Zo als jullie kunnen zien aan de titel wie heeft er tips tegen verbrandheid. Ben dus verschrikkelijk verbrand op me rug en heb al meerdere keren me eigen goed ingesmeerd en aftersun op gedaan , vandaag dus een blousje aangedaan voor me nek. Bleek dus niet te helpen en ben dubbel verbrand (gister en vandaag). Nou weet ik dat er nog een trucje is met komkommer maar die heb ik niet in huis Zijn er meiden die eventueel nog meer tips hebben/weten . Zit nu ook met een koud washandje op me nek aangezien er blaasjes op kwamen
ben vorig jaar lelijk verbrand door de zon(10 min op t strand geweest in een hempje) en had 2 de graads brandwonden in mijn nek en op mijn schouders, was zelfs zo erg dat de blaren open sprongen zo groot dat ze waren. kreeg toen een zalfje mee van de hap en gaas kompressen. dag later was de branderigheid al veel minder en 2 dagen later waren de blaren ook 3 x zo klein en deden ook geen pijn meer totdat ik ging vervellen. je zou de hap kunnen bellen voor dat zalfje en anders inderdaad yoghurt of kwark nemen al is dat niet aan t raden om dat op de blaartjes te smeren. succes en sterkte ermee meid want dit is niet leuk
Tandpasta (menthol) trekt de brand eruit... En verder goed blijven smeren met after sun, en (als de winkel open gaat bij jullie) morgen een after sun GEL halen.. Coling gel van de kruidvat of Hema werkt hier super!
Dat met de tandpasta wist ik nog niet , met yoghurt heb ik het pas gehoord Ja dat insmeren doe ik zowiezo al goed heb me armen gister ook iets van 3 a 4 keer ingesmeerd in een uur tijd .
blijven koelen als je naar bed gaat vuilnis zakken open knippen en een handdoek natmaken en daar op gaan liggen met je rug
Au! After sun GEL met aloe vera. Ik zie er ook altijd zo uit helaas... die gel is het enige wat verlicht Sterkte!
Via de huisarts een sunblocker vragen! (helpt hier ook niet volledig, maar stelt het wel meer uit zeg maar)
mijn moeder had toen bij mij, theedoeken in de karnemelk gelegd en daarna op de verbrande plekken, even doorbijten en dan is het lekker!
toen ik een ehbo cursus deed werd er verteld dat karnemelk yoghurt aftersun en dergelijke helemaal niet goed zijn, en helemaal wanneer je blaasjes hebt niet, als die kapot knappen en je krijgt er after sun in kan het gaan ontsteken. (als ik goed heb opgelet zat het zo) oja een koud washandje voelt misschien lekker maar het temperatuur's verschil is te groot, beter kan je een lauw washandje erop doen anders kan het van een 1e graads naar een 2e graads gaan als ik verbrand ben doe ik er wel aftersun op maar als je blaasjes hebt zal ik toch er mee uitkijken.
hoi geen tip die je nu helpt maar bij de drogisterij calendulan emulsie van vsm helpt bij mij goed in de koelkast bewaren en dan is het helemaal heaven. trouwens oei ziet er pijnlijk uit spinnekop
in Italië is mijn tante ook eens verbrand, mijn oudtante (Italiaanse) heeft toen thee gezet, en de theezakjes op het verbrande gedeelte gedaan, schijnt heel erg te verlichten... alleen weet ik niet meer of het gewone thee was... Succes ermee!! Enne, schrale troost, volgens mij is half Nederland vandaag verbrandt..
Zou uitkijken met allemaal smeersel nu je blaasjes hebt! een lauw compres erop kan je idd doen. Als je nog geen blaasjes hebt moet je ook goed zorgen dat het niet te droog wordt. Dan kan je wel lekker smeren...dan houd je het soepel en vochtig allemaal. Zou ook niet zo yoghurt erop smeren maar het idd in een theedoek doen en dat als en compres erop doen!