Hamstring blesseure

Discussie in 'De lounge' gestart door Tijger4, 28 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tijger4

    Tijger4 Actief lid

    15 sep 2020
    174
    71
    28
    Vrouw
    #1 Tijger4, 28 jan 2023
    Laatst bewerkt: 28 jan 2023
    Heb laarst mijn hamstring flink geblesseerd. Maar heb ook last van mijn knie en af en toe een trekkend gevoel richting mijn lies. Heb al gezocht op internet, maar kan er niet echt wat over vinden. Misschien toch maar even een fysio bezoeken. Hoe verliep jullie blessure en herkennen jullie deze klachten?
     
  2. Jess93

    Jess93 Fanatiek lid

    9 sep 2014
    2.830
    2.101
    113
    Vrouw
    Houten
    Wat vervelend! Hoe is het gebeurd?

    Geen ervaring met de specifieke blessure maar knie, hamstring en lies staan allemaal met elkaar in verbinding. Samen met je onderrug nog vaak. Dus opzich niet gek dat je van meer dingen last hebt. Zou idd even een fysio bezoeken:)
     
  3. Esther2901

    Esther2901 Fanatiek lid

    3 jul 2014
    1.200
    904
    113
    Ik zou zeker een fysio bezoeken. Het probleem hoeft niet eens veroorzaakt te worden door de hamstring zelf, maar kan ook vanuit je rug of zo komen.
     
  4. Duma

    Duma Bekend lid

    13 sep 2007
    973
    908
    93
    Heb nu ook een blessure. Na het rennen van een marathon gekomen. Toen flinke spierpijn in hamstrings gehad.

    Klacht is kniepijn. Gekomen door disbalans, m’n quads zijn sterker dan mn hamstrings.
    Nu trekt m’n “vastus medialisaan mijn knie, waardoor ik daar pijn heb/had.

    Gelukkig gaat nu het nu de goede kant op dankzij t doen van oefeningen, foamrollen en massage.
     
  5. Jinxx

    Jinxx Fanatiek lid

    12 jan 2014
    1.934
    916
    113
    Helaas ook bekend met hamstringblessures. Eens is de zoveel tijd is het weer raak! Wat bij mij helpt is dry needling. Wil niet zeggen dat dit bij jou ook zal helpen, want wat ik zo begreep reageert iedereen er anders op. Maar ik zou je sowieso adviseren om even langs de fysio te gaan om je herstel wat te versnellen.
     
  6. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.529
    6.220
    113
    zuid-holland zuid
    Ik heb ook een blessure aan mijn hamstring. Bij mij trekt het door naar mijn bil en onderrug. Ik heb er nu zo’n drie kwart jaar last van. Ik doe krachtoefeningen, heel veel rekoefeningen en dry needling bij de fysio. Het gaat heel langzaam vooruit, maar veel te langzaam naar mijn zin:cool:
     
  7. Tijger4

    Tijger4 Actief lid

    15 sep 2020
    174
    71
    28
    Vrouw
    Oke bedankt voor jullie reacties! Zijn van verzekering veranderd en na 10 jaar de fysio eruit gegooid. Zal je altijd zien hahahaha
     

Deel Deze Pagina