RTL stopt de bel spellen vanaf 1 november ivm met het onderzoek op de winkansen... eindelijk goed nieuws! ---------------------------------------------------------------- HILVERSUM - De vier RTL-zenders stoppen met ingang van 1 november met het uitzenden van belspelletjes. Een woordvoerster van RTL Nederland vertelde dinsdag dat dit "tot nader order" gebeurt. Call-tv ligt onder vuur omdat het fenomeen onderwerp is van een justitieel onderzoek naar de rechtmatigheid van de spellen. De opsporingsdienst FIOD-ECD deed in september invallen bij RTL en SBS en bij tv-producenten Endemol en 2waytraffic. De dienst verdenkt de tv-bedrijven van het overtreden van de Wet op de Kansspelen. Duidelijkheid "RTL wil als belangrijke aanbieder van entertainment en onafhankelijke informatie elke schijn van onrechtmatig handelen vermijden en wil volstrekte duidelijkheid van de overheid over de interpretatie van de gedragscode", aldus de zegsvrouw. In die code heeft de branche zelf vastgelegd hoe met belspelletjes moet worden omgegaan.
Gelukkig. Dat werd tijd. Ik heb al een paar keer gehad tijdens Dr. Phil zo'n stom belspel. Nou daar ga ik niet op wachten hoor. Dan zap ik door of zet ik de tv uit. Maar ja, ondertussen mis ik dan wel Dr. Phil, terwijl dat soms wel interessant is.
Mooi zo! Pas zat ik volledig in tranen naar een superzielige aflevering van Oprah te kijken, komt ineens zo'n hyperdepiepertrut in beeld met een één of ander triest spelletje... Goeie zaak! Als er nu maar geen Astro-tijd tussen wordt gezet...