vader laat weer van zich horen

Discussion in 'Alleenstaande moeders' started by daisy185, Mar 31, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. daisy185

daisy185 Lid

Jan 28, 2013
    58
    0
    6
    even advies nodig.....

heb hier al vaker mijn verhaal gedaan met steeds weer nieuwe struikelblokken en we hebben er weer een.
    even kort; We hebben gezamelijk gezag,ons zoontje is nu 2,5 uit elkaar gegaan toen ons zoontje 10 weken was, via mediator met moeite een omgangregeling vast gelegd, nooit echt nageleefd alleen wanneer het hem uitkwam. advocaat ingeschakeld omdat ik meer structuur in de omgang wilde en duidelijkheid, daar wilde hij niet aan meewerken.

Sinds aug vorig jaar, is hij nu al niet meer langs geweest en het enige wat we gehoord hebben is een geboortekaartje van het kindje wat hij met zijn nieuwe vriendin heeft gekregen. Verder helemaal niks, tot vandaag dus.

Ineens wil hij de omgangsregeling weer bespreken. Heel dubbel, ben ook van mening dat hij recht heeft om zijn zoon te zien en om een band met hem te krijgen maar hoe nu verder? wie zegt dat hij dit keer wel zijn afspraken nakomt en niet weer zo makkelijk uit het leven van ons zoontje stapt?

2. sannever

sannever Fanatiek lid

Jan 22, 2014
    1,784
    1,580
    113
    Female
    Thuis
    Moeilijk zeg!vooral omdat je zoontje de leeftijd heeft dat hij teleurgesteld kan worden als zijn vader zijn afspraken niet nakomt....
    Is het mogelijk om een soort proefperiode af te spreken?pas als dat goed gaat de omgangsregeling opnieuw bespreken?dus niet alleen langskomen als het hem uitkomt maar samen afspraken maken.
    Verder zou ik ook na gaan denken over de toekomst vooral omdat jullie gezamelijk gezag hebben,als je ex ineens weer uit je leven verdwijnt kan je niet eens zelfstandig beslissingen nemen over je zoontje.
    Hopelijk komen jullie eruit voor je zoontje...

3. 27mama

27mama Bekend lid

May 8, 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou hem eerst eens structureel een paar dagdelen met hem laten doorbrengen. Als hij die afspraken nakomt dan pas uitbreiden.

4. daisy185

daisy185 Lid

Jan 28, 2013
    58
    0
    6
    bedankt dames,

eerst maar eens goed om te tafel met hem en inderdaad duidelijke afspraken maken. Een proefperiode vindt ik ook een goed idee.

Wordt vast en zeker vervolgd......

Share This Page