Mijn baby ligt nu met 32 weken nog in een soort stuitligging (volgens de VK afgelopen week). Is er nog veel kans op dat hij uit zichzelf zal gaan draaien? Zal ik dit dan ook echt gaan merken? Ik voel al een hele tijd dezelfde soort trappeltjes etc dus heb ergens het gevoel dat ie al langer zo ligt, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.
Ja hoor, je hebt nog zat tijd! Die van mij is toevallig met 32 weken van stuit- naar hoofdligging gedraaid en is toen ook maar meteen gaan indalen Ik geloof dat ze tot week 36 nog genoeg ruimte hebben om te kunnen draaien. Nog even geduld dus!
Oh en overigens heb ik niet gemerkt dat hij is gaan draaien... heb wel een vermoeden wanneer dat gebeurd is maar hij maakte wel vaker wilde bewegingen, dus het is me op dat moment niet opgevallen.
Kijk hier anders even... Een kennis van me heeft veel baat gehad aan de moxa therapie... Baat het niet dan schaad het niet 😊 Moxatherapie bij stuitligging - Stuitlig.nl
Kan nog hoor.. hier tot 35.6 in stuit gelegen met 36.0.had ik een afspraak bij de gyn voor een draaipoging Kan echt nog...
32 weken is nog tijd zat joh, geen zorgen. Mijn kinderen lagen 35/36 weken in stuit en draaiden toen vanzelf.
Mijn eerste twee draaide pas een dag voor de bevalling. 38 weken. Dus nog alle tijd om te draaien. En die hadden daarvoor nog nooit in hoofdligging gelegen.
Hier lag ze met 32 weken ook nog verkeerd om, ik heb toen ook moxa-therapie overwogen. Moet je mee starten rond de 34 weken Bij mij bleek ze bij de groei-echo met 34,5 week dat ze tóch goed was gaan liggen, dus hier is het niet nodig geweest uiteindelijk.
Ok, ben benieuwd ik heb 2 december de liggings echo met 34 weken dus dan zal ik wel horen hoe of wat. Eerst donderdag nog naar de vk
Het kan zeker nog! Bij een controle bij 35 weken lag mijn dochter nog in stuit, bij 36 weken een liggingsecho waarbij ze ineens goed was gaan liggen!
Hier heeft ze tot 35 weken in stuit gelegen. Ik had het ook niet gevoeld dat ze goed gedraaid was. Ik hoop voor je dat het lukt. hier kan je ook op neuzen. staan oefeningen op die je kan doen om de baby te laten draaien. www.spinningbabies.com Dan moet je naar het kopje baby position en dan breech. en dan what to do. er staan ook plaatjes bij.
Ik had begrepen dat ze vanaf 36 weken minder ruimte hebben om te draaien dus dat kan nog. Mijn 2e lag in stuit en die hebben ze met 36 weken geprobeerd te draaien maar dat is toen niet gelukt. Onze dochter is gewoon in stuit geboren
Hier een van de verhalen dat ze niet is terug gedraait. Maar ik ben ook heel klein van stuk en ze had al vanaf week 30 bijna geen ruimte meer
Mij mij lag de kleine man vorige week ook nog in stuit. Komende woensdag weer naar verloskundige en dan gaat ze opnieuw voelen. Geeft aan daarna wel een uitwendige draaipoging te willen doen, maar daar ben ik niet zo'n voorstander van. Volgende week vrijdag komt mijn moeder langs, zij voert in haar praktijk de moxa-therapie uit, dus ik denk dat ze dit meeneemt dan, mocht de kleine nog niet gedraaid zijn.
Hier vanaf week 30 in stuit en niet meer gedraaid. Draaipoging hebben wij niet gedaan omdat we voor de kleine zo min mogelijk risico willen lopen. Keizersnede staat gepland. Maar goed....ieder voor zich. Dus doen waar jij je goed bij voelt.
Hoi Meis28, Ik ken je een beetje van het hypomaarniethappyforum, dus weet dat je (net als ik) ook een traagwerkende schildklier hebt? Blijkbaar heeft recent onderzoek aangetoond dat er een verband bestaat tussen schildklierafwijkingen en stuitliggingen. Mijn dochter lag ook vanaf week 20 in stuit, en is niet meer gedraaid (wel voetreflex en draaipoging geprobeerd). Uiteindelijk met een geplande KS geboren. Ik hoop voor je dat je kindje nog draait, maar het zou zomaar best kunnen van niet.
Onze zoon lag ook al een hele lange tijd in stuit. Bij 35+4 was dit nog steeds het geval en heb ik een draaipoging laten doen in het ziekenhuis. En met succes..!! De ene kant wilde hij niet (voorover) maar achterover gelukkig wel. En hij is blijven liggen en ik ben natuurlijk bevallen. Wel had hij heel erg in het vruchtwater gepoept. Onbekend of dit door het draaien is gebeurd, wat wel een mogelijkheid is. Draaien is een soort stressmoment voor de baby's en daardoor kunnen ze in het vruchtwater poepen. Maar het kan ook op een ander moment gebeurd zijn. Ik heb het draaien ook niet als super pijnlijk ervaren. Ik zal niet zeggen dat het pijnloos is maar het is goed te doen. als hij overdwars ligt doet het wel even goed zeer maar dat is maar even. Mocht ik in de toekomst weer zwanger zijn en het kindje zou weer in stuit liggen, zou ik weer kiezen voor een draaipoging zodat de kans op een goede natuurlijke bevalling groter is. Zelf had ik waarschijnlijk niet gekozen voor een stuitbevalling.
ah wel goed om te lezen dat veel nog wel gaan draaien, want ben nu bijna 34 weken en meneer heeft zich echt nog niet gedraaid
Ik ben echt heel erg benieuwd na het lezen van deze verhalen van iedereen.. ! Gizzie: Ik hoop niet dat dit bij mij ook het geval is, ik hoop er natuurlijk op om op een natuurlijke manier te bevallen. Ik was vandaag bij de VK hier in Spanje en ze zei dat ie wel met het hoofdje naar beneden ligt. Ik vroeg haar of ze dat wel zeker wist want de vorige keer zei ze dat ook (na het voelen met de handen - geen echo) en in NL tijdens een echo zeiden ze dat ie met zn hoofdje naar boven lag. Het kan natuurlijk dat ie tussendoor is gaan draaien maar ik vertrouw deze VK hier er niet zo op, ook omdat ze zelf daarna al meteen zei: Ik kan het niet met zekerheid zeggen omdat het lastig te voelen is met de hand........ Stuitbevalling wil ik eigenlijk niet, maar een keizersnee liever ook niet! Denk dat ik dan eventueel wel een draaipoging zou gaan overwegen..... Al lijkt me dat ook niet zo leuk
Hier ook nog een kindje in stuit. Volgende week weer controle en met 34+6 een liggingsecho. Ik hoop maar dat kruimel zelf nog draait. Ik wil wel een versie proberen en evt zelfs een stuitbevalling mits de kleine in een goede stuit ligt. Ik ga volgende week wel al eens vragen hoe het verder gaat als de kleine in stuit blijft liggen. Hier nu al vanaf week 24!