Hey hey,, Vandaag ben ik bij de gyn langs geweest ivm hoofdpijn.. heb in t weekend af en toe hoofdpijn gehad en gister en vanochtend weer. Na gebeld te hebben met het ziekenhuis moest ik langskomen. Ze hebben mn bloeddruk gemeten maar die was ok.. verder moest ik urine inleveren zodat ze dat konden controleren op eiwitten en bacteriën. Toen ik de uitslag kreeg zei de assistente dat ik wel n beetje eiwit in mn urine had maar dat t ok was.. ik vroeg of t normaal was om wat eiwitten in de urine te hebben en zij zei van niet.. nu begon ik me dus zorgen te maken (mn zus heeft namelijk zwangerschapsvergifteging gehad en ben daar ook bang voor). Toen kwam de gyn en die zei dat alles ok was.. ze zei dat de bloeddruk ok was en de eiwitten ook.. en de echo was ook goed en ik mocht naar huis.. thuis aangekomen gaan de zorgen maar niet weg.. hoe kan dat dat er wat eiwit in de urine zat als ik geen hoge bloeddruk heb? en heeft de hoofdpijn met die eiwitten dan te maken? kan dat beetje eiwit wat in mn urine zat egt geen kwaad? moet dit nu extra in de gaten gehouden worden? ben namelijk bang dat t aantal eiwitten in mn urine meer wordt.. help me out pls! alvast bedankt dames!
HOi moesCH, Er zitten bij heel veel vrouwen vaak een spoortje (zoals wij dat noemen) eiwittenin de urine. Dit komt omdat je vaak afscheiding mee spoelt met de urine en dat geeft een positieve uitslag van het eiwit. Je bloeddruk was ook mooi dus probeer het los te laten. Is het zo dat je hoofdpijn erger word of dat je andere klachten er naast krijgt dan moet je gewoon weer aan de bel trekken. Zorg dat je goed drinkt! Je word een liter meer geadviseerd in de zwangerschap en ook met het warme weer heb je meer vocht nodig! Imke