Ons traject

Discussion in 'Samengesteld gezin' started by Celien22, Jul 29, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Celien22

Celien22 Actief lid

Jan 14, 2013
    452
    32
    28
    Onbekend
    Daag mensen,

Mijn partner heeft een dochtertje van 4 met zijn ex-vrouw. Hij heeft zijn kleine meid nu al sinds januari niet gezien omdat zijn ex haar bij hem weg houdt om niets. Nu is er door de rechter uitgesproken dat mijn partner en zijn ex-vrouw het ONS-traject moeten volgen. (ONS staat voor Ouders Na Scheiding). Zoals ons is verteld leer je dmv een maatschappelijk werker met elkaar communicieren. Het eerste gesprek is 7 augustus.

Zijn er mensen die bekend zijn met dit traject? En hoe is je ervaring?

2. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    3,330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Wat goed dat zoiets bestaat! Dat lijkt me echt een mooie zet in de goede richting, voor wat betreft de toekomst. Want als de ex moeilijk BLIJFT doen, kan je wel steeds rechtszaken winnen, maar tot echte oplossingen hoef je dan nog steeds niet te komen.

Geen ervaring hier, maar ik hoop voor jullie dat dit je ex en je partner weer dichter tot elkaar brengt, in ieder geval wat betreft de communicatie over zijn dochter.

3. Derbi

Derbi Niet meer actief

Geen ervaring, maar ik ga hier zeker even achteraan. klinkt als iets wat wij ook toe zouden kunnen passen.

4. Rockchick

Rockchick Actief lid

Apr 9, 2013
    353
    0
    0
    Groningen
    Mijn vriend heeft dit geprobeerd met zijn ex.
    Toentertijd was zijn ex echter niet erg meegaand.
    Het is toen op weinig uitgelopen , maar als beide meewerken is het zeker een goed traject !

5. Celien22

Celien22 Actief lid

Jan 14, 2013
    452
    32
    28
    Onbekend
    Het moet inderdaad werken. Het eerste gesprek is ze niet komen opdagen helaas :(.

11 september krijgt ze van de maatschappelijk werkers haar 2e en laatste kans. Ik ben zo benieuwd!

6. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Jeetje wat rot zeg! Wat gebeurt er als ze volgende keer weerk niet komt?

7. Celien22

Celien22 Actief lid

Jan 14, 2013
    452
    32
    28
    Onbekend
    Dan moeten we aangifte doen wegens ontkennig van gezag en weer een kort geding aanspannen. Zucht.

En dat allemaal over het rugje van de kleine meid, helaas

8. Sandrasv

Sandrasv Actief lid

Mar 9, 2013
    253
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Jeetje dat zij dan niet gewoon een probleem heeft, dat zou logisch zijn zou je zo denken. Nu moeten jullie weer allerlei toeters en bellen uit de kast trekken en zit zij op haar luie achterste het rustig af te wachten en met een beetje pech betalen jullie de volle mep en procedeert zij met toevoeging, hoe krom kan recht zijn?

9. Celien22

Celien22 Actief lid

Jan 14, 2013
    452
    32
    28
    Onbekend
    Tja. Nelaas werkt het zo in Nederland. Zo kram als ik weet niet wat. Maar we vechten door :)

10. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    3,330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    In het uiterste geval kán haar houding ertoe leiden dat het gezag eenhoofdig naar vader gaat en de omgangsregeling wordt aangepast.

Hopelijk hoeft het niet zo ver te komen, want dat is voor de kleine meid ook erg ingrijpend. Ik hoop dat ze gaat meewerken. Wat een nare situatie :(

Share This Page