Gewoon alles via een rechten laten uit stippelen dan maar. * Ze verhuist dus expres zo ver.... *Ontneemt het kind haar vader en zijn vaderlijke rechten. Zonder enige geldige reden... Ik zou deze punten mee nemen de rechtzaal in.... Sterkte
Het klinkt alsof je er wel een beetje verstand van hebt. Helaas hebben wij voor de 2e keer een advocaat die niet veel uitvreet. Het is dan ook heel moeilijk om een goede advocaat te vinden ...
Dat traject is volgens mij hetzelfde als mediation en daar probeer je samen ergens aan uit te komen, bij mij nooit gelukt! Volgens mij is dat tegenwoordig standaard dat je als ouders zijnde dat eerst moet proberen. Zou meteen terug gaan naar je advocaat en zeggen dat je een uitspraak via de rechter wil hebben zsm En je moet echt een goede advocaat vinden, dat scheelt alles!
De rechter heeft inderdaad ook genoemd dat als het niet zo lukken we hem wel weer zullen zien. Dan toch maar voor een kort geding gaan. Het begint zijn tol te eisen hier:x
Hier ook lange slepende processen achter de rug en nu na jaren nog niet alles rond maar we komen wel verder... Laat hem een omgang afdwingen en onthoud dat je zwart op wit wil hebben welke weken ze bij jullie is dus bijv de even of oneven weken.. Kan ze ook nooit dwars doen door haar niet mee te geven namelijk omdat je dan kan aantonen dat ze dan en dan bij jullie moet zijn
mediation heb ik slechte ervaringen mee... uiteindelijk kunnen die regels ook weer veel makkelijker geschonden worden wat dat is dan gewoon een ouderschaps plan. Dat heb ik hier ook.... alleen dan wel via advocaten geregeld want met mijn ex valt niet te praten namelijk.
Ik denk dat het in ons geval dan verstandiger is om het inderdaad voor de rest weer via advocaten en rechters te spelen. Gezien het feit ze toch denkt dat ze kan doen en laten wat ze wil. Je zult dan net zien dat het een tijdje goed gaat en ze dan weer gaat lopen klooien. Ondertussen de advocaat gemaild (telefonisch was hij vandaag niet meer bereikbaar). Dat we er flauw van zijn en zo spoedig mogelijk een oplossing wensen. Vriendlief is over een uurtje thuis, ik hou mijn hart vast. Arme man zal wel weer behoorlijk teleurgesteld en verdrietig zijn.
Dan 'moet' je aangifte gaan doen bij de politie. Je doet aangifte op grond van artikel 279 namelijk het onttrekken van het gezag. Het niet mee (willen) werken aan omgangsregeling is het onttrekken van het gezag. De politie zal niet altijd je aangifte op willen nemen. Maar blijf aandringen het is namelijk strafbaar gesteld en dus MOET de politie de aangifte opnemen. Doen zij dat niet, dan doe je aangifte tegen de politie bij de Hoge Raad (via advocaat). Zorg dat je hier streng strikt en goed bovenop zit. Hoe meer jij er bovenop zit, en dan bedoel ik na aangifte blijven bellen hoe er nou mee staat, hoe meer de politie zal doen. Buiten bovenstaand moet je je advocaat een kort geding aan laten spannen (dit kan met spoed maar kost meer). Bovenstaande zorgt namelijk niet voor een omgangsregeling. In het kort geding moet je een omgang eisen. Er is gezag dus daar is gewoon recht op. Niet vragen aan je advocaat wat nu, welk traject nu etc etc nee een omgang laten eisen door een versneld kort geding.
Bedankt voor je reactie. We hebben hier namelijk heel veel aan. Afspraak met advocaat staat gepland voor vanavond. En we gaan waarschijnlijk een kort geding aanspannen. ( ik hoop dat er een spoed kort geding bestaat ). Overigens na aanleiding van vanavond even kijken of we aangifte gaan doen. Ik denk dat de kans groot is dat wij deze week of volgende week op het politie bureau zitten. Nogmaals heel erg bedankt voor je reactie. Wij hebben zelf niet veel verstand van wetten etc.
Ja, dat is helaas ook lastig. Soms moet je een advocaat ook een beetje "aanmoedigen" om actie te ondernemen en flink veel lastig vallen . Op sommige internetsites kun je echter wel info vinden over advocaten en zo misschien een betere vinden. De kwaliteit van je advocaat kan echt uitmaken helaas. Ik denk wel dat je een goede kans maakt bij een kort geding, mits je advocaat z'n werk goed doet. En een voorlopige afspraak, zodat je man zn dochter kan zien kan echt heel snel geregeld worden. Daarna kunnen jullie dan alsnog dat traject in gaan of verder procederen (dat laatste lijkt me eigenlijk logischer gezien hoe extreem lang je man zn dochter niet mocht zien). Nu snel iets veranderen is sowieso heel belangrijk, want veel rechters letten (hoe oneerlijk ook) ook vaak op de status quo bij een rechtszaak, mochten jullie wel verder procederen. Heeft het kindje papa al een jaar niet gezien, dan kan de omgangsregeling ook wel minder intensief. Mocht je meer info willen dan mag je me pb-en .
Geen dank! Wij, mijn man en ik, weten hoe erg dit is. Hij heeft zijn 2 kinderen bijna 1 jaar niet gezien. Wij hebben al tientallen rechtszaken achter de rug. Mede door onze geweldige advocaat hebben wij alle zaken gewonnen. Veel succes, en als ik je 1 advies mag geven, wees niet te 'lief' tegen je advocaat. Vraag niet om een kort geding, maar eis dit. Dit is volledig jullie recht en naar je advocaat toe moet je heel strikt streng en duidelijk zijn. Geen poespas.
Oh en kijk eens op Stichting Dwaze Vaders een forum informatiesite speciaal voor vaders in dit soort situaties.
Onje is het misschien een idee om voor de zekerheid de advocaat gegevens via pb uit te wisselen aan ts ?? Omdat je zegt dat jullie een geweldige advocaat hadden ?? Voor als ts nog van advocaat wil wisselen ???