Ouders mogen zelf bepalen wanneer vakantie?!?

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by Veraenroy, Apr 6, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,019
    0
    0
  2. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Ik denk dat ik dan maar voor een ander vak ga kiezen. Bizar dit!

3. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ik zou het wel erg fijn vinden. Mijn man heeft een beroep waarbij het beter uit zou komen als we vakantie kunnen opnemen wanneer het ons het beste uitkomt.

Maar..

Ik zie niet hoe ze dit op een goede manier zouden willen organiseren. Kinderen missen natuurlijk wel dingen op deze manier.

De proef maar afwachten dus. Ben benieuwd.

4. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Dat gaat toch helemaal niet werken zoiets?:( Hoe moet ik dat zien? Wat als ik zou besluiten om mijn dochter (tegen de tijd dat ze op de basisschool zit) ergens in februari 3 weken thuis te laten blijven? dan zou ze toch ontzettend veel missen op school? wat dan ook nog eens ingehaald moet worden als ze weer met de rest mee wil doen? of denk ik nou te simpel?

5. Djamila

Djamila Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,221
    3
    0
    En wanneer krijgen de leraren dan vakantie. Volgens mij werkt dit niet hoor.

6. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ja, kleine scholen kunnen dan wel sluiten wantdaar zijn natuurlijk niet veel inval meesters en juffen

Ja ik zie het ook niet zo gebeuren eigenlijk.

7. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    denk dat als iedereen het zelf mag bepalen dat het dan een sooitje word.
    wanneer hebben de juffen en meesters dan vrij, dan blijkbaar nooit.

8. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik weet niet goed wat de bedoeling is: Wordt vooraf het schooljaar bepaald, wanneer álle kinderen vakantie tegelijk hebben? Dus een soort van stemming/voorkeur van de meeste wordt het beleid?

Of inderdaad per kind? Dat laatste zal inderdaad niet werken denk ik. Het eerste: Tja, dan zijn sommige blij en sommigen niet denk ik...

9. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Op de website van De School staat hoe zij het aanpakken. Als die andere scholen het doen zoals De School, dan gaat dat echt wel goed komen.

10. wendelaa

wendelaa VIP lid

Nov 30, 2008
    8,641
    0
    36
    Noord Brabant
    Oke, als ouder zeg ik eerlijk, het idee om dan weer buiten het hoogseizoen op vakantie te kunnen lijkt me zalig.
    Maar heel realisitisch, lijkt me dit onmogelijk zeg!
    Geen idee hoe je dit moet realiseren, zonder het voor de kids of leraren erg chaotisch te maken

11. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik vind het nergens op slaan. dan heb je toch heelmaal geen eenheid meer. als steeds een ander kind op elk willekeurig moment weg is. hoe kan je dan nog lesgeven op een normale manier. ik dacht dat ze juist zo streng waren emt controles bij schiphol op mensen die hun kind "ziek"melden om eerder op vakantie te kunnen vertekken en nu dit??? vreemd hoor.

maar goed ik vind dat mevrouw bijsterveld. het spoor wel vaker bijster is. als je ook ziet wat ze in het speciaal onderwijs aan het doen is.

12. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

Jun 26, 2009
    5,330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik zag dit item net op het nieuws, de scholen waar ze de proef nu doen werken met individueel onderwijs, dus elk kind leert zn eigen dingen op zn eigen tempo. Dan kan het dus wel.

Maar ze zijn van mening dat het op 'gewone' scholen ook haalbaar moet zijn, geen idee hoe...

13. nessa88

nessa88 Bekend lid

Sep 3, 2010
    891
    57
    28
    Den Haag

Maar als iedereen op andere tijden gaat heb je toch op een gegeven moment geen hoofdseizoen meer...

14. wendelaa

wendelaa VIP lid

Nov 30, 2008
    8,641
    0
    36
    Noord Brabant
    Nou ja, je behoud natuurlijk altijd nog de bouwvak.
    Maar nogmaals, ik zie t onderwijsgewijs ook echt niet zitten hoor

15. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

het lijkt me helemaal niks....zowieso wat gebeurt er met kinderen die ouders hebben die nooit op vakantie kunnen (financieel) gezellig voor de kinderen bijna geen speelmaatjes....

16. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Ik zag het net ook idd, individueel onderwijs... is dat Jenaplanonderwijs oid??? want daar zitten kinderen niet bij leeftijdgenootjes in de klas geloof ik. (weet het niet precies hoor).
    En ze zeiden dat deze school 52 weken per jaar open is. :(, dus er is iig wel genoeg marche in tijd wbt lesstof ed, maar ik kan het me maar moeilijk voorstellen zoiets...

17. Sunny1977

Sunny1977 Actief lid

Nov 19, 2010
    385
    0
    0
    Adminimiepje
    7e hemel...
    Op zich best fijn dat je op vakantie kunt gaan wanneer je wilt. Anders zit je altijd vast aan de meest dure en ook nog een drukke tijd!

Maar hoe ze het precies willen gaan doen, dat weet ik niet. Je zou zeggen dat het een zootje wordt als Pietje de ene week weggaat en Jantje 2 weken later...We wachten de proef maar :)af!

18. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,797
    19,016
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik geloof dat je de vakantie wel in een bepaalde periode moet opnemen. Dat was in iederr geval destijds het plan. De zomervakantie neem je dan bijv flexibel op in juni, juli of augustus en de andere vakanties liggen wel vast. Zoiets was in ieder geval de bedoeling toen dit plan voof het eerst op tafel kwam. Dan heb je 'maar' 3 maanden chaos.
    Op ee school met individueel onderwijs is het sowiewo gee probleem. Ik be zelf wel een voorstander van onderwijs dat grotendeels klassikaal is, dus voor mij hoeft dit niet zo. Hoewel ik het ook als juf wel fijn zou vinden om eens buiten het hoogseizoen op vakantie te kunnen.

19. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik denk dat in de praktijk, toch veel mensen wel in dezelfde periode vrij zullen nemen.

Ik dacht 50 weken te horen? Bij Jenaplan onderwijs zitten kindjes 3 jaar in dezelfde klas. Soort combinatieklas idee, maar dan met nog een leerjaar meer. Maar ze zitten dus wel met leeftijdsgenootjes bij elkaar.

Kijk, qua financieen zou ik het wel heerlijk vinden als we in juni lekker 2 weken op vakantie kunnen! Ik ben wel héél benieuwd als het écht zo gespreid gaat worden naar de reacties van de reisbranche - en of het hoogseizoen, over 30 jaar ofzo, écht verdwenen is?

20. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

50 weken? ow, ik dacht 52... leek me al niet goed toe. :$

Ze hadden er pas geleden toch ook over om de bouwvak af te schaffen? Bouwbedrijven en veel andere bedrijven zitten dan niet vast aan die 3 weken verplichte vakantie.
    Zou ik prima vinden, eindelijk van dat gezeur af op m'n werk. 'T is ieder jaar hetzelfde liedje ;).

Share This Page