Uitvaartverzekering beeïndigd, geen geld terug?

Discussion in 'De lounge' started by DLight, Mar 13, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DLight

DLight Actief lid

Jun 22, 2011
    446
    4
    18
    NULL
    NULL
    Mijn ouders hebben een uitvaartverzekering van FBTO voor mij afgesloten. Hier kwam ik in december achter. Omdat ik al een lange tijd op mezelf woon en partner en ik met kind onze eigen polis hebben afgesloten bij een andere verzekeraar heb ik per januari aangegeven dat ik die polis niet meer nodig heb. Mijn ouders hebben dit aan mij overgedragen en ik mag dit geld houden. Ben nu al vanaf januari bezig met dit en uiteindelijk een email teruggekregen dat het beëindigd is maar dat ik geen geld uitgekeerd krijg. Hoe kan dat? jarenlang hebben mijn ouders hiervoor betaald. Kunnen zij dit zomaar doen?

2. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Het is toch een verzekering? Die keren toch alleen uit als je dood gaat? Niet bij tussentijdse beëindiging lijkt me.
    Ik betaal al 12 jaar premie voor mijn autoverzekering. Nog nooit iets gehad maar als ik die besluit op te zeggen krijg ik ook niets terug ;)

3. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    Dit hangt van het type polis af.

Ik heb een natura polis die geld uitkeerd, maar een gewone uitvaartvoorlichter doet dit meestal niet pas bij overlijden kan het gebruikt worden.

4. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

Dec 4, 2011
    3,414
    0
    36
    Female
    zuid holland
    Ik heb die van mij pas afgekocht en toen kreeg ik wel geld..

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Ik had oude polis vanuit ouders aangehouden omdat deze waarschijnlijk veel goedkoper is omdat er juist al zolang betaald is en nieuwe van jezelf opzeggen. Heb je een natura verzekering betalen ze niks uit bij opzeggen

6. Panda1

Panda1 Bekend lid

Feb 28, 2013
    841
    117
    43
    Overijssel
    Ik had ook een verzekering van mijn ouders. Verzekerd bedrag is 3000 die mijn nabestaanden kunnen krijgen voor de uitvaart. Daarnaast heb ik later toen ik het huis uit ging een nieuwe hogere (7000 euro verzekerd) verzelering afgesloten. Bij de laatste verzekering krijgen mijn nabestaanden 7000 los in de hand zeg maar. Bij de andere moeten ze bonnetjes inleveren van mijn uitvaart en krijgen dan de vergoeding. Als ik overlijd moeten zeceerst de verzekering van 3000 aanschrijven en daarna die van 7000.

Ik vind dat je het wel had kunnen weten door de polisvoorwaarden te lezen. Daarbij is het maandelijkse bedrag van die verzekering die afgesloten is toen je erg jong was erg klein (zal iets van 5 euro pm zijn?). Miss kun je het nog terug draaien.

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik heb laatst ook onze verzekering opgezegd en ik kon kiezen: afkopen (maar dan bleef er maar een klein beetje over) of het laten staan. Bij een uitvaart kan ik alsnog op het gespaarde bedrag aanspraak maken, ook al loopt de verzekering niet meer. Dit was bij Monuta.

8. Angeliekie

Angeliekie Bekend lid

Apr 29, 2013
    520
    8
    18
    Ik heb ook eens een overlijdensverzekering opgezegd en daar kreeg ik iets van 10,- ? ofzo van terug, niet noemenswaardig in ieder geval.

9. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

Mar 28, 2012
    1,968
    0
    0
    Overijssel
    Mij is altijd verteld. Overlijdensverzekering nooit opzeggen. Je krijgt nooit terug wat je betaald hebt. Ik heb ook de verzekering nog, die mijn ouders destijds afgesloten hebben. Daarnaast nog een andere lopen. De oude dekt namelijk niet voldoende. Misschien kun je het nog terug draaien.

10. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Waarom zeg je op om bij een ander te verzekeren? Niet slim nu moet je veel meer premie betalen. Mijn polis is al vrij hier hoef ik dus niet meer voor te betalen. Als ik deze laat uitbetalen krijg ik er een paar honderd voor maar dat haalt op de lange termijn niks uit. Kosten van b.v een crematie nu afgelopen maand met mijn vader meegemaakt zij. Toch al snel 4000 euro en dan is het nog sober.

11. MiMully

MiMully Fanatiek lid

Jan 18, 2013
    2,405
    5
    38
    Female
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Hier ook. Gewoon lekker laten staan en goed administreren (is dat wel en woord). Bij overlijden keren ze dan naar ratio nog uit wat er door je ouders is betaald. Prima toch.

12. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Heb het bij toeval pas nagevraagd en het komt in een depot te staan die uitgekeerd word op het moment dat je zou overlijden. Voor nu heb je er dus niks aan en het afkopen kost je waarschijnlijk heel veel.

Share This Page