Gestresste moeders krijgen vaker een meisje

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door nana33, 30 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Laatst was er een topic over hoe je een meisje of een jongen zou kunnen krijgen. Ik vond dit oude artikeltje uit 2011 en moest hier gelijk aan denken. Dit werd toen niet genoemd, dus kennelijk zijn er wel meer hier niet van op de hoogte. Dit past in ieder geval bij het idee dat alles wat het zwanger worden bemoeilijkt (te vroeg sexen, vrouw niet klaarkomen, slechter slijm, trager zaad) de kans op een meisje vergroot.

Het is een wonder dat er anno 2014 met al onze stress nog jongens worden geboren ;).

Gestreste moeder krijgt vaker dochter | nu.nl/werk en privé | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

2. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ik heb toch echt wel 2 jongens hoor... Maar ik las dan ook een paar jaar terug ergens dat als je stress hebt tijdens de zwangerschap er een grotere kans is dat je zoon homo is.

3. lies276

lies276 Niet meer actief

Wat ben ik toch een super ontspannen moeder met mijn 4 zonen, haha:D.

4. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Als er een een stress kip is ben ik het wel.
    Maar heb toch echt een jongen en een meisje.

5. Nispie

Nispie Actief lid

24 mei 2012
    337
    0
    16
    Ik ben ook een vreselijke stresskip, en echt een jongetje!

6. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Nou ik ben echt een paniekzaaier en een stresskipje:D maar hier toch ook echt een jongetje.

7. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

Bij de 1e had ik super veel stress om een woning etc. en dat was toch echt een jongen. bij de 2e was ik relaxt en het is een meisje.:D

8. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Pffff, het zaadcelletje van de man in kwestie bepaald toch of het jongen of meisje wordt. Of ben je als vrouw tijdens stressmomenten ontvankelijker voor zaadcellen met het x-chromosoom?

9. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ik heb eigenlijk nooit stress en mijn oudste twee zijn meiden dus klopt hier niet.

10. Mindy26

Mindy26 Bekend lid

11 feb 2014
    977
    413
    63
    Vrouw
    Hier een ontzettende stresskip en ik heb toch echt 2 jongens:D

11. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    In China vroeger werd een zwangere keizerin of vrouw van een man met hoog aanzien altijd in de watten gelegd en zo rustig mogelijk gehouden. Ze mocht niets ergs zien/lezen/meemaken, niet schelden, van streek gebracht worden. Dat allemaal zodat er gezonde jongens werden geboren die de bloedlijn konden voortzetten, en geen meisjes of homoseksuele jongens.

Een vrouw die stress ervaart, produceert meer oestrogeen om weer rustiger te worden. Hormonen spelen een rol in de ontwikkeling van de hersenen bij het ongeboren kind. Overmatige vrouwelijke hormonen of overmatig mannelijke hormonen in het lichaam van een zwangere vrouw zijn dus van grote invloed en spelen dus een rol in het karakter en de seksuele geaardheid van een kind.

12. mamalap

mamalap Niet meer actief

hmm hier toch echt een kalme moeder, ik ben totaal geen stresskip.
    Maar ik heb echt een dochter. Manlief kan wel behoorlijk stresserig zijn?? haha

13. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

Hier een ontzettende stress kp toch een meisje hahha

14. xxessiexx

xxessiexx Actief lid

2 jun 2010
    427
    12
    18
    Ik ben overtuigd.

Zelf ben ik een echte stresskip dat blijk dan ook wel want ik heb al 2 dochters en er is er nog 1 onderweg haha.

15. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Natuurlijk geldt dit niet voor iedereen, haha. Het gaat alleen om gemiddelden.
    De reden dat er dan meerr meisjes geboren worden is dat de omstandigeden door in de baarmoeder door cortisol minder gunstig worden, daardoor sterven de mannelijke zaadjes (die sneller, maar zwakker zijn dan de vrouwelijk) eerder af en nestelt een zwakker mannelijk embryo zich moeilijker in. Meisjeszaadcellen en de daaruit onstane embryos zijn nou eenmaal net iets sterker dan de mannelijke varianten doordat zij twee x chromosomenen hebben en niet maar eentje en een volkomen nutteloos y chromosoompje, zoals mannen.:p

16. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ik was de rustheid zelfe!!!
    Heerlijk relaxed en was zelfs een beetje high soms leek het wel. Nergens last van (na drie maanden gekotst te hebben ;) en zelfs de dag voor de inleiding nog even een heeerlijk uitgebreide lichaamsmassage gehad. ( en dat terwijl ik al 5 dagen over tijd was :D, masseuze stond ook raar te kijken toen ik antwoorde dat ik 5 dagen geleden al had moeten bevallen haha)

Maar heb wel een meisje gekregen ;)

17. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oh, vandaar ;)

18. Mamsvan

Mamsvan Fanatiek lid

9 mrt 2014
    1.110
    1
    0
    Zuid Holland
    hmmm ik denk dat niet klopt :)

19. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)

Hahahaha:D, dan al is duidelijk wie nou eigenlijk het zwakker geslacht zijn!!
    (zeg dit altijd ook tegen mijn vriend:cool:)

20. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik heb wel eens gehoord dat vrouwen in een arme omgeving vaker een meisje krijgen, en in een rijke omgeving vaker een jongen.
    Met als reden dat er meer vrouwen nodig zijn om een volk in stand te houden, dan mannen om een vrouw te bevruchten.
    Zeg maar een manier om de mensheid te laten overleven.
    Het staat denk ik wel in verband met dit onderzoek, want in een arme omgeving heb je meer stress.

Deel Deze Pagina