Ergste traf al gekregen?! Denk je nou echt dat dit soort eikels leren van hun fouten? Denk je nou echt dat dit de eerste keer is geweest? Echt niet! Het is de eerste keer geweest dat hij nu daadwerkelijk een ongeval heeft veroorzaakt, maar zeker niet de eerste keer dat hij beschonken achter het stuur gaat zitten.... hij zal het tal van keren zonder kind hebben gedaan en omdat dat altijd goed is gegaan, heeft hij het nu met kind gedaan... dit soort losers leren niet van hun fouten. Dus geen enkele straf zal hun iets leren. Helaas.
Als jij de verantwoordelijkheid hebt voor een kind dan ga je achter het stuur zitten met 0 biertjes op. Niet 1, niet 2, niet 3, maar nul. Je gaat gewoon niet rijden met alcohol op. En al helemaal niet met een kind in je eigen auto! Echt hoor, ik kan daar met mijn kop niet bij... het meest kostbare in je leven.... om dat zo op het spel te zetten.
Dus hij drinkt 3 glazen bier en gaat dan 4 uur voetballen? Of drinkt hij 3 glazen bier, wacht dan vervolgens 4 uur en rijdt dan naar huis? Ben je nou zo naief of doe je nou alleen maar zo?
Eens! Ik drink niet als ik nog moet rijden (zelfs geen tiramisu!) en eis dit ook van mijn man.. Hij kan wel vinden dat hij nog perfect kan rijden, maar je bent niet alleen in het verkeer
Is het niet zo dat het per glas bier 4 uur is? Dus dan zou hij dus 12 uur moeten wachten eigenlijk. Anders heeft hij nog steeds de alcohol van 2 glazen in zijn bloed. Eigenlijk zouden ze per wet moeten regelen dat je met 0,0% alcohol dus helemaal niks, pas mag rijden! En niet een bepaald promillage toestaan. Dit schept alleen maar verwarring en zorgt er mede voor dat mensen toch met glazen op achter het stuur gaan zitten.
Er was laatst iemand op de radio die werd geïnterviewd over dit bericht. 0.0% is onmogelijk. Je kan bijv na het eten van (ik meen) een appel ook alcohol in je bloed krijgen. Tenminste, je kan dan een minimale promillage blazen. Dus helemaal 0.0% is niet haalbaar. Al ben ik het er wel mee eens dat je na het drinken van alcohol niet meer moet rijden. En de ergste straf heeft deze man al gehad? Wat mij betreft is er geen straf erg genoeg voor deze man. Bewust van tevoren het leven van je kind in gevaar brengen door met een zatte kop in de auto te stappen. Wat voor vader ben je dan?
Ik lees een aantal keer dat ze dan maar moeten gaan fietsen.. Maar ook dat mag niet hè.. Je mag niet deelnemen aan het verkeer als je alcohol (>2) op hebt. Begrijp wel dat het minder gevaarlijk is, maar als jij met je fiets lekker loopt te zwalken en een auto moet plotseling uitwijken en rijdt tegen een boom aan, tja.. En ik ken een verhaal waarbij jongeren bij ons uit het dorp ratsbezopen naar huis fietsen, met de trappers tegen elkaar kwamen en er een met zijn hoofd tegen de stoeprand aan kwam.. Die heeft het niet overleefd hoor... Over deze vader... Tja.. Dat was in ons geval einde huwelijk geweest aangezien mijn zusje is doodgereden door een dronken automobilist. Gelukkig heeft mijn man een goed stel hersenen en zou hij niets doen om onze dochters of iemand anders op deze wijze in gevaar te brengen.
Helemaal mee eens..! Alcohol en rijden is voor mij uit den boze. Niet 1 glaasje. Triest dit verhaal...