Vader kloot met vriendin

Discussie in 'De lounge' gestart door AmberS, 20 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AmberS

AmberS Bekend lid

16 okt 2013
    685
    0
    0
    Eigen baby- en kinderkleding zaak
    Gelderland
    Hoi Dames,

Ik heb een situatie waar ik best wel mee zit. Ik had een gigantisch lang verhaal opgeschreven, maar ik denk dat niemand dat wil lezen.

Om een heel lang uitgebreid verhaal kort(er) te maken:

Vrienden van mij en mijn vriend, die worden peetouders van ons kindje. Ze zijn uit het buitenland overgekomen, zodat de peetvader bij mijn vriend in het bedrijf kon werken aangezien hij iemand kon gebruiken, voor een periode.

De peetouders zijn tijdelijk bij mijn vader ingetrokken, omdat die een aantal kamers leeg heeft staan, en toch wilde gaan verhuren anders. Maar aangezien mijn vader weer bevriend is met de OUDERS van de peetouders, hoefde ze geen huur te betalen en alleen mee te betalen in de overige kosten (boodschappengeld).

Mijn vader kreeg in die periode vakantie, en trok erg veel met onze vriendin, de peetmoeder, op. Ze gingen samen continu naar markten, samen zuipen, naar de kroeg, vroegen mij niet mee, hij hemelde haar continu op in allerlei gesprekken, en kraakte de peetvader continu af over van alles en nog wat.

Ze was natuurlijk ook de hele dag met hem alleen thuis, aangezien ze zelf ook geen aan stalte maakte om haar werkkansen te benutte, waar ik en me vriend ons erg aan irriteerde.
    Toen bleek ook nog dat mijn vader continu ALLES voor hun betaalde, sigaretten, benzine, het boodschappen geld etc. Hij geeft dit zelf deels toe, en deels niet. Ook kocht hij voor haar een gouden ketting. Aangezien onze vriendin, de peetmoeder , 19 is, even oud als ik zelf (20) vonden wij het echt te ver gaan. Dat je het gezellig hebt met elkaar das prima, maar waarom alles betalen, alles cadeau geven, de hele dag met elkaar als een getrouwd stel zijn? Toen mijn vader op een avond dronken was, had hij tegen mijn vriend gezegd dat hij de peetmoeder echt heel erg leuk vondt. Mijn vader is 54. Mijn vriend heeft hem dat uit z’n hoofd gepraat, maar er is verder niet meer over gesproken.

Hun zijn nu al weer een paar weken terug naar huis in het buiteland, maar mijn vader sprak dagelijks met haar op Facebook wist ik van hem. Dat vond ik zo belachelijk, dus ik heb ingebroken in zijn Facebook. Een oud wachtwoord deed het blijkbaar nog. Daar vond ik allemaal berichten van ik kus je overal als ik weer naar *het buiteland* kom, ik mis je, en allerlei soorten seksistische berichten. Het was voor mij een bevestiging van alles wat ik al dacht. Het was voornamelijk mijn vader die haar continu benaderde. Zij jammerde vooral over dat ze geen geld had, wat ook mijn gedachte bevestigde over dat zij van hem profiteert in ruil voor ??

Ik heb voor nu even het contact verbroken met mijn vader, omdat ik er gewoon echt helemaal klaar mee ben. Kan je nou niet nadenken voor dat je zo iets doet? Zij heeft het waarschijnlijk ook uitgelokt, en geprofiteerd van hem, met hun ben ik sowieso klaar maar goed dat vindt ik nog anders, hun zijn vrienden waar ik me in heb vergist (er zijn nog wat andere dingen gebeurd)
    Hij had kunnen denken; dit zijn vrienden van mijn dochter en schoonzoon, zij is 19 en ik ben 54, ze heeft een relatie IK moet daar niet aan beginnen. Daarnaast is hij bevriend met de ouders van de peetvader, wat denk je dan? Ik geloof zeker dat er meer is gebeurd toen ze bij hem in huis woonde, ookal ontkennen ze dat allebei. Ik vertrouwde mijn vader gewoon, en had dit niet achter hem gezegd. Hij zegt nu; alles wat ik heb geschreven is gewoon ouwehoeren. Nou dat is niet gewoon ouwehoeren hoor ..

Wat zouden jullie doen in mijn plaats?

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zou geloof ik mijn vader ook even niet meer hoeven te zien...
    En die vrienden zouden onder geen beding de peetouders van mijn kind worden.

3. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ingebroken op de Facebook van je vader? Mooie boel is dat.

Verder: het zijn volwassen mensen, beide. Ik begrijp dat je het niet kunt waarderen maar in mijn optiek kun je er weinig mee, behalve geen contact als je dat niet wilt.

En ik zou goed nadenken over het benoemen van deze mensen als peetouders...

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

Dat waren dus niet de peetouders van mijn kinderen geworden!

En ik zou met beiden het contact verbreken, en de vrouw in kwestie verklikken bij haar vriend :) Maar goed, ik heb echt een hekel aan vreemdgaan, dus ik verklik al snel dat soort dingen.

5. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Je vader spreekt met haar, en DUS breek je in. Duidelijk.

Verder zou ik een hartig woordje spreken met je vriendin. Dit is niet oke. Het respect is ver te zoeken blijkbaar.

Ik zou haar hierom ook niet meer als peetmoeder willen, want dit gaat veel te ver.

6. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    #6 Nahla2013, 20 sep 2014
    Laatst bewerkt: 20 sep 2014
    Ja haha ik had haar ook gelijk verraden bij d'r vriend.
    Maar als ik het goed begrijp kreeg hij seks in ruil voor geld en sigaretten?
    Oké... Het eeuwenoude ruilmiddel dus.

Ik zou ze in ieder geval onder geen beding peetouders van m'n dochter laten worden

7. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Oke inbreken op z'n fb gaat wel erg ver om eerlijk te zijn.

Maar ik snap wel dat deze situatie klote is. Zou haar ook maar schrappen als peettante van jullie kindje want dit is niet echt een basis daarvoor. Wel zonde :(

En ik zou het gesprek aangaan met je vader. Wat hij er allemaal van verwacht. Leeftijdsverschil is groot maar als ze echt gek op elkaar zouden zijn dan moet het niet boeien.
    Hopelijk laat je pa zich niet omtoveren tot sugardaddy in ruil voor de liefde/sex met een leuke jonge vrouw.

Enige om er uit te komen is praten...

8. SDonya

SDonya Niet meer actief

Als ik een vermoeden had dat me vader zit te klooien met mijn vriendin en ik heb de mogelijkheid om via zijn Facebook duidelijkheid te krijgen dan had ik dat zeker ook gedaan.

Ik zou het contact met die vriendin verbreken en bij je vader zou ik nog wel 2 maanden laten zien dat je boos op hem bent en wat meer afstand nemen.

9. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Waarom inbreken ? Allereerst gaat het je niks aan. En stel het is echt belangrijk om te weten bijv. ivm peetouderschap, dan kun je het toch vragen ?

10. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het gaat niemand toch wat aan, behalve de mensen zelf? Ik begrijp de bemoeienis niet zo goed.

11. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Ja dit zou ik ook doen. En ze beide verlinken ook!
    Maar even iets anders...hoe is de situatie met je moeder?
    Is die nog in beeld?

12. SDonya

SDonya Niet meer actief

Voor mijn gevoel gaat zo iets mij echt wel aan dan. Het is toch mijn vader die met mijn vriendin rotzooit en die vriendin zit daar ook door mij. Maar dat is mijn mening.. In dit geval zou ik mijn vader ook willen beschermen tegen die vriendin aangezien zij van hem profiteert.

13. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nou ik zou ook not amused zijn als mijn pa er met mijn vriendin vandoor ging, die blijkbaar ook nog haar vriend bedriegt! Ik zou dus ook haar vriend (ook een vriend van jullie toch) op de hoogte willen stellen, maar ik zou dit haar laten doen. Ik zou haar en je pa voor het blok zetten. Je pa hoort met zijn handen van iemand af te blijven die bezet is en zij bedondert haar vent. Maar peettante werd ze dus echt niet.

14. AmberS

AmberS Bekend lid

16 okt 2013
    685
    0
    0
    Gelderland
    Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb het contact met hun sowieso al verbroken, dat ze geen peetouders meer worden van mijn kind dat moge duidelijk zijn.

Verder vindt ik altijd dat mijn vader in zijn eigen leven moet doen wat hij zelf wilt, maar dit gaat wel over mensen die de peetouders zouden worden van mijn kind, of in ieder geval zij de peetmoeder dan, waar hij mee aanpapt, terwijl er een leeftijdsverschil tussen zit van 35 jaar??

Kan je dan niet nadenken van te voren, en je bedenken dat ik dat NIET zou waarderen? Ik vindt het daarnaast ook gewoon ontzettend ranzig, dat je met iemand van mijn leeftijd aankloot, en er vervolgens ook nog over liegt of zegt dat het niks voorstelt.

Mijn ouders zijn al een aantal jaar gescheiden, m'n moeder vindt de hele situatie ook ronduit belachelijk.

15. AmberS

AmberS Bekend lid

16 okt 2013
    685
    0
    0
    Gelderland
    En inbreken in zijn Facebook klinkt misschien kinderachtig, maar ik wist natuurlijk al lang dat er meer speelde tussen die 2, door de gehele situatie.

Hij laat zich gebruiken, maar geeft tenslotte wel alles zelf weg. Hij hoeft het niet te doen. (gouden ketting, sigaretten, ?)

16. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Dat leeftijdsverschil is aan hen zelf, vind ik. Daar kun je een mening over hebben, maar dat is niet jouw zaak. Mijn man en ik schelen ook behoorlijk in leeftijd, maar hebben deze keuze zelf als twee volwassen mensen gemaakt.

Dat je not amused bent dat dit alles gebeurt terwijl zij en haar vriend bij jouw vader in huis zitten, snap ik best. Dat je nieuwsgierigheid het gewonnen heeft en je daardoor in zijn facebook bent gaan neuzen, kan ik me ook best voorstellen.

Ik zou je vader duidelijk maken dat je de manier waarop het gebeurd is afkeurt. Met jullie vrienden zou ik het contact ook verbroken hebben. Ik zou verder niet gaan klikken.

17. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik zou gewoon zowel met je vader, als met die "vriendin" het contact verbreken.

Dat zij persé een relatie wil met een vent die haar vader kan zijn en dat enkel voor wat sigaretten en rekeningen ... da's haar probleem. Dat ze daarbij ook nog es haar partner bedriegt, da's ook haar probleem.

Maar zo iemand moet ik écht niet hebben als meter!

En je vader ... die zou oud genoeg moeten zijn om te weten dat je als 50+'er niks begint met iemand van 19 die bovendien ook nog es een goeie vriendin is van je dochter (en dochter is van vrienden). Die zou ik toch echt niet meer moeten horen en hoogstens nog een geboortekaartje sturen - dat hij wel weet dat zijn kleinkind geboren is.

18. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ik geloof dat ik je eerste berichtje niet helemaal goed had begrepen die die "vriendin" en die vriend een relatie hebben.

Van je vader blijf ik het niet netjes vinden. Van de vriendinnen van je dochter blijf je af. Maar stel je wordt echt verliefd en wil met elkaar verder dan moet je daar gewoon eerlijk voor uitkomen.

Je vader helemaal uit je leven schrappen is misschien een beetje kort door de bocht maar je kan hem wel heel duidelijk laten merken dat je not amused bent.

19. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    En wat doet de vriend van de vriendin?
    Weet hij het ook?

Ik zou ook kappen met die vriendin en mijn vader ook even niet hoeven te zien.

20. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Helemaal mee eens

Ze is zelf toch oud genoeg om haar beslissingen te
    Maken

Deel Deze Pagina