manueel verwijderen placenta

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door lievia, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lievia

lievia Lid

31 mei 2008
    11
    0
    0
    Even een vraag. Half jaar geleden ben ik bevallen van een doodgeboren kindje na 20 weken zwangerschap. De placenta kwam er niet uit dus moest ik ook nog onder narcose, daar hebben de ze placenta manueel verwijderd. Kan het zijn dat ze wat beschadigd hebben en dat het daarom nu niet lukt om zwanger te raken? Ben twee keer zwanger geweest en dat lukte beide keren na 3 maanden wat misschien wel snel is.
    Of is het juist de veiligste manier om een placenta zonder beschadigingen te verwijderen? En moet mijn lichaam nog herstellen? Gebeurt het vaker dat het dan wat langer duurt?
    Bedankt vast voor het antwoord.

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi lievia,

Jeetje wat heb je al een hoop meegemaakt! Pittig hoor!
    Indien ze met het verwijderen je baarmoeder zouden hebben beschadigd merken ze dit direct en zullen ze het jou ook hebben verteld. Maar de kans is klein dat ze iets beschadigen met deze handeling.
    twee keer zwanger worden binnen 3 maanden is inderdaad heel snel dit betekend niet dat dit iedere keer zo zal zijn. Het is normaal om het een half jaar tot een jaar te probreren indien het niet wil lukken kan je naar je huisarts gaan om je eventueel door te laten verwijzen naar de gynaecoloog.

Imke

Deel Deze Pagina