Vader beschonken in auto; zoontje 4 zwaargewond na ongeluk

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door frannie82, 19 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dit.

Wel met de kanttekening dat het er wel aan ligt in hoeveel tijd er hoeveel bier is gedronken. Mijn man blijft na een training vaak ruim een uur hangen, dan is 1 biertje al uit zijn bloed. Dus hij zou dan wel 2 bier kunnen drinken. Wat hij overigens niet doet, hij neemt altijd maar maximaal 1 biertje, om zeker veilig te zitten. Maar meestal drinkt hij spa rood :)

2. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Hij mag van jou niet rijden met jullie kinderen als hij gedronken heeft. Maar het is in andere gevallen niet erg als hij dan rijdt? Dat vind ik krom.

3. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Waarom?
    Ik ben er bij dus dan kan ik net zo goed rijden aangezien ik helemaal niet drink, ik vind het dan gewoon een veiliger idee.
    Het is niet erg als hij rijdt als hij een paar pilsjes op heeft, want hij mag rijden ( ik geloof dat je wettelijk gezien 2 pilsjes mag drinken), hij drinkt er max. 3 op een training maar dan is hij wel 4 uur onder de pannen en zijn gesteldheid kan het aan.

4. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Ook al heeft de vader al de ergste straf, doordat hij dit op zijn geweten heeft.

Als mijn man dit zou veroorzaken, dan trap ik hem werkelijk waar het huis uit.
    Ik heb zon hekel aan drinken en rijden.
    Heb er ook menig ruzie om gemaakt met hem, hij had er ook een handje van om een paar biertjes te pakken na het voetballen.

ik zeg altijd tegen hem; hoe zou jij het vinden als iemand gedronken heeft en onze kinderen aanrijd?
    dus jij wil het risico lopen dat jij ook zo iemand bent? Die iets veroorzaakt met drank op.

Roep altijd dat ik er graag voor ga zitten als iemand met drank mijn kinderen aanrijd.

En daarbij vind ik het ook vreselijk als mijn kinderen het voorbeeld hebben van een vader die met drank op rijd.
    Hij heeft dat voorbeeld ook, zijn vader dronk en drinkt nog steeds rustig een paar flessen bier en rijd dan auto.
    Mijn vader dus echt nooit (mijn moeder heeft geen rijbewijs)

5. 'Vier keer meer dan toegestaan' lijkt me niet echt iets om over te twijfelen ;)

Ik vind met alcohol op achter het stuur, hoeveel (of hoe weinig, zoals sommigen het blijkbaar liever noemen) dat ook is, echt een enorme no-go. Ik heb sowieso een hekel aan mensen die moeten drinken, alleen maar omdat ze 'gevoetbald hebben' of 'op een verjaardag zijn' of 'omdat dat gezellig is'. Als je nog moet rijden, drink je niet. Niets, en zéker niet meer dan is toegestaan 'omdat je gesteldheid dat wel aankan' ;)

6. Niekepiek

4 keer meer dan toegestaan is inderdaad beschonken, dat had ik over het hoofd gezien.
    Ik heb er nu al spijt van dat ik op het woord heb gegooid dat mijn man het lekker vindt om na een voetbaltraining een biertje te drinken met zijn vrienden (max.3).
    Het alcoholpromillage wat hij toe zich neemt is gewoon wettelijk toegestaan om nog te mogen rijden en dat is niet voor niets, dat wil dus zeggen dat hij gewoon verantwoord achter het stuur zit en inderdaad door zijn gesteldheid, het scheelt namelijk of je een boom van een vent bent of een klein gebouwd vrouwtje;).
    Ik vind het erg hard overkomen om dan gelijk te zeggen dat je een hekel hebt aan dat soort mensen, hij doet niets verkeerd hij geniet gewoon van een avondje met zijn vrienden.

7. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Amen! 😕

8. 'Genieten' kan toch ook als je op de fiets bent, een taxi belt, meerijdt met iemand of gewoon geen alcohol drinkt? Als een heel elftal met elkaar 'geniet', zijn er per week maar 2 die de alcohol hoeven te laten staan, om anderen veilig thuis te kunnen brengen. Dat is dus één avond per 5 weken..

Nouja, zo denken we wel érg ver door, maar het is toch krom als iemand niet meer mag rijden als z'n kinderen erbij zijn, want dat voelt niet fijn/prettig/veilig/whatever, maar wel met dezelfde hoeveelheid op als er geen kinderen bij zijn? Wat femkes al zei (en het komt zelden voor dat ik me kan vinden in wat zij zegt ;)); de kinderen van anderen, die hij misschien tegenkomt, zijn net zo belangrijk..

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    3 glazen is offficieel te veel, dan zou je man eigenlijk iedere keer moeten blazen om te kunnen bepalen of hij wel of niet iets verkeer doet.

10. Niekepiek

Daar gaat dan zo'n 4 uur overheen dus dan is de eerste waarschijnlijk al vervlogen.

11. Niekepiek

#31 Niekepiek, 20 apr 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 apr 2015
    Maar hij doet niets illegaals hij drinkt gewoon 3 biertjes op een avond van 4 uur.
    Hij heeft al regelmatig moeten blazen en nog nooit verkeerd gegaan, dat ene biertje is na 3 uur al vervlogen.
    Niets mis mee volgens mij, en het tijdstip waarop hij terugrijdt zijn er geen kinderen meer op straat;).
    Hij is trouwens geen uitzondering op de regel hoor, de hele voetbalclub drinkt daar 1,2 of 3 biertjes op een avond en daarna stappen ze ook gewoon in de auto, daarmee doen zij niets verkeerds (als dat derde biertje al vervlogen is).
    Als ik erbij ben en hij wil een biertje drinken dan rij ik inderdaad terug, dat is meer een gewoonte en meestal drinkt hij dan ook wel iets meer.

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Wauw, bijzondere club dan... Ik heb ook wel eens een derde ronde meegemaakt en toen gingen er gemiddeld toch echt wel minimaal 3 biertjes PER UUR doorheen.

Als iemand zou beweren dat de hele club netjes max 3 biertjes op 4 uur drinkt, dan geloof ik dat bij voorbaat al niet. De kans dat Michael Jackson nog leeft en samen met Freddy Mercury een huisje op Fiji heeft, is groter...

Ik vraag me ook af waarom je man al zo vaak gecontroleerd is. Ik heb in bijna 20 jaar 3x moeten blazen, waarvan 2x vanwege een 'alcoholfuik'. Zo'n fuik zetten ze op op plaatsen en tijden, waarbij het regelmatig raak is, anders halen ze de kosten er niet uit. En als op je man zijn club iedereen zich netjes aan de max houdt, dan zou er daar ook niet zo vaak gecontroleerd worden.

Tenzij hij heeft moeten blazen na een staandehouding. In die gevallen is er meestal een aanleiding, zoals afwijkend rijgedrag...

13. Niekepiek

Diegene die de auto in stappen;).
    Die jongens vinden het lekker om een pilsje te drinken, niet om zich geheel af te laden op een doordeweekse avond.

14. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik vind het onverantwoord als je met drank op rijdt, of dat nu 1 pilsje is of 3 of weet ik veel. Alleen maar zoals Shaddixx zegt 'omdat het gezellig is'.
    Ga dan op de fiets. Nee er zijn misschien geen kids meer op straat (om jouw voorbeeld even aan te geven Niekepiek), maar misschien wel een vader of moeder van kinderen.
    Als die aangereden worden (met evt dood of verlamming als gevolg, om het even te dramatiseren) dan zitten die kinderen (en man/vrouw) er mee.
    Ik begrijp gewoon níet dat alcohol nou zo belangrijk is dat je moet drinken na voetbal of tennis of idd verjaardag. Ik vind een wijntje ook lekker, maar nee ik zou nooit met drank op achter het stuur kruipen.

15. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    +1 !

16. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit dus. Wat een eikel is die vader, tjonge jonge. Dan ben je toch geen vader te noemen als je MET zoveel drank op achter het stuur gaat! Als ik die vrouw was zou ik never ever meer die vent willen zien. Bah!

17. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik snap niet dat mensen het goedpraten! Alcohol is alcohol en gewoon niet goed in het verkeer!

Geen druppel drinken als je moet rijden anders rij je niet punt.

Deze vader mag zich geen vader noemen dat hij zijn kind zo in gevaar heeft gebracht

18. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Die jongens... Wat een schatjes zijn het toch, laat ze toch lekker, die jongens ;) Die jongens kunnen voetballen, kunnen ze ook fietsen, toch?

19. Niekepiek

Schatjes? Ok haha.

20. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Naast het hele alcoholverhaal, het arme kind is uit de auto geslingerd. Ik weet niet hoe dat kind vastzat, maar erg goed was het niet. Een oud-collega van mijn man is een keer over de kop geslagen met de auto. De kinderen zijn hun stoeltje echt niet uitgekomen. Ze hadden geen schram. Een kind dat uit een auto vliegt, dat is volgens mij niet goed in de auto gezet.

Deel Deze Pagina