Vader van mijn dochter wil opeens weer contact

Discussie in 'Samengesteld gezin' gestart door pricilla, 10 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pricilla

pricilla Actief lid

21 nov 2011
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    De vader/verwekker van mijn dochter heeft het zelf laten afweten 5 jaar! Geleden. En nu opeens wil hij weer contact met haar. Is van de andere kant van het land hierheen verhuist om een band met haar op te bouwen.

Mn dochter was 2 toen hij haar in de steek liet en kan zich dan ook niks van hem herrineren. Ze vind het zelf wel goed zo dat ze geen vader heeft. Want daat heb ik het wel eens met haar over gehad of ze dat niet vreemd vond omdat andere kinderen met gescheiden ouders weekends naar hun vader gaan. Maar ze vond het heel normaal. Op school zijn wel meer kinderen zonder vader. En ze wil verder ook niks over haar vader weten. En ze zegt als hij hier komt ga ik me verstoppen.
    Ik heb dus al tegen mijn ex gezegt hoe mijn dochter er over denkt en dat hij 5 jaar te laat is. Maar opeens geeft hij niet op en probeert steeds weer contact te zoeken. Wat moet ik hiermee?

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Als hij het meent en van plan is om daar echt iets mee te doen, denk ik dat het niet slecht is hoor. Sterker, als ik het gevoel zou hebben dat het gemeend is, zou ik het wel stimuleren. Je dochter kan wel zeggen dat het haar niet deert, maar ik denk dat ze zich later zeker wel een vader zou wensen. En een 5 jarige die pertinent niets van haar vader wil weten?? Daar zou ik dan weer mijn vraagtekens bij zetten (but that's just me ....)

Ik zou gewoon kijken wat zijn plannen zijn. Laat hem maar met een voorstel komen en een plan van aanpak. Je hoeft haar natuurlijk niet direct 1 x in de 2 weken af te staan voor een heel weekend. Begin eens met gewoon kennismaken, een uurtje op zaterdag, bv. in het park of speeltuin, en van daaruit verder werken.

3. pricilla

pricilla Actief lid

21 nov 2011
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is inmiddels 7. En het probleem is dat ik niet weet of hij het meent. Hij heeft ook een zoon van inmiddels 17 waar hij langere tijd geen contact mee heeft gehad. En toen hij een relatie met mij kreeg weer contact met die jongen had. En tegen mij steeds gezegt had dat hij hem van zn ex niet mocht zien. En toen maakte mn ex er ook een potje van toen hij weer contact had. Dat ook een aantal jaar weer heeft laten afweten. Weer contact gezocht en nu weer laat afweten en nu weer contact met mn dochter wil. Als ik wist dat hij het serieus meent en ook volhoud. Maar als het maar voor paar maanden is is mijn dochter weeer gekwetst. En nu is ze 7 en zal ze het zich wel blijve herrinneren. Zijn zoon is nu op de leeftijd dat hij echt voorgoed geen contact meer wil. Die is te vaak gekwetst. Met zijn zoon en zijn moeder heb ik wel contact mee

4. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Sja - ik zou het gewoon afwachten. Laat hem maar komen met een voorstel, maar direct afkappen zou ik het niet. Wellicht dat jij en je ex eerst even om tafel kunnen om het een en ander te bespreken voordat je je dochter erin betrekt ...

5. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    toen ze kleiner was wou hij niet nu opeens wel terwijl ze zich nu zelf al wat kan redden bij mij had hij pech gehad denk ik

6. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Laat hem maar eerst uit zijn pijp komen en begin desnoods met uurtjes ofzo, waarbij jij erbij blijft.
    Haar vader is een totale vreemde voor haar na 5 jaar geen contact en ze herinnert zich waarschijnlijk nauwelijks iets van de eerste twee jaar, dus dat moet hij maar snappen.

Als hij het echt meent, kan je nog altijd het stelselmatig uitbreiden en haar na een tijdje met hem alleen laten. Maar eerst 5 jaar niet komen opdagen en nu ineens uit het niks weer contact zoeken ... laat hem maar "werken" voor wat ie wil.

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Dat je dochter het wel "prima" vindt zo, komt denk ik ook voort uit het feit dat ze hem vanaf haar tweede ook niet meer heeft gezien. Ze weet dus niet beter dan hoe de situatie nu is.

Ik zou het eerst eens aanzien hoe hij zich gedraagt en hoe het je dochter vergaat. Wel zou ik ze beide de kans geven elkaar te leren kennen.

8. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.301
    2.569
    113
    maak soort opbouwplan als hij het werkelijk meent. Hij is en blijft haar vader.( snap dat je erg wantrouwend bent hoor)

Stel je dochter is 18 en hoort van hem dat hij wel pogingen heeft gedaan om haar wel te zien maar dat het van jou niet mocht.

9. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Als moeder schrik je je suf, maar als hij het echt wilt...

Ik heb hetzelfde met 2 jaar 0 contact en Luna heeft een nieuwe "papa".
    Ze weet ook echt niet wie die man is die om de week komt, maar het is wel belangrijk dat ze straks weet waar ze vandaan komt.
    Liever nu dan middenin de pubertijd...

10. Vagans

Vagans Niet meer actief

Het ligt er een beetje aan wat voor iemand het is.

Als het een onbetrouwbare hond is of een gevaar voor ke dochter kan vormen kan die het lekker bekijken!

Push je kind ook niet teveel. Luister naar haar.

Eens was het aan hem.. nu is het aan haar. .. wel zo eerlijk.

11. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Nu is het aan haar? Een kind van 7 kan hier geen beslissingen in nemen.

Ik denk dat het bijna altijd in het belang van kinderen is om contact met beide ouders te hebben. Ik zou dit dus ook stimuleren en heel rustig opbouwen. Probeer het als positief te zien, een verrijking voor het leven van je dochter.

12. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Het is belangrijk voor een kind om hun vader te leren kennen.
    Als moeder zou ik het niet in de weg staan. (behalve als het een gevaar is voor het kind) Als vader je dochter kwetst door niet te komen opdagen of zich niet aan de afspraken houdt leert ze haar vader kennen en kan ze jou nooit verwijten dat jij in de weg stond voor contact met haar vader.
    De eerste keer is dan echt sneu, maar gebeurt het vaker dan weet ze precies wat ze aan haar vader heeft en kan ze als ze groter is daarop haar keuzes maken.

Je zou kunnen beginnen met duidelijke afspraken over een bezoekregeling, over het geven van kadootjes en maak duidelijke regels.
    Laat hem zelf maar een plan maken hoe hij het voor zich ziet.
    Als dit al teveel is dan is het nakomen zeker moeilijk.

Veel sterkte en ik hoop voor je dochter dat hij het serieus meent.

13. Vagans

Vagans Niet meer actief

Naja ik vind wel dat je je kind dr mening mag vragen en haar er bij probeert te betrekken zodat het kind het gevoel krijgt dat ze zelf ook wat te willen heeft. Natuurlijk kun je dr wel de goede weg wijzen.

14. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

mee eens. Wel haar mening vragen, maar niet de keuze laten maken.

15. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik kan het alleen maar toejuichen eigenlijk. Het is tenslotte in het belang van je dochter, ik kan wel begrijpen dat jij niet meer op hem zit te wachten en dat je het raar vindt waarom hij nu ineens wel de betrokken vader uit wil hangen.

16. pricilla

pricilla Actief lid

21 nov 2011
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties. Ik ben er nog steeds niet uit wat ik ermee moet. Ik gun mn dochter echt haar vader. En hij zegt echt het niet te gaan verprutsen. Maar zijn zoon heeft hij ook meerdere keren in de steek gelaten en gekwetst. Dus ik ben heel bang dat als er weer contact is het maar voor een paar maanden is. Mijn dochter geeft zelf al aan dat het van haar niet hoeft terwijl ik nooit iets verkeerd over hem gezegt heb. En als ik dan zorg dat er contact is en ze vind hem wel leuk en gaat zich aan hem hechten is het heel sneu als hij haar weer in de steek laat. Maar miss is hij wel echt verandert. Het zou kunnen maar de kans is ook groot van niet. Het blijft een moeilijke situatie. En ik vind de mening van mn dochter erg belangrijk. Er zijn wel familieleden van zijn kant die ze wel wil ontmoeten en daar hebben we dan wel contact mee gehad. Haar halfbroer en een nicht. Die had ze ook 5 jaar niet gezien. En nadat ik met haar over haar vader had gesproken was ze ook erg van slag een poosje. Opeens bang in het donker en niet meer alleen naar beneden naar de wc durven. Dus alleen al er over praten doet heel veel met haar dus wat zou een ontmoeting met haar doen. En moet ik haar helemaal van slag laten worden voor miss maar 2 of 3 maand contact. Dan is ze er dalijk net aan gewend en dan weer van slag doordat hij weer weg blijft. Moeilijk....

Deel Deze Pagina