Ik zie allemaal wel over waneer de vrouw zelf zwangerschaps verlof mag nemen maar mag de vader dan ouwderschapsverlof opnemen??? hoelang kan de vader vrij krijgen en hoeveel tijd van te voren moet je je baas melden dat je een kind verwacht en dat je dan vrij wil hebben in die piriode.......of bestaat zo iets niet... mischien een domme vraag maar ben er allemaal niet zo erg in thuis in die dingen
Vaders krijgen ook ouderschapsverlof. Hoe en wat weet ik zelf niet. Ik denk dat iemand anders je wel kan helpen.
Een vader kan (net als de moeder) ouderschapsverlof opnemen. Dit mag in de eerste 8 jaar na de geboorte van het kind. En er zijn nog wat meer regeltjes. Google gewoon even op ouderschapsverlof en lees de CAO even na.
een vader krijgt 2 gratis vrije dagen als je moet bevallen... verder kan papa ook ouderschaps verlof opvragen natuurlijk en is niet moederschap maar ouderschap en dat is hij net zoals jij... maar zoals je misschien al weet ouderschaps verlof is op je eigen kosten dus je krijgt geen loon... en je krijgt geen vakantiegeld of vakantiedagen voor die periode
Ja klopt, mijn vriend heeft ook geen CAO omdat hij in een heel klein bedrijf werkt. Met de bevalling was zijn baas wel zo aardig om hem bijna een hele week vrij te geven, maar ouderschapsverlof zit er ook niet in, we zijn nog aan het kijken of we iets anders kunnen regelen, want het zou wel erg fijn zijn als ik volgens jaar weer volledig aan het werk ben dat hij ook 1 dag in die week vrij is!! Groetjes Carry