wat is jouw tic?

Discussie in 'De lounge' gestart door smyltje, 10 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
    volgens mij hebben best wel veel mensen een bepaalde tic.

een paar jaar terug had ik er heel veel. bijv:
    - niet op het witte van de weg lopen/fietsen
    - altijd met mn rechterbeen beginnen
    - op de maat van de TV/radio/muziek met mijn tenen bewegen
    - alle autos tellen die langs mij reden
    - traptredes tellen

nu heb ik alleen nog als ik moe ben dat ik puntjes vouw met bijvoorbeeld mijn dekbed (of iets anders wat voor handen ligt) en er dan aan frunniken.
    mijn vriend wrijft in zijn ogen (tot rood/paars aan toe)

ben even benieuwd...

wat is jullie tic??

2. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Mijn man heeft zo'n grappige, hij moet in winkels alles rechtzetten wat ik scheef heb gezet. Eigenlijk wil hij alles rechtzetten, maar dat weet hij nog in te houden. Maar als we dan gaan winkelen pak ik van alles uit het rek en hang het scheef weer terug, of zet het verkeerd neer, dan komt hij achter me aan om alles weer netjes te maken, ik vind dat zo grappig :D

3. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Oh en ik had zelf met mijn vorige auto een hele rare, als ik stilstond voor een stoplicht of zo dan moest ik altijd met mijn rechtervoet tegen de zijkant van het pedaal tikken. Dat deed ik dan tot ik weer kon rijden. Ik had altijd plekken op mijn schoenen hahah! Sinds ik mijn nieuwe auto heb (automaat dit keer) heb ik dat dus niet meer!

4. Noddie

Noddie Bekend lid

12 mei 2010
    695
    0
    0
    't hoge noorden
    Als ik kleding ophang te drogen mag ik alleen de kleding ophangen met dezelfde kleur knijpers.
    Verder moeten mijn meubels recht staan en ook bijv. kaarsjes en dergelijke moet precies zo staan en niet anders :p

5. Chai

Chai Niet meer actief

Gewassen kleding hang ik altijd van groot naar klein, afwas in afwasrekje hetzelfde.

Waar het vandaan komt, geen idee maar als ik dat niet doe dan word ik nerveus.. haha :D

6. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    volumeknop op een even getal
    als bijrijder, bomen tellen

7. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Als ik door een speelgoedwinkel loop, dan vind ik het leuk om op alle knopjes van speelgoed te drukken die ik tegen kom. Gevolg: een hoop lawaai in de winkel.

De waterkoker moet niet met het oor naar links staan op het aanrecht, maar met het oor naar rechts. Anders staat het niet 'netjes' vind ik...

Als ik met de auto weg ga dan heb ik een standaard rijtje met hoe ik de auto start en weg rijd...
    1. ik stap in en doe mijn voet op de koppeling/rem. (automaat)
    2. Ik start de auto en doe de lampjes aan.
    3. Ik doe de gordel om.
    4. ik doe hem in zijn R (Achteruit en doe de handrem eraf)
    5. ik rijd weg.
    Als ik een andere volgorde neem, dan ben ik helemaal de kluts kwijt. Dit is de manier zoals ik wegrijd en niet anders...

Dingen rechtzetten

En vast nog veel meer...

8. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ha ha geweldig...

Er zijn er dus meer met ticen ha ha..

Hier ook de was met allemaal dezelfde kleur knijpers..
    De was van groot naar klein
    Slippers van mijn man aan de rechterkant op de mat, slippers van mij aan de linker kant van de mat.
    Schoenen in de hal kaars recht van groot naar klein naast elkaar..

Ik kan heeel veel opnoemen :)

9. dnise

dnise Fanatiek lid

16 feb 2010
    1.819
    0
    0
    regio rotterdam
    mijn enigste vreemde tik is dat er altijd iets over mijn voeten moet liggen....

Als ik zkr nu met dit weer op bed lig lig ik helemaal bloot maar mijn voete moeten onder de dekens...

Idem op de bank... als ik daar op lig moet er altijd een kussen op me voeten..
    zit ik op de bank dan ligt altijd de hond voor mijn voeten en stop ik mijn voeten onder zijn lijf.....

heeel vreemd :D maar echt mijn tik

10. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

ik heb volgens mij maar 2 tics..

als ik in de auto zit als pasagier dan moet ik altijd met mijn voet tikken maar dat moet precies tussen de paaltjes die langs de weg staan (die witte met rode reflector) ook heb ik het wel eens met bomen;) vaag iets maargoed heheh

en het 2 is vraag niet waarom ik het doe.. merk er meestal zelf niets van.. is dat ik met mijn lip het puntje van me neus moet aanraken... doe het niet de heledag hoor meestal als er iets spannends gebeurt of ls ik heel zenuwachtig wordt hahahah mijn man zegt dat het al een stuk minder is geworden hij tikt me altijd op de vingers als ik het doe...

11. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36

dezelfde tik heb ik dus ook en nog veel meer..
    Alles moet recht en strak .in de keuken mag geen glazen of borden staan als ik dus zit..
    als ik iets drink meteen glas weg +afwasssen ookal is het er 1:D

12. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
    leuk om te zien dat er nog meer mensen zijn met 'rare' tics ;)

13. Giltje

Giltje Niet meer actief

ik heb de tic om altijd winkelmandjes in supermarkten goed zetten, ik vind het zo irritant als mensen de mandjes niet normaal kunnen neer zetten XD

Deel Deze Pagina