Nou,ik ben best wel trots op mezelf! Ik heb vrijdag met succes m'n theoretisch rijexamen afgelegd!(B) Had 47 op 50. Morgen mag ik bij de gemeente m'n voorlopig rijbewijs afhalen! T'is misschien niet zo geweldig,maar wou het toch effe met jullie delen!
Weet niet hoe het in NL zit,maar in België krijg je als je de theorie met succes hebt afgelegd meteen een voorlopig rijbewijs. Daarna heb je 2 keuzes: 1.Max.18 maanden,min.3 maanden oefenen zonder begeleider.(na 20u praktijkles in rijschool) 2.Max.36 maanden,min.3 maanden oefenen met begeleider.(dus bv. je vriend,ouders,...) Dus na die min.3 maanden mag je je praktijkexamen doen,en als je daarvoor slaagt krijg je een permanent rijbewijs. Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is Hoe gaat het dan in Nederland?
gefeliciteerd! in Nederland mag je pas zelf rijden na je praktijk examen (moet je wel geslaagd zijn).
Dus na je praktijkexamen krijg je pas een voorlopig rijbewijs? Wanneer krijg je dan een 'permanent' rijbewijs? Of werkt het bij jullie niet met voorlopig rijbewijs en krijg je direct een permanent? Sorry,ben wel benieuwd nu
Gefeliciteerd Lucia. Is inderdaad wel apart te zien hoe anders het gaat. Het is een beetje zoals in Amerika volgens mij.
Nou jah...permanent Je krijgt voor de eerste 5 jaar een beginnersrijbewijs.... ga je een paar keer de fout in (3 keer) dan mag je hem opeten! met mayo (uhhh inleveren bedoel ik dan )
Bij ons bij het 'permanente' rijbewijs geldt 1 jaar 0 tolerantie,dus als je 1 fout maakt ben je het direct kwijt.
Wauw, nou dan ga ik maar verhuizen... Hier moet je eerst tig rijlessen hebben gehad ( in mijn geval a 45 euro) en dan pas mag je je praktijk examen doen. Het punt is, dat ik niet zo goed met " ingrepen" kan omgaan. Als mijn rij instructeur aan het stuur trekt omdat ik de bocht te strak of te wijdt neem dan word ik helemaal zenuwachtig en dan kan ik het niet meer... Ik moet vanmiddag weer lessen. Jij van harte met het theorie certificaat en succes op de weg...
Gefeliciteerd! Lekker rondtuffen! Nieuwbegin Zo herkenbaar. Heb nu tig jaar mijn rijbewijs maar rijlessen is het ergste wat er is. Ik werd ook zo onzeker na een ingreep, ben uiteindelijk van rijschool veranderd en toen ging het beter. Na een ingreep moest ik de auto langs de kant zetten namen we het foutje ff door en kon ik weer rustig verder. Voor mij hielp dat. Suc6 ermee.
ach, tja hmmm wat zal ik zeggen, in nederland doen we alsof we veilig zijn, maar echt rijden leren we hier ook pas als we het roze papiertje op zak hebben, waarom denk je dat het punten rijbewijs ( wat dus ook een beetje een tijdelijk rijbewijs is) is ingevoerd? Omdat er veel ongelukken gebeuren door mensen die net hun rijbewijs hebben. Veilig tja ik weet niet, ik denk dat we hier een schijn veiligheid hebben. Want onder tussen maakt het denk ik geen verschil of je nu met je vader of vriend lest of met een instructeur.... ( ok eht enige echte grote en belangrijke verschil is dat een instructeur ook pendalen heeft)> Beide ( zowel vriend/vader en de rij instructeur) willen gezond en levend aan de diner tafel zitten dus beide zullen je goed les geven denk ik...