wasdrogers

Discussie in 'De lounge' gestart door Chocolat, 26 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Onze wasdroger (siemens) heeft het begeven, er branden 3 lampjes (antikreuk/strijkdroog/drogen).
    Ik heb de achterplaat los geschroefd en het reset knopje ingeduwd, alles schoongemaakt filters/slangetje.
    Hij doet het weer maar het begon te stinken naar rook dus gauw weer uitgezet. Hij is ongeveer 7 jaar oud.
    Ik ga nu toch maar een andere kopen.
    Maar ik weet niet welk merk, we hebben deze was dus van Siemens, laatst een nieuwe wasmachine gekocht van AEG. Andere merken die wij in huis hebben zijn Koenic en Beko (koelkast/vriezer). Maar zijn de drogers van die merken (Koenic/Beko) ook goed?

Graag advies, de droger gebruik ik minimaal 2x per week. (handdoeken/washandjes/ondergoed/sokken)

2. JG1986

JG1986 Bekend lid

10 apr 2017
    652
    243
    43
    Wij hebben ook een droger van Beko, ik gebruik m alleen voor handdoeken en soms beddengoed in de winter. We hebben m net een half jaar ofzo en hij bevalt goed. We hebben m op de afvoer aangesloten dus ook geen gedoe met een slang of waterreservoir.

3. Chocolat

Mag ik weten welke? Het beddengoed van ons (ouders) doe ik in de winter ook in de droger en mis hem nu wel.

4. JG1986

JG1986 Bekend lid

10 apr 2017
    652
    243
    43
    Net niet goed te lezen zie ik, het is de DCU 740030

Bijgevoegde bestanden:

5. Chickelasjen

26 apr 2017
    98
    38
    18
    Vrouw
    Wij hebben een droger van Miele.
    Maar ik ben nu aan het kijken voor een warmtepompdroger omdat dit qua energie vele malen goedkoper is.

6. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Hier ook een warmtepompdroger. Wij hebben destijds voor een hele goedkope (indesit) gekozen, omdat hij in de schuur moest staan. We werden gewaarschuwd dat het te koud zou zijn in de winter en dat hij dan niet zou presteren. Hij doet het inderdaad iets minder goed bij heel koud weer, maar toch zou ik 'm voor geen goud willen missen. Ik heb niet de ruimte om alle was op te kunnen hangen. Verder heel tevreden met het ding, ondanks dat het een goedkoopje was van Indesit.

7. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Wij hebben ook een Beko aangesloten op de afvoer. We hebben m nu 4,5 jaar. Nog geen problemen mee gehad.
    Ik gebruik m bij "slecht" weer ongeveer 3/4 keer in de week. Als het goed weer is hang ik de was buiten.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Hier nu 3 jaar een aeg. Koop altijd een goedkoop exemplaar, kapot gaan ze toch. Gebruik hem zeker 5 keer per week, voor beddengoed en handdoeken. In de winter (Hier ook in de garage) ook geen probleem.

9. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Wij hebben sinds een maand ook een Beko Warmtepomp droger, afvoer aangesloten op de afvoer van de wasmachine dus geen omkijken meer naar. Het was de Beste Koop van de consumentenbond. Ben er zeeeeeeeer blij mee!

Het is de Beko DPU 7380 X

10. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ik heb een Siemens. Eentje die zelfreinigend is. Dus enige wat ik hoef te doen is stoffilter leeg maken die ik er makkelijk uit klik. En ik gooi het waterreservoir leeg omdat ik hem niet op een afvoer heb staan. Verder geen omkijken naar. Het is trouwens een warmtepomp droger. Erg fijn ding!

11. ElizaR

ElizaR Niet meer actief

Wij hebben een Miele. Al 15 jaar draait hij meerdere keren per week. Niet stuk te krijgen. (Zijn nu met 8 personen)
    Als hij stuk zou gaan ga ik voor een warmtepompdroger van Miele.

12. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Als je het geld hebt: Miele.
    Ikzelf heb er 1 van AEG, ook heel tevreden mee overigens, al 10 jaar draait ie zeker 6 keer per week. Maar heb daarvan meer het idee dat het 'toeval' is dat ie zo lang mee gaat.

13. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Wij hebben een Zanussi Warmtepomp. Die komt trouwens uit dezelfde fabriek als AEG. Ze hadden vorig jaar een cashback, dus daarom deze boven AEG verkozen. Als je het frontje weghaalt, zie je dat het precies hetzelfde binnenwerk is ;)
    Het is een 8 kilo trommel die zich automatisch aan het gewicht erin aanpast en er zit zelfs een wol-functie op, maar die durf ik niet te gebruiken. Wol droog ik liever liggend.

14. Chocolat

Vanmiddag een nieuwe gekocht. Het is deze geworden: [​IMG]
    Beko DS7434RXO.
    Als het aan mijn man lag werd het een andere van Beko (B-label) maar gelukkig voor mij had de zaak alleen A+/A++ etc. Maandagmiddag wordt hij gebracht en de oude weer meer genomen.

JG1986 vindt dit leuk.
  15. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wij hebben een warmtepompdroger van indesit. Hebben hem inmiddels 4 jaar en nooit problemen mee gehad.

16. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Wij hebben een Bosch van 12 jaar oud en doet het nog perfect.
    Hoorde laatst wel dat je bij modernere drogers alles erin kon doen zonder krimp?

Wie doet dat ook? Lijkt mij handig met de 3e op komst ;)

17. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Heb vanavond ook net een andere droger gekocht, na een middagje googlen kwam ik ook uit op een warmtepomp droger. Leuke deal van de mediamarkt (Bosch €488) Hij gaat bij ons op de afvoer en zo blij dat de slang eindelijk de deur uit kan!

18. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Hier ook een warmtepomp droger van de beko. We hebben m nu 7 jaar en doet t nog steeds goed.

Deel Deze Pagina