Vrouw van 64 baart kind Uitgegeven: 11 oktober 2006 10:20 Laatst gewijzigd: 11 oktober 2006 10:25 ISTANBUL - Een Turkse vrouw is op 64-jarige leeftijd moeder geworden. Zij bracht in Istanbul een gezonde jongen ter wereld. Volgens een ziekenhuiswoordvoerder is zij daarmee de op een na oudste moeder ooit. "We hebben er altijd in geloofd dat het ons zou lukken", vertelt de 62-jarige vader in dagblad Hurriyet. De vrouw werd zwanger door een ivf-behandeling in het door Turken bestuurde Noord-Cyprus. Het jongetje werd door middel van een keizersnede geboren in een privékliniek in de Turkse metropool. Een Roemeense vrouw geldt als de oudste moeder ter wereld. Zij baarde vorig jaar op 67-jarige leeftijd een kind. Verantwoord : : Wel een hele oude moeder,
Dat de ouders blij zijn snap ik wel . maar of het nou zo leuk is voor het kind om zulke oude ouders te hebben denk het niet.
Mwah! Ik heb hier gemengde gevoelens over. Fijn voor die vrouw dat het lukt... maar dit toont maar weer eens aan dat alles maakbaar is. ik vraag me wel eens af waar dat allemaal heen gaat...en zie dan allemaal doemscenario's ontstaan. een beetje hulp bij zwanger worden vind ik wel okee...maar wat zijn in deze de gevolgen op langere termijn? ik ben er nog niet helemaal over uit en betwijfel of ik dat ooit zal zijn.. Aoife
Sorry maar ik vind het belachelijk. Had je je dan niet eerder kunnen bedenken dat je nog een kindje wilde? En gebeurd het dan op een natuurlijke wijze, maar nee via de IVF. Vrienden van ons staan al zo lang op een wachtlijst dat ik dit soort dingen dus echt niet vind kunnen.
Hopelijk worden zn ouders erg oud en kan het kind nog lang van zn ouders genieten. Maar of het hiermee ook niet gepest zal worden op school later? Als hij 10 is dan is zn moeder 74! Ik vind het persoonlijk veel te oud.
Er is een reden voor dat je op deze leeftijd langs de normale weg geen kinderen meer kunt krijgen....
ja precies, ik vermoed ook dat een flinke ego boost van de behandelend artsen een grote motivator is. kijken hoe ver we kunnen gaan.... maar wat zijn de effecten op lange termijn op dat kind? in emotioneel, mentaal en fysiek opzicht? kind is toch maar even uit oude cellen gemaakt en wie weet wat voor effect dat heeft? ik vind het ergens tegennatuurlijk. benijd dat kind niet! Aoife
Net als Senseemillia begrijp ik niet dat deze mensen niet wat eerder op het briljante idee waren gekomen om IVF aan te vragen. Wat hebben zij hun hele leven gedaan dat ze er pas ruim na hun zestigste aan toe komen een kind te willen? Zelfs als je het heel druk hebt met een carrière, of als je geen geschikte partner treft, dan besef je als je achterin de dertig bent toch wel dat je haast moet gaan maken? Belle, misgunt niemand d'r kind, maar heeft wel de nodige vraagtekens bij dit verhaal.
Ja ik heb ook grote vraagtekens. Is het wel fair om een vader en een moeder te hebben die als jij 15 bent al bijna 80 zijn. Welk advies kunnen ze jou geven over je pubergedrag etc... Mijn moeder is 49 als ze oma wordt. Misschien ook wel jong, maar geen gekke leeftijd om een oma te zijn. Ik vind 64 een leeftijd om oma te zijn, en zelfs al voor de 10e keer.
Dit gaat mij ook te ver. Ik vind me zelf al een aardig grensgeval. Zou daar als ik zelf jonger was al vreemd tegenaan kijken. Maar 64 jaar...dat niet. Dat vind ik niet meer verantwoord.
Ik vind het werkelijk absurd. Dat kind zal geen lang leven hebben met zijn moeder en al word ze wel 100 dan gaat dat allemaal met ouderdoms problemen. Ik vind het zielig voor het kind
Wow wat heftig. Ik kan best begrijpen dat je kinderen wilt. Maar of het goed is om op die leeftijd nog kinderen te krijgen? Persoonlijk denk ik van niet ik bedoel straks overlijdt je en dan is je kindje bv nog maar 5 ofzo Maar aan de andere kant je kan natuurlijk ook wel oud owrden.
Ik vindt dit ook eigenlijk niet kenne. Vindt dat je nog wel kwiek moet zijn om een kindje op de wereld te zetten. eigenlijk heb ik hier geen woorden voor
Er van uitgaand dat ze zo oud worden! En dan nog niet te spreken over idd de ouderdomskwalen, of je fit genoegbent om achter je kind aan te hollen Kweenie ik vind idd dat ze veel te ver gaan, snap ook niet helemaal dat ze in aanmerking voor ivf kwamen.
leuk. en mensen moeten het zelf weten, maar ben zelf wel blij dat ik geen moeder van die leeftijd heb.
Hadden ze die behandeling niet een paar jaartjes (lees een jaartje of dertig of wat) eerder kunnen doen (of was dat daar toen nog niet bekend)? Gelukkig is de kleine gezond ter wereld gekomen, maar dit gaat mij echt te ver!
Tussen oordelen en een mening geven is een groot verschil. Oordelen is je er helemaal van distingeren, daar is dit forum toch ook een beetje voor, je mening geven over een onderwerp. Zo kun je wel elke discussie ingaan. Wie ben ik om te oordelen, Ik geef graag een mening, maar zal nooit oordelen of veroordelen,