Hallo mensen, Ik heb me vandaag aangemeld en hoop een boel info en eventueel steun en gezelligheid hier te vinden. Ik word over 4,5 week 36 en ga binnenkort proberen om zwanger te worden van de 1e. Na veel andere dingen te hebben gedaan en meerdere relaties ben ik nu 5 jaar samen met mijn partner en eindelijk heb ik hem weten om te lullen om aan kinderen te beginnen! Nee, hij dacht dat ie er nog niet aan toe was maar ik heb nu eenmaal niet eeuwig de tijd als vrouw om kinderen te krijgen en dat is hij wel gaan inzien. Gelukkig zijn zijn ideeën 180 graden gedraaid en wil hij nu heel graag vader worden . Nu is het zo dat in zijn familie de erfelijke ziekte Friedreich Ataxie voorkomt (inde vaderlijn) en moet hij dus eerst getest worden op dragerschap en als hij het gen draagt dan moet ook ik getest worden omdat we dan een kindje kunnen krijgen die de ziekte-eigenschappen kan krijgen en dat is niet best met deze ziekte. Dat is dus wel wat spannend. Ik probeer positief te blijven en ik hoop grondig dat dit ons niet in de weg zal staan. Dus nog even met condoom en dan hopelijk straks niet meer. Ik ben sinds een jaar ongeveer gestopt met de pil en ik heb een mooie regelmatige cyclus. Tevens slik ik nu al bijna 5 weken foliumzuur en probeer ik verder gezond te leven. Ik moet eigenlijk wat afvallen maar dat is niet makkelijk omdat ik mijn hele leven al op en neer ga in gewicht. Verder rook ik alleen nog wel (niet veel gelukkig) maar daar ga ik acuut mee stoppen als we gaan beginnen! Misschien wordt dat moeilijk maar ik heb het er absoluut voor over. Verder ben ik me nu aan het oriënteren op internet en binnenkort met boeken wat een zwangerschap en alles wat er mee te maken heeft nu allemaal inhoudt. Ik ben juf in het basisonderwijs en weet alles van opvoeden en onderwijzen maar over het zwanger zijn en de tijd ervoor ben ik echt een ei! Ik hoop dus een boel van jullie te leren! Hartelijke groeten!