Helaas hier geen ventje op de kamer die lag te vechten in de kamer ernaast.. Kan me eigenlijk wel een beetje boos maken over dit soort vragen.. De vacuuumpomp niet willen gebruiken, dus het leven van je kindje maar op het spel zetten
Hier ook een vacuum gehad. Dat was omdat ik geen persdrang had en dus alles op eigen kracht moest doen. Met de vacuum hebben ze toen 'geholpen'. Het was de bedoeling zonder knip en dat ging ook goed, tot Thijmen net niet over een randje heen kwam. Toen hebben ze een klein knipje moeten zetten. Maar echt eerlijk geen pijn gehad van de verdoving, de vacuum, de knip of het hechten...
Hier is de eerste ook met vacuumpomp gehaald. Na 1,5 uur persen zat er nog totaal geen vooruitgang in. Ik vond het ook een verademing dat ze me eindelijk gingen helpen en was allang blij met de vacuum Ik heb er ook totaal niks van gevoeld. En dan is het ook nog 2x mis gegaan 2x schoot de kleine vacuum (kiwi) los en vloog de gyn naar achteren haha (ja kan er nu om lachen) de 3de x werd de grote vacuum erbij gehaald en lukt het wel. Achteraf zei de gyn dat het beter was geweest voor een keizersnee, maar dat had ermee te maken dat ons zoontje niet ademde en bleek zag, maar goed het is goed afgelopen gelukkig. Ook hebben ze tijdens de bevalling/persen niet gezien dat hij helemaal klem zat en met geen mogelijkheid eruit te krijgen was op eigen krachten. Als ze dit eerder hadden gezien dan had hij er waarschijnlijk niet zoveel aan overgehouden. Het hechten was vreselijk! Althans het hechten van de spieren de rest voelde ik niks van, maarja mijn kleine ventje lag dan ook een afdeling boven mij te vechten tegen zijn benauwdheid en de koorts en niet lekker bij mama op de borst. Ik denk dat je weinig keus hebt en als het echt nodig is...tegen die tijd ben je echt wel blij dat ze iets gaan doen
Iedereen is het hier helemaal met elkaar eens. Ik sluit me aan bij de hele groep hiervoor! Leven van je kindje gaat voor alles! Maar de topic starter heeft helemaal niet meer gereageerd! Dus ik lees vooral bericht na bericht van mensen die het met elkaar eens zijn Ondertussen gaat de 'discussie' door zonder TS, haha Dus nog 1 keertje de vraag aan TS: wat is de gedachte achter je vraag, wat was je ervaring of die van anderen?
Ik snap sowieso de hele vraag niet. Als je aan het bevallen bent, dan ben je helemaal niet bezig met de vraag wel of geen vacuum. Op zon moment ben je met jezelf en het kindje bezig, en ik ga ervanuit dat mijn gyn of vk het weloverwogen besluit neemt voor een kunstverlossing of niet. Ik vind dat je dat als vrouw ook moet kunnen overgeven aan de kundigheid van de arts of vk, die zal altijd kiezen voor de beste oplossing voor zowel moeder als kind! Liefs Rianne
En daarbij gaat je kindje voor, je hebt dan toch die overlevingskracht!! Je doet alles op zo`n moment! Maar mischien is er iets gebuerd door de vacuüm bij een eerdere bevalling bij haar? Maar kom het dan even toelichten hier....