Weer een witte man in maatpak die de boel belazerd

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door iMoeder, 6 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    #1 iMoeder, 6 jul 2018
    Laatst bewerkt: 6 jul 2018
    Oud-VVD-voorzitter Keizer verdacht van oplichting en valsheid in geschrifte

De voormalige VVD-voorzitter Henry Keizer wordt door het Openbaar Ministerie (OM) verdacht van oplichting en valsheid in geschrifte bij de omstreden overname van het uitvaartbedrijf De Facultatieve.
    Dat meldt Het Financieele Dagblad (FD) dinsdag. Het OM heeft een strafrechtelijk onderzoek naar hem in gang gezet.

Bekijk bijlage 580248

Volgens de krant is er voor 20 miljoen euro beslag gelegd. Het OM legde in mei van het jaar al beslag op de privéwoning van Keizer. Bij een van de medeverdachten, Jaap de B. die tevens medebestuurder is, werd voor ruim 6 miljoen euro beslag gelegd.

Follow the Money
    Keizer kwam vorig jaar in opspraak toen uit onderzoek van Follow the Money bleek dat hij samen met drie zakenpartners voor een veel te lage prijs eigenaar werd van het miljoenenbedrijf De Facultatieve.

VVD-leider en premier Mark Rutte bleef de voorzitter echter steunen en noemde Keizer "een integere man". Dit kon niet verhinderen dat de publicitaire druk op Keizer om op te stappen steeds groter werd. In mei 2017 legde hij de voorzittershamer neer.

Integriteit
    De VVD wordt al jaren achtervolgd door politici die vanwege integriteitsschandalen in opspraak komen.

Een speciaal in het leven geroepen interne integriteitscommissie had het imago van de partij moeten verbeteren, maar wilde aanvankelijk geen onderzoek naar de kwestie doen.

Uiteindelijk kwam dat onderzoek er wel, maar werd het door diezelfde commissie weer opgeschort.

Door: NU.nl
    https://www.nu.nl/binnenland/5344916/oud-vvd-voorzitter-keizer-verdacht-van-oplichting-en-valsheid-in-geschrifte.amp

2. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.501
    4.343
    113
    Vrouw
    Wat een bijzondere titel?

3. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    De zoveelste VVD-er die de boel belazerd. Shell die de belasting blijkbaar niet hoefde te betalen. En binnenkort hoeft geen enkel groot bedrijf dat meer. En ondertussen maakt het kabinet zich druk over uitkeringtrekkers die een paar stuivers teveel krijgen. En maakt half Nederland zich druk over zogenaamde ‘Islamisering’, die niet bestaat.

Ik me daar enorm druk over maken dat ze er allemaal zo makkelijk mee weg komen. Al die witte mannen in hun maatpakken. :mad:

floppie888, MyMiracle, Zoe123 en 6 anderen vinden dit leuk.
  4. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Witte mannen in pakken is een soort begrip wat bekend is geworden op Twitter. Ik dacht dat het nu wel redelijk bekend was..? Maar niet dus. :roflmao:

Een paar jaar geleden schreef een man op Twitter dat we ons druk maken om vanalles en nog wat. Maar het was een witte man in een pak die hem een freudeleus financieel product aanpraatte. Een witte man in een pak die hem een auto verkocht die niet deugde. Waren het witte mannen in pakken die oorlogen begonnen (de Irak en Afghanistan oorlog) en de banken crises hadden veroorzaakt etc. En dat we als oplossing misschien het maatpak moesten verbieden (zo van; symbool oplossingen waar politici altijd mee komen). Die tweet ging erg viral. En sindsdien is dat een soort begrip geworden.

fanona vindt dit leuk.
  5. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.337
    28.553
    113
    Mijn reactie op de titel: "ja ja, die grap over Sinterklaas kennen we nou wel hoor, pf" *click* o, het gaat om een VVD'er ..

:roflmao:

Oke , nu ga ik je bericht lezen.

Hopsatee, Caithy en iMoeder vinden dit leuk.
  6. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Als je een eigen bedrijf hebt, stem je geen pdva.... dus ik vind het niet gek dat VVD-ers, meestal eigen ondernemers, sneller in het nieuws hiermee komen.
    Enne ze komen er niet mee weg.....

7. Aaf88

Aaf88 Bekend lid

26 okt 2012
    596
    279
    63
    Helemaal mee eens, witteboordencriminaliteit is ook gewoon criminaliteit, maar zo wordt het niet gezien lijkt het. Kan me daar ook druk over maken. En dan hup weer door, een ander crimineel bedrijfje opzetten.

fanona en blossom85 vinden dit leuk.
  8. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Ik vind het ook een hele bijzondere titel.

littlemunchkin en Youtan vinden dit leuk.
  9. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Ik ook. Het moet namelijk 'belazert' zijn... :roflmao:

floppie888, fanona, kleinepien en 5 anderen vinden dit leuk.
  10. fafa

fafa Niet meer actief

Natuurlijk wel. Dit stinkende zaakje is toevallig aan het licht gekomen. Maar het werkt net zo als met ratten: als je er eentje ziet lopen, ga er dan maar vanuit dat er 10 verscholen zitten. En voor iedere frauderende witte man in maatpak die gepakt wordt, komen er 10 anderen mee weg.

MyMiracle, Zoe123, fanona en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ik geloof dat in alle lagen frauderende mensen zitten. Ook de zwartverdienende met uitkering is aan het frauderen, als daar 1 van de gepakt wordt, komen er ook 10 mee weg...

En niet iedere witte man in maatpak is een crimineel, dat slaat nergens op... net als de vergelijking dat niet iedere moslim een terrorist is.

12. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Het gaat er om dat als je in de politiek zit, Freaking voorzitter bent van een politieke partij je altijd beter dan je best moet doen, omdat je een voorbeeldfunctie hebt.

Maar VVD'ers vinden blijkbaar van niet.

Zoe123 vindt dit leuk.
  13. fafa

fafa Niet meer actief

Maar dat zegt toch ook niemand?
    Ik zei alleen dat er heel veel witte fraudeurs in maatpak wegkomen met hun daden. Het is naief om te denken dat we ze allemaal ontmaskeren.
    Daarmee zeg ik niks over de meerderheid van de witte mannen in maatpak, die hun geld eerlijk verdienen.

iMoeder vindt dit leuk.
  14. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Want idd... Die PvdA-ers zijn altijd zo eerlijk :roflmao::roflmao:

*Einde sarcasme modus *

15. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.770
    2.185
    113
    Dat met die witte man snap ik ook niet zo... Zijn huidskleur is toch niet relevant. Ook Hindoestanen, Arabieren etc frauderen.
    Het kabinet heeft er hier ook genoeg van in maatpak.

In dit geval stel ik altijd: je gediscrimineerd voelen is wat anders dan gediscrimineerd worden.

Jo79 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina