Ik ben nu eerst effe dit berichtje aan het tikken voordat ik het topic überhaupt een titel heb gegeven, haha... Weet nl. niet eens goed wat voor titel ik het moet geven... Here's the deal; Mijn man heeft al jaren een erg goedlopend administratiekantoor, aan huis. Nu zal het in de kraamperiode redelijk meevallen met de aanloop wat dat betreft (nu, eind Maart topdrukte, Augustus is lekker relaxed), maar toch willen we ook voor de klanten/zakelijke relaties "iets" verzinnen om ze te presenteren bij de koffie of mee te geven. Beschuit-met-muis is een NO GO-area, i.v.m. het gekruimel op kantoor, dus tja.... eigenlijk zoeken we iets leuks/lekkers wat geen zooi geeft, haha. Iemand ideetjes? Ik ben zelf wel een beetje creabea, dus vind het niet erg om iets in elkaar te knutselen ofzo...
Ik heb wel eens geboorteflikken gezien, van die ronde chocolaatjes met daarop muisjes. Geeft veel minder troep. Cupcakes is ook erg leuk, trouwens, leuk versierd en er zit al een kruimel-opvang-papiertje bij
Leuke blauw/roze hapjes,snoepjes,koekjes e.d (o.a Jamin) mooi in cellofaan verpakken, strikje met evt. kaartje erom binden en klaar?? Liefs, Savannah
Da's een goede. Zie deze link bijvoorbeeld: staan hele leuke dingetjes in die je heel goed aan zakenrelaties weg kunt geven: ? De Suikerboom ? Geboortesuikers
Ik las laatst zoiets leuks, roze of blauwe glazuur op een soesje en daarna het soesje in de muisjes dopen. Kruimelt in elk geval al minder dan een beschuit... Of een chocoladekoekje even iets laten smelten in de magnetron en daarna een paar muisjes er over strooien.
Wij hadden cake, slagroom en over de slagroom heen muisjes. De muisjes vallen niet eraf (of je moet natuurlijk een hele lading doen) Cake kruimelt wel iets, maar denk dat daar volwassenen over de vloer komen die wel de cake boven een bordje houden, toch? Succes
wij hadden cakejes met botercreme toefjes en glitter voor school dan weleenswaar. maar kan ook voor werk
Wij hadden van die ijskoffie chocolaatjes (je weet wel die in zo'n bruin papiertje) druppeltje water erop, muisjes erop en klaar! of je doet er rose of blauw glazuur op. of geboorte m&m's
Er zijn heel veel soorten geboortechocolade te vinden... de meeste (banket)bakkers hebben dit wel... wij hebben thuis ook een etagere gevuld met allerlei soorten toen collegas op kraamvisite kwamen, we waren wel klaar met beschuit met muisjes! Voorbeeldje:
Mijn vriend heeft zijn zakenrelaties een chocoladeflik met muisjes gegeven. Die kun je in grote dozen bij de Sligro kopen, ideaal. Geboortesuikers zijn ook leuk. Voordeel is dat deze lang goed blijven, dus ook als het niet in een paar dagen op gaat is er niks aan de hand (in tegenstelling tot slagroomsoezen en cupcakes).
wij zijn met de geboorte naar de bakker gegaan en hebben daar chocolatjes met muisjes er op gehaalt. deze waren in de vorm van een fles en tutter. wij wilde helemaal geen beschuit doen vandaar dit alternatief. dus is ook leuk en makkelijk voor op kantoor.
Ff een praktische tip uit ervaring: crea bea is leuk voor dingen die je ruim van tevoren maakt. Maar de kans is vrij groot dat je de eerste tijd na je bevalling echt geen zin en tijd hebt om bv cupcakes te gaan bakken en versieren. Ik zou dus voor iets gaan dat je makkelijk kunt kopen, zoals de chocolaatjes.
Je hebt ook weer de link zo niet Aar daar kan je chocolade bestelen bv merci of andere soorte en de wikkel is dan bedrukt met de naam en het gewicht en zo