N.a.v. mijn 'hooibalen' topic van een tijdje terug, waarin ik aangaf dat de schapen die normaal altijd in het veld naast onze tuin grazen (en deze zomer voor het eerst niet) dit jaar misschien tóch nog terug zouden komen. Toevallig dacht ik er gisteren weer aan aangezien er nog steeds geen schapen gesignaleerd waren. Zat ik een uurtje geleden even in de tuin, toen ik een blaat hoorde. Ik dacht eerst dat ik het verkeerd had gehoord, maar nee: onze wollige vrienden zijn er weer! Meteen een foto gemaakt. Grappig genoeg hoorde ik meteen erna een heel apart 'schreeuwend/loeiend' geluid. Bleek een hertenkoppel te zijn die bij de bosrand liepen. Helaas trok mijn Ipad dat niet en heb ik het niet kunnen vastleggen... Maar hier dan de schapen (misschien van de week nog eens wat betere foto's bij daglicht):
Even zonder dollen.. Lijkt me zo rustgevend.. Ik woon aan de rand van ons stadje en ga ook wel eens gewoon boven op zolder naar de velden staren met de koetjes.. Maar dat komt niet in de buurt van jouw uitzicht!
Gaaf zeg. Schaapies in de tuin... Gezellig dat je gemekker als je met je kopje koffie in de tuin zit.
Joh...voor iedereen die haar haat...hier in Friesland kun je dat ook gewoon zien hoor, ha ha nou ja...zonder heuvels dan
Wauw, ben helemaal gek van schapen! Al hebben we hier vandaag ook volop dier plezier!! We hebben baby guppen! (Wel net iets anders dan een schaap)
Ja maar als ik dan toch mag kiezen......... Ts: Je woont heerlijk zo te zien, ik geniet van je foto's!
Weer zo´n mooie foto! Ben serieus jaloers ! Ik ben trouwens dol op schapen.....beter dan die enge insecten die je wel eens laat zien...
Hmmm... dit was mijn back-up topic idee: (ik dacht vanmiddag dat er een vogel mijn kantoor binnenvloog. Gelukkig was het 'maar' een sprinkhaan ter grootte van mijn wijsvinger... )