Ontsteking tandvlees

Discussie in 'De lounge' gestart door nutts, 23 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Zijn er hier misschien tandartsen of assistentes?
    Sinds 2014 heb ik chronisch ontstoken tandvlees. Ik ben toen gestart met hormoon behandeling om zwanger te raken daarna zwanger geraakt bevallen jaar later weer aan de hormonen 5 miskramen gehad weer zwanger en bevallen. Nu een jaar later nog steeds ontstoken tandvlees. Ik poets goed ( heb nog totaal geen gaatjes op mijn 35 ste ) dus daar ligt het niet aan. Iemand nog tips wat te doen?

2. Treez

Treez Niet meer actief

Ik heb veel last van parodontitis gehad. Heb jij hier ook geen last van? Trekt je tandvlees zich ook terug? Tijdens mijn zwangerschappen, inclusief de miskramen en de hormoonbehandeling was ik hier namelijk heel gevoelig voor. Ik laat twee keer per jaar mijn gebit professioneel reinigen bij de mondhygiëniste. Verder twee keer per dag elektrisch poetsen (soms drie keer), dagelijks gebruik van de tongschraper en elke dag gebruik ik tandenstokers op advies van de tandarts. Het is nu wel goed onder controle. Bij twee tanden is het tandvlees helaas te ver teruggetrokken, waardoor de wortels deels bloot liggen. Dat herstelt zich helaas niet.

3. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Flossen, raggen, poetsen, tong schoon schrapen.

4. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Volgens tandarts is mijn tandvlees niet terug getrokken. Tanden zijn goed schoon.

Mijn tanden staan heel strak tegen elkaar aan wat raden jullie dan aan qua flossen of raggers?

5. Treez

Treez Niet meer actief

Sorry geen idee. Mij werden juist tandenstokers aangeraden, maar er zit bij mij redelijk wat ruimte tussen. De tongschraper is sowieso een aanrader.

6. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Bij mij staan tanden dicht tegen elkaar aan (mijn ex tandarts/orthodontist een beul! wou zelfs kiezen trekken voor meer ruimte, mooi niet gedaan)

ik gebruikte altijd die gum raggers.... Niet meer doen aldus mijn mondhygiënist houten stokers extra dun. Die heb ik nu in mijn auto liggen. Alle tijd op weg naar werk hihi

7. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Ik gebruik op advies van mijn tandarts gum ragertjes. Je hebt ze in verschillende maten. Van heel dun tot xxl.
    Heeft hij/zij ook gezegd waarom niet?

8. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Hout heeft ruwer oppervlak waardoor meer tandplak opneemt. En goede tandenstoker heeft 3hoek vorm. Dat maakt het beste schoon omdat het betere "pasvorm " heeft tussen je tanden en tandvlees

Grietjenb en Treez vinden dit leuk.
  9. floppie888

floppie888 Bekend lid

3 sep 2014
    793
    549
    93
    Ik had ook vaak ontstoken tandvlees en dat bleek te komen door tandsteen. Ik heb het uiteindelijk bij een parodontist laten schoonmaken en gebruik nu op haar aanraden ragers en gumpicks voor de plekken waar ik met de ragers niet bij kom.

Sindsdien geen ontstekingen meer gehad.

10. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Haalt je tandarts dan geen tandsteen weg? En bij veel tandplak krijg je toch ook gaatjes?

11. Deliana

Deliana Niet meer actief

Bij mij bleek het (achteraf) door een vitamine D tekort te komen. Toen mijn vitamine D weer op pijl was, verdwenen de klachten als sneeuw voor de zon.

jolien 1986 vindt dit leuk.
  12. floppie888

floppie888 Bekend lid

3 sep 2014
    793
    549
    93
    Ik was niet echt een regelmatige tandarts ganger. Ik heb nooit gaatjes gehad, maar dus wel veel tandsteen.

13. Treez

Treez Niet meer actief

Inderdaad, zo legde de mondhygiëniste het hier ook uit.

Deel Deze Pagina