoveel mogelijk stilte in huis, ook ramen en roosters e.d. allemaal dicht.
    Tenzij hij op mij sliep, want dan sliep hij wel bijna door alles heen.
    Het is met de tijd beter geworden, maar het heeft wel geduurd tot hij ongeveer een jaar was.

3. udition

udition Actief lid

Dec 1, 2015
    129
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde, wij gingen op den duur white noise gebruiken niet perse om de baarmoeder na te bootsen, maar meer om met die white noise andere geluiden te overheersen.

Zo slaapt ze nu nog steeds (17mnd), maar daardoor kunnen we wel gewoon dingen in huis doen, want ze hoort alleen haar white noise app. haha!

4. Zohra

Zohra Fanatiek lid

May 20, 2015
    2,005
    322
    83
    Alsje dat nog niet doet kun je haar inbakeren, dan slaapt ze wat dieper en wordt ze hopelijk niet meer steeds wakker. En iets op de achtergrond, White noise, muziekje, helpt vaak ook wel.

Share This Page