Pretecho maken kan binnenkort ook thuis|Actueel| Telegraaf.nl Wat vinden jullie hiervan? Ik vind het een slecht idee....
Ja joh, TOP idee! Echt hé, dit verzin je toch niet.... Hoe gaan we de zorgkosten nog meer ophoog stuwen, door dit soort dingen op de markt te brengen... Al die vrouwen die dan gelijk iets zien wat ze niet 'snappen' rennen gelijk weer naar de VK of het ZH, terwijl er (in 99,9% van de gevallen) niets aan de hand is... Liefs,
Tja hetzelfde als met een "proffesionele" doppler maar het hartje luisteren ruim voor de 12 weken. Aan de ene kant heel handig, maar aan de andere kant kan het zeer stressvol werken en dus een averechts effect hebben.
Die dingen zijn allang te huur. Niet veel, maar er zijn praktijken waar je ze kunt huren. Ik vind het fantastisch! Vind de reacties over zorgkosten die omhoog gaan ook érg overdreven. De praktijken waar ze nu verhuurd worden, hebben verstand van zaken en kunnen dus duidelijkheid geven over wat je (niet) hebt gezien. Je hoeft dus helemaal niet meteen naar een VK, gynaecoloog of welke arts dan ook te rennen, als je iets niet begrijpt of als je je zorgen maakt.. Beetje raar overigens, dat ze beweren dat het 'de eerste ooit' is, terwijl ze allang verhuurd worden. Maarja, Telegraaf he
Dit dus... Voor mensen met een beetje een gezond relativeringsvermogen is zo een ding helemaal geen ramp. Gewoon leuk. Ik had bij mijn jongste een doppler. Nu had ik toen een gezond relativeringsvermogen, maar denk dat ik met dat ding aardig wat aan zorgkosten omlaag heb gebracht.
Nou weet niet of dat wel zo overdreven is. Ik heb bij de eerste zwangerschap het met de vk gehad over die dopplers die je zelf kan kopen. Dat ze al menigeen vrouw in de praktijk had gehad die ongerust waren omdat ze de hartslag niet hoorden. maar die ze verhuren hebben die een hele opleiding gedaan daarvoor dan? Ik wist niet dat ze bestonden, dus dan idd loopt de telegraaf mooi achter
Dat wordt een leuke gender reveal party, je hebt exact 10 minuten om in beeld te krijgen of je een jongen of een meisje gaat krijgen . Ik weet niet wat ik ervan moet vinden dat zo'n apparaat straks te huur is, ik denk dat mensen wel degelijk de praktijk gaan bellen, zoals Ellen ook al aangeeft. Maar aan de andere kant, dan moeten ze die meeruren maar in de huurprijs meenemen.
Het is een verandering die je toch niet meer tegen kunt houden. Dan maar met goede handleiding er bij.
Ik heb er geen goed gevoel bij....Maar dat komt ook bij mij omdat bij onze oudste zoon met een echo is geconstanteerd dat hij toen overleden was... Stel dit gebeurt thuis zonder arts of verpleegkundige.....moet er niet aan denken
Omgekeerd kan ook hè. Ik ben een keer plat op mijn buik gevallen toen ik een maand of 5 zwanger was. Toen kon ik gewoon thuis even met de doppler luisteren dat de kleine het nog deed daarbinnen. De vK weten niet hoeveel vrouwen ze juist niet zien dankzij die dopplers. Een collega van mij heeft bij de eerste bijna de hele zwangerschap (beetjes) bloed verloren. Zij stond bij elke druppel weer bij de vK of de huisarts om het hartje te beluisteren. Voor haar was zo'n doppler ook een uitkomst geweest, denk ik. Ontopic: De beelden van zo'n thuisechoapparaat zijn (voorlopig) vast minder mooi dan van een professionele. Ik vraag me af of de kosten dan opwegen tegen een paar goede pretecho's, waarbij bovendien iemand meekijkt die snapt wat ze ziet.
Geweldig! Hier komt geen kindje meer maar anders had ik er echt wel eentje gewild. Moet er wel bij zeggen dat ik absoluut geen type ben die gaat lopen panikeren als ik iets zie waarvan ik denk dat het niet klopt.. Besef heel goed dat ik geen expert ben. Ben daar iets te nuchter voor en heb (goddank) ook geen vervelende dingen meegemaakt tijdens mijn zwangerschappen.
Dat kan idd. Fijn dat je gerustgesteld kon worden door de dopler. Ik weet niet of ik dat was geweest. Het kan twee kanten op. Eigenlijk zouden ze dat dan misschien moeten regristreren. Maar weet dus ook niet of de verhuurders ook opleidingen hebben gehad om echo's te kunnen maken evt voor als er dus wel vragen zijn? Ik zou toch echt een deskundige dit laten doen. En niet thuis met zo'n echoapparaat aan de slag gaan. Daarbij weet ik ook niet hoe schadelijk het is als je echt elke dag 3x per dag 10 minuten gaat kijken. Wat doet dat met de baby?
Hihi..t is dat wij compleet zijn, ik weet zeker dat ik dit wel gewild zou hebben.. Heb de angelsound ook dagelijks gebruikt En ja je kan ongerust worden, maar als je je gezonde verstand gebruikt kan het helemaal geen kwaad.