Vacuüm trekken Difrax en Tommie Tippee

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door MvYenE, 20 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Hallo,

Ik gebruik voor mijn dochter Difrax en Tommie Tippee flessen maar ze trekt ze beide continu vacuüm. Iemand een idee wat ik hiertegen kan doen?

2. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    de dop van de fles iets minder strak er op draaien en bij difrax ook de onderkant er niet te strak opdraaien. Moet wel kijken dat je het ook niet te los doe, anders loopt alles er weer uit :)

3. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Heb je wel dat gaatje open gemaakt van het difrax-ventiel? (onderin de fles)
    Soms zit deze nog dicht en trekt daarom vacuum.
    Even met een naald open maken, dan heb je geen last meer als t goed is;)

4. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Dat niet te strak dicht draaien had ik idd al eens geprobeerd (en toen liep het er allemaal langs hahaha) maar ik ga dat van dat gaatje ook een proberen!
    Dankje!

Iemand tips voor de Tommie Tippee flessen?

5. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Yep, kan ik ook van meespreken. ik draai allebei de kanten aan tot ze grip hebben. doe ik altijd boven de gootsteen. Heb al zo vaak gehad dat ik dan begon te "schudden" of rollen tussen de handen en dan omkantelen en dan... tjah dan weet je 't wel weer, zit de hele keuken bij wijze van onder de zooi :D

6. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Ik heb eens gekeken maar ik kan het niet vinden waar dat gaatje open gemaakt moet worden onderin?
    Bedoel je dan in dat plastic laagje? Daar zit middenin een rondje met een uitstulping zeg maar, ik heb echt geen idee hoe ik het moet omschrijven hihi.
    Maar ik zie nergens een gaatje dat doorgeprikt moet worden....

7. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Ja daar inderdaad, er zit een uitstulping en daar moet een gaatje in zitten.Kun je zo even met een scherp mesje/naald een gaatje in maken als ie nog dicht zit. Trek maar iets uit elkaar, als ie dicht is werkt de vacuum dus niet:)

8. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Ok dankjewel!! Maakt het ook nog wat uit of het gaatje van boven zit of opzij? Zal wel niet he, als er maar lucht doorkan toch.
    Ik ga het meteen proberen en kijken hoe het nou straks gaat met de fles :D

9. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Nee wacht even:D
    Dat uitstulpingkje daarin moet het gaatje zijn.
    Als je dat tuutje even tussen je handen rolt of open trekt dat moet open zijn:)
    Als dat niet open is moet je die even open maken door tussen je vingers te rollen of even door te prikken. Dus niet zomaar lukraak ergens een gaatje prikken:D

Ik zal eens proberen een foto te maken als het niet wil lukken;)

10. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Hmm zit fles te geven en heb dat ding al doorgeprikt en nu springt ie ineens los:(:$ een hele harde 'plof' schrik me rot... Hij ging toch nog vacuum maar nu dat ding los is niet meer :D maja dat is niet goed natuurlijk...
    Als ik nu de fles rechtop moet houden loopt alles eruit :$ hopelijk drinkt ze hem in 1x leeg :$

11. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Mag ik even schelden???

$#@$%^@@:x:x:x*****PIEEEEEEEEEEEP

zo...

Wat een rotfles... Mijn meisje moest steeds huilen tussendoor dus heb hem even opnieuw goed gedaan en nou trekt ie weer vacuum:(

12. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Huh? Waar heb je t gaatje geprikt dan?
    En heb je de dop aan de onderkant dan wel goed dicht gedraaid:D

13. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    ik heb even een foto gemaakt van waar dat gaatje zit. als die 2 delen tegen elkaar zitten, moet je dat loshalen. k hoop dat je het goed kan zien.

Als je de bovenkant en de onderkant te strak aandraait, en je kindje te hard zuigt, dan gebeurt het dat het ventiel losraakt en in het flesje terechtkomt, en dan kan je natuurlijk de fles niet meer neerzetten of alles loopt eruit. Het vergde mij even wat inspanning om het allemaal onder de knie te krijgen, maar ik vind het nog steeds hele goeie flessen.

14. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Pioen, ja hij zat goed dicht... en hoe ik het gaatje geprikt heb is moeilijk uit te leggen haha maar dus niet goed als ik de foto hieronder zie...

Lieselot, bedankt voor de foto dat maakt het wat makkelijker...
    Ik heb even gekeken en bij mij is dat gewoon dicht?
    Ik heb nu wel al 2 gaatjes aan de zijkanten daarvan zitten zeg maar... Zou ik de fles nu weg kunnen gooien? Zou wel jammer zijn natuurlijk......

15. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Oh ik heb even wat gefrutseld en nu zit er dus een spleet/gat in zoals het dus hoort. Ik zal de fles straks dus nog maar eens een kans geven ;)

Maar dat ploffen, gebeurt dat als je hem te strak dicht hebt? Dat was hier niet het geval want ik heb hem al extra wat losser gedaan... Raar...

16. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    ik heb werkelijk geen idee. ik had eerder gelezen van iemand hier dat wanneer het te strak is aangedraaid, de ventiel in de fles terechtkomt. ik heb het nog niet eerder voor gehad. die van mij piept of sist soms. de hele fles hoef je niet weg te gooien, je kunt nieuwe ventielen kopen: Ventiel S-fles 2st
    weet niet of je dit ook bij kruitvat oid. apart kunt kopen.

17. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Ow, ik kom net bij de kruidvat vandaan hihi.
    Zal eens kijken voor nieuwe ventilen als dit niet meer werkt door de gaatjes. Iig bedankt voor de link en alle tips!

18. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Hier is de difrax een ramp, mijn kleine meid drinkt er echt niet goed uit, laat een hoop staan, grrrr. Daar staat dus weer voor een paar euro in de kast voor niks.

19. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Je kunt overigens ook die uitstulping tussen je vingers pakken en er even mee tussen je vingers rollen dan gaat ie ook open

20. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Ja das een duidelijke foto! Succes ermee, ik hoop dat het goed gaat. Ik vind het superfijne flessen:)

Deel Deze Pagina