Gruwelijke ontdekking, man krijgt dna test cadeau van dochter

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door LolaBloem, 10 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.406
    23.918
    113
    Nou, ik vind de reactie van vader anders ook wel schokkend te noemen. Hoezo ‘het is niet zijn dochter’. Hij heeft 24 jaar als een vader voor haar gezorgd. Dat lijkt mij belangrijker dan een dna test. Ik kan me best voorstellen dat het even schrikken is. Maar het verandert toch niks aan de gevoelens die je voor elkaar hebt als vader en dochter zijnde. Dus termen als gruwelijke ontdekking en grootste nachtmerrie vind ik compleet overtrokken
    Ik vind het vooral een heel erg Amerikaans verhaal, waar meteen naar de advocaten wordt gewandeld.
     
    Ysabella, Robijn89, Akira1978 en 15 anderen vinden dit leuk.
  2. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.892
    25.243
    113
    Ze zijn zeker slachtoffer, en het is een schokkende ontdekking.
    Maar woorden als 'gruwelijk' en 'grootste nachtmerrie' ? Er is 'maar' een andere biologische vader, er is geen moord gepleegd of zo. Zo Amerikaans weer.

    Dit verhaal doet me denken aan die arts hier in NL die iets van 40 kinderen heeft.
     
    Ysabella, Robijn89, momwithcamera en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    En ik denk dat dit vaker gebeurt is dan nu bekend is hoor. Topje van de ijsberg...

    Eigenlijk moeten ze een standaard dna test doen wanneer een kindje met ivf is geboren.
     
  4. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.660
    9.575
    113
    Of
    -er is een fout gemaakt
    -de genoemde arts had een duister praktijkje met zijn eigen zaad
    -mams is vreemd gegaan en dochter is natuurlijk verwekt in dezelfde tijd
     
    Paardenbloem, duitshollandsmeisje en MaMa vinden dit leuk.
  5. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.848
    3.613
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik vind dat de vader in het artikel wel nadrukkelijk vermeld dat hij altijd de vader van zijn dochter zal blijven, biologische verwantschap of niet.

    Het woord gruwelijk vind ik niet passend, maar dat ze dit 'horrible' vinden kan ik helemaal begrijpen. Kwestie van vertaling.

    Verder zou ik ook geschokt zijn als bleek dat mijn kind niet biologisch van mij was, maar mogelijk van de arts die in de kliniek werkzaam was.

    En alle overtreffende trap woorden die ze vast in de originele tekst ook gebruikt hebben zijn natuurlijk in overleg met hun advocaten, want ze zullen vast een claim voorbereiden. Of ben ik nu bevooroordeeld?
     
    Athina, YellowEyes, nizzie86 en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.888
    4.387
    113
    Haha ja dat laatste kan natuurlijk ook nog!!!
     
  7. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    De 'kerching, kerching, kerching' straalt van het hele artikel af. Ik kan er niet echt veel medelijden bij krijgen eerlijk gezegd. Maar ja. De USA. .. :rolleyes:
     
    bloem82, DQueen, Adje en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Het enige wat ik me af vraag is waarom je een DNA test nodig hebt om je stamboom op te zoeken? Of is dat heel normaal?
    Want ik zie namelijk geen reden om met je ouders een test te doen wanneer je geen argwaan hebt of het je ouders wel zijn.
    Misschien ben ik te argwanend maar ik weet niet of ik dit verhaal wel helemaal geloof.
     
    LolaBloem en MaMa vinden dit leuk.
  9. Ila

    Ila Fanatiek lid

    30 aug 2017
    1.232
    979
    113
    Vrouw
    Er zijn 5 mannen ontdekt via het dna die de vader zouden kunnen zijn, waarvan 1 de ivf arts is. Mmmm, van wie zou het zaad toch zijn geweest...:rolleyes::eek:
     
  10. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Je hebt van die speciale DNA onderzoeken waarbij ze kunnen testen wat je afkomst is, waar al je voor ouders vandaan komen. dus bijv 2% Afrikaans, 40% Nederlands etc etc. Zo kom je er als pure blanke achter dat je toch ergens Afrikaans of Aziatische genen hebt. Is best “populair” aan het worden, met name in de VS.

    Verder lijkt het mij erg verschrikkelijk om erachter te komen. Wel vind ik vader een beetje lomp reageren, het is nog altijd zijn dochter namelijk.
     
  11. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113

    Ooh vandaar die DNA test. Ik dacht altijd dat een stamboom uitpluizen met oude documenten gebeurde. Maar weer wat geleerd!
     
    Flamingo1990 vindt dit leuk.
  12. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.577
    3.804
    113
    Heb je het hele stuk goed gelezen?
    Ik lees de zin waarin hij zegt dat ze niet zijn dochter is toch heel anders. Als een soort verontwaardiging.
    En onderaan benadrukt hij het dat ze altijd zijn kind zal blijven.

    Hoe gruwelijk of vreselijk iemand het vindt, is denk ik erg persoonlijk en ik vind sommige reacties dat het niet zo erg is eigenlijk best bot.
    Voor sommigen is het inderdaad misschien 'maar' een zaadcel geweest en betekent vader meer degene die ze opvoedt, en bij anderen betekent het veel meer.
    Ik zou me wel voor kunnen stellen dat het een verschil is als later blijkt dat het bijvoorbeeld die arts was inderdaad en er opzet in het spel was of dat het een fout was.
     
    Nellie4 en Ditjedatje vinden dit leuk.
  13. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik vind wel dat hij wat overdreven reageert. Maar aan de andere kant is het best wel heftig.

    Mijn moeder is met dna testen bezig. Ze heeft altijd het gevoel gehad dat haar vader haar vader niet was. Niet haar echte vader. Nu zijn allebei haar ouders overleden en is ze het gaan uitzoeken. Alle broers en zussen hebben dna ingeleverd en passen 99% bij elkaar. Maar zij dus niet... toch doet het wat met je. Je hebt veel vragen en voelt je vreemd, bedrogen klinkt misschien groot maar je bent wel zoekende en moet je beeld bijstellen.
     
  14. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.431
    2.867
    113
    Overdreven? Ik vind het nogal wat. Je spreekt jezelf overigens wel tegen.
     
    Nellie4 en olleke vinden dit leuk.
  15. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.406
    23.918
    113
    Wat is dat nou weer voor vraag? Omdat ik er blijkbaar anders over denk dan jij, zou ik het niet goed gelezen hebben...

    Citaat: Ik dacht altijd dat Rebecca mijn dochter is, maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Hoe dramatisch is dat? Onze grootste nachtmerrie is uitgekomen.
    En ja, onderaan het stuk benoemt hij ook dat ze niet met haar 'echte vader' is opgegroeid en daarna even kort dat ze zijn nakomeling is en altijd zal blijven. Klinkt ook zo persoonlijk 'nakomeling'...

    Dus ja, ik heb goed gelezen en blijf bij mijn eerdere post. Ik vind het een typisch Amerikaans verhaal waar de lawsuits weer om je oren springen.

    En is dat bot? Nee, vind ik niet. Mijn jongste dochter is heeft geen enkele dna van mij of haar vader. Hoe bot is het voor haar om dit artikel te lezen en misschien daardoor te gaan denken dat haar zussen en broertje meer onze kinderen zijn dan zij, alleen vanwege wat dna.
    Dus mijn referentiekader is totaal anders.
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  16. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik zou me ook rotschrikken. Zeker als die ivf-arts mogelijk zijn eigen zaad heeft gebruikt ipv dat van de eigenlijk bedoelde vader, zou ik ook echt wel kwaad zijn. Dat is gewoon super onethisch. Dus ik snap die emotie wel. Maar verder is de toon van het artikel zo... mja, ik kan er geen passend woord voor vinden? De hele toon is zo Amerikaans, bij gebrek aan een beter woord ;)
     
    Gewooniemand en puzzelstukje vinden dit leuk.
  17. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Tuurlijk is het een ding. Maar dat je dochter je dochter niet is vind ik overdreven. Dat gevoel zit niet alleen in het bloed wat je hetzelfde hebt als familie.

    Dat dan de vraag komt wie dan wel enzovoorts dat hoort er dan natuurlijk ook bij.
     
  18. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Je hebt in Amerika van die databases waar je dmv dna een soort stamboom uit krijgt. Als je dan je dna inlevert en meerdere (verre) familieleden hebben dit gedaan krijg je daar een soort stamboom uit. Schijnt best populair te zijn.
     
    Strandbal vindt dit leuk.
  19. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.431
    2.867
    113
    Hij zegt toch ook dat ze altijd zijn dochter zal blijven. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat het een grote shock is dat ze niet zijn biologische dochter blijkt te zijn.
     

Deel Deze Pagina