Vader laat tweeling achter in snikhete auto.

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door babyhope, 27 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rapunzel

    Rapunzel Fanatiek lid

    14 dec 2012
    4.169
    5.717
    113
    Hij was al onderweg naar huis toen hij weer doorhad dat de kinderen nog achterin zaten en is toen langs de kant van de weg gestopt.
     
  2. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.027
    17.040
    113
    Vrouw
    Hij zal het niet met opzet hebben gedaan, maar ik kan er met m'n hoofd niet bij hoe je kunt vergeten dat je kindjes in de auto zitten.....ook al is je routine anders, je vergeet toch niet dat je je kindjes ergens moet wegbrengen oid..
    En snap ook niet waarom de ouders niet gebeld zijn als de kindjes niet gebracht worden bij opvang/ oppas??

    Zeer triest :cry:
    Die man zal zich z'n leven lang schuldig voelen
     
  3. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik vind het ook een raar verhaal en was overigens ook op een zaterdag. Lijkt mij dat zo’n opvang toch ook contact op zal nemen wanneer ze twee kindjes missen? Ik mis ook een moeder in het hele verhaal.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  4. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Slaapgebrek, zoals meerderen hierboven al aangeven... Jawel, je vergeet zo'n dingen, helaas.
     
  5. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Jep. Slaapgebrek (en dan hebben we het niet over 1 nachtje uiteraard) kan hele rare dingen met je doen. Hier bijna 7 jaar onderbroken nachten gehad (met 3 zeer slechte slapers) en ja, je kunt er hele rare dingen door gaan doen (onbewust).
     
  6. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.027
    17.040
    113
    Vrouw
    Ja hé ik ben ook wel eens nachten wakker geweest, je bent dan net een zombie ja.. maar dan zou je sowieso niet in een auto moeten stappen!
    Achja, kan wel oordelen, maar die man zal moet er voor de rest van z'n leven mee gaan leven, vreselijk
     
  7. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Als je slechte slapers hebt, duurt dat meer dan een paar nachten. Wij hebben, net zoals @suus1983 hierboven, jarenlang brakke nachten gehad met maar enkele uren slaap. Idealiter stap je dan inderdaad niet in een auto. Maar helaas heeft onze maatschappij geen opties om dat op te vangen. Ik ging ook gewoon voltijds werken, mijn man ook. Levensgevaarlijk, als je erover nadenkt. Maar wat moet je anders? Voor slaapgebrek krijg je geen briefje van de dokter hoor.
     
    Zara75, nizzie86 en suus1983 vinden dit leuk.
  8. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.027
    17.040
    113
    Vrouw
    Maar dan nog kan ik me niet indenken dat je ze vergeet.. kijk je dan niet in de spiegel of een keer achterom..
    Ik las ergens dat hij z'n oudste wel nog heeft weggebracht..
    Zeer triest, dat wel
     
  9. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Vanuit mijn spiegel zie ik geen slapende kinderen. Jij wel?
     
  10. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.027
    17.040
    113
    Vrouw
    Ja hoor kun je wel zien. Maar goed , ik hou erover op. Blijf bij m'n punt dat ik het er niks van begrijp dat je je kind vergeet in de auto
     
  11. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Wees blij.

    Het schijnt dat je hersenen dan geen onderscheid maken tussen je deur op slot doen en je kind vergeten, ook al zijn je kinderen zeker belangrijker.

    Je zou er maar mee moeten leven.
     
    Salentein, Gewooniemand en suus1983 vinden dit leuk.
  12. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    En gelukkig maar dat je het niet snapt :)

    Collega van mijn man is zijn zoontje verloren door verdrinking: hij zet zoontje uit de auto, loopt naar de kofferbak en pakt de boodschappen en.... Weg kind. Kereltje is in een vijvertje gevallen en verdronken. Arme man loopt nog steeds met zijn ziel onder zijn arm en de meningen van anderen deden hem zo'n pijn. Hij was ook slachtoffer.
    Zijn collega stond net als de tweelingvader ook niet op met de gedachte: goh laat ik door mijn fout mijn kind sterven door onoplettendheid. Maar het gebeurt. Ze zijn menselijk. Wij zijn menselijk. En ik weet zeker dat beide vaders dachten: dit zal ons noooooit overkomen

    En daarom is het goed dat we er ons niets bij voor kunnen stellen, omdat wij niet in hun schoenen hoeven te lopen.
     
    JisL, Zoe123, Blosjes en 7 anderen vinden dit leuk.
  13. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.027
    17.040
    113
    Vrouw
    :cry:
     
  14. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Vreselijk verhaal maar niet met elkaar te vergelijken, van die collega is een samenloop van omstandigheden met een gruwelijke afloop maar dat vind ik niet te vergelijken met het vergeten van je kinderen in een auto gedurende een hele dag, neemt niet weg dat het vreselijk is en dit hele verhaal enkel verliezers heeft.
     
  15. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.147
    1.068
    113
    Ik stond al bij mijn werk geparkeerd en wilde net de auto afsluiten toen mijn oog viel op mijn kind dat ik vergeten was weg te brengen... (deed ik normaal niet, mijn man bracht haar altijd, maar die ene dag dus niet). Chronisch slaapgebrek en dus alles op automatische piloot doen... Ik heb me erg rot gevoeld die dag en ervaren hoe makkelijk het dus echt kan gaan. En ik ben heus een lieve en betrokken moeder die om haar kinderen geeft.

    (ik ben denk ik in al die jaren wel 10 keer verkeerd gereden, dat ik op weg naar mijn werk me realiseerde dat ik mijn kind nog niet had weggebracht en verkeerde route had gekozen)

    Verdrietig voor dit gezin... Afschuwelijke consequenties van een moment van onoplettendheid.
     
    JisL, Blosjes, Zara75 en 6 anderen vinden dit leuk.
  16. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Hier in onze regio is het een juf van een basisschool overkomen. Reken maar dat het een betrokken, warme en goede moeder is.

    Het heeft hen ook hun huwelijk gekost, zo kapot zijn ze eraan gegaan.
     
  17. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Vreselijk! Wat een rouw heb je daarna om je kind en je ‘oude’ goede leventje
     
  18. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    #58 GroeneBomen, 28 jul 2019
    Laatst bewerkt: 28 jul 2019
    Beide door onoplettendheid, beide door automatische piloot en in beide gevallen was er weinig tijd voor nodig om de onoplettendheid dodelijk te maken. Beide vaders moeten door hun fout, door hun automatische piloot leven met de consequenties. De manier van overlijden is niet hetzelfde, maar beide hadden niet hun oog op de kinderen toen het er toe deed, daar moeten ze mee leven.
    Ook collega zat niet met hoofd bij het kind dat alle kanten op kon, hij zat in modus: moe, net van werk, boodschappen moeten koel, moeten eten etc. Niet bij: waar is mijn kind op dit moment?

    De manier van overlijden is anders, maar het laat wel zien dat je op een automatische piloot fouten kan maken die helaas dodelijke kunnen aflopen. Helemaal als er factoren van vermoeidheid, stress, ziekte bij komt kijken. De kans dat zoiets gebeurd als je lekker uitgerust bent, relaxed, vrije dag hebt is klein
     
    Zoe123 en Gewooniemand vinden dit leuk.
  19. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Toch vind ik het anders, ik doe heel veel dingen op de automatische piloot maar dan vergeet ik nog steeds niet een evt kind op de achterbank. Maar goed heeft geen zin om daar een welles/ nietes spel van te maken want is al treurig genoeg.
    Er zou iets moeten zijn wat een signaal geeft wanneer je de auto verlaat en er zijn nog passagiers in de auto, net zoals wanneer er iemand geen gordel draagt.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  20. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    @Anouk2005 zou mooi zijn als er iets was, dat net zo piept als bij bestuurder als je auto start en gordel niet om hebt maar het autostoeltje niet gelijk 150 euro duurder maakt
     
    Poolvos, Gewooniemand en Anouk2005 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina