Ik word zo gek van uitstelgedrag, het brengt spanning, stress en irritatie met zich mee. Echt om gek van te worden.. ...helaas ben ik zelf degene met uitstelgedrag. En ik krijg het maar niet afgeleerd. Zoo irritant. Herkenbaar voor iemand?
Just eat a frog in de morning!! Begin iedere dag met het eten van een kikker. Ofwel, doe als eerste wat je helemaal niet leuk vind! Het werkt echt. Je zult je de rest van de dag ogelucht voelen, want je hikt nergens meer tegen aan.
Inderdaad beginnen met wat je niet leuk vind en daarna jezelf belonen met iets wat je wel leuk vind. Wat hier verder ook helpt is grote klus in stukjes hakken en per dag of week een lijstje maken wat je moet doen, heerlijk om dingen af te kunnen strepen.
'Gelukkig' ben ik dus niet de enige. Maar hebben jullie er ook zo'n last van? Ik zit nu op een punt dat het me serieus dwars zit en het me ook echt af en toe in de problemen brengt. Het enige waarbij ik het niet heb is mijn zoontje en de zorg voor hem. Maar verder.. Mijn studie.. Huishouden.. Een belangrijk telefoontje plegen.. Iets uitzoeken en regelen via internet.. Echt te veel om op te noemen. Ik wil er vanaf!! Je zou denken doe er dan wat aan.. Nou lees de reactie van sydneys maar even. Zo gaat het echt helaas
Dit is inderdaad een goede tip. Heb het me weleens voorgenomen en dan word ik wakker en sluit ik me er gewoon voor af. Ik heb er blijkbaar een knopje voor ofzo, gewoon negeren in mijn hoofd en niet meer aan denken. Klink ik al erg raar? Haha wat erg zeg. Ik heb echt een hele grote schop onder mn kont nodig I think. Maar verder ben ik niet lui ofzo, voor een ander regel ik zo van alles. Maar voor mezelf.. Bah
Procrastinatie of SOG. Yep, herkenbaar Ik probeer inderdaad te beginnen met de vervelende klusjes en/of ik maak lijstjes. Zoals iemand hierboven ook al zei: het wegstrepen geeft een heeeerrrrlijk gevoel!
Ik wist niet dat het ook echt een naam heeft (behalve uitstelgedrag). En zooo herkenbaar wat op die pagina staat. Ik weet wel dat je voor uitstelgedrag bij ons op de opleiding terecht kan bij studentenpsychologen. Misschien moet ik daar maar eens langs.
Tja, het ligt er een beetje aan hoeveel last je er van hebt en in hoeverre het je belemmert in het dagelijks leven. We hebben allemaal wel eens klusjes die we liever uitstellen (dat ene vervelende telefoontje....), maar het meeste pakken we op een gegeven moment wel op. Heb je het idee dat je hierdoor niet meer "normaal" kun functioneren of het problematisch voor je is, dan is het misschien wel handig om even naar zo'n studentpsycholoog te gaan
Ik herken het alleen van mijn man, heeeeeel irritant!! hahahahaha Ach soms wind ik me er nog over op en dan gebeurd er nog weleens wat... meestal heb ik vooral mezelf ermee....
Ja ik denk niet dat het nog 'normaal' uitstelgedrag is wat iedereen weleens heeft. Ik heb er echt last van. En ook dat ik het maar niet kan oplossen. Zal wel heel kansloos klinken allemaal maar ben er echt klaar mee en hoopte op die ene lifechanging tip haha
Nee hoor, helemaal niet kansloos! Iedereen krijgt er wel eens mee te maken. Als je er last van hebt, zou ik inderdaad even naar de studentpsycholoog gaan. Misschien is er een achterliggende reden waarom je zaken minder makkelijk oppakt? Succes meid!
Hier nog een uitsteller ! .. Heeft ook te maken met mijn ADD. Maar ben zelf ook wel te makkelijk soms, haha. 'S ochtends heeft voor mij geen zin. Ik heb altijd een vreselijk ochtendhumeur. Eerst m'n koffie en een sigaretje.. En daarna ben ik pas in staat iets te doen (of te communiceren)
Heel herkenbaar! Voor mijn zoontje heb ik alles tip top in orde. Daar kan niemand iets over zeggen. Perfecter kan bijna niet. Maar voor mezelf? Ik doe dagen om een rekening over te maken. Ik denk altijd "even dit doet en dan doe ik dat wel" en dan is het avond en ben ik het van plan om het morgen te doen en dan begint het weer van voor af aan. En zo heb ik dat met bijna alles. Ook met leuke dingen. Wie gaat er elk jaar op 24 december kerstcadeaus kopen? Jaaaa ik ja! En elk jaar vloeken op mezelf omdat het dan zo druk is en dat dit me volgend jaar toch echt niet meer gebeurd,...
Ik dacht dat ik de enige was Hier ook enorm aan het uitstellen vaak, soms heb ik een enorme boost en dan vliegt het de andere kant uit, werkelijk alles moet dan perfect zijn. Dan loop ik me zelf echt voorbij. Maar zoals vandaag, was van plan hele benedenboel te doen, komt dan van alles tussendoor (niet belangrijke zaken), doe het vanmiddag wel, dat werd al eind van de middag. Toen bedacht ik dat ik wel vroeg ging eten, jongens in bad zou zetten en dan heel hard aan de slag zou gaan. En toen kwam manlief al om zes uur thuis ipv negen uur!! Daar ging mijn plannetje Het gebeurd gewoon ook té vaak dat ik op het laatste moment idd nog dingen moet regelen e.d.