Vader verwaarloost de spullen die dochter mee krijgt

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Iris89, 15 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Hoi meiden,

Ik had al een topic geopent "Advies, of mening gevraagd..al 3 jaar durende vechtscheiding. Nu willen we verhuizen" , maar aangezien dat echt een enorm verhaal was.. wou ik hier even iets apart voor openen. Wederom ben ik op zoek naar advies..

Vader haalt onze dochter, behalve met vakanties, altijd op vrijdag van school op. Dan heeft ze ook altijd een weekend tas bij haar, en haar schooltasje met broodtrommeltje etc van die dag..

Alleen is het nu dus al 3 keer voorgekomen dat ze terug komt met kleding dat zodanig vies is dat wassen gewoon geen zin meer heeft. Ze heeft bijvoorbeeld een keer een ongelukje op school gehad en diezelfde vieze broek en onderbroekje geeft hij gewoon weer mee terug..wat lekker het hele weekend in een tasje heeft gezeten en onder de schimmel zat.

Broodtrommeltjes en fruitbakjes worden niet afgewassen, witte legging komt bijna zwart mee terug.

Nu heb ik ook een sterk vermoeden dat hij zelf kleding heeft voor haar bij hem..Helemaal prima natuurlijk, maar hij zal mij dat niet even laten weten. Wanneer ik hem dit had gevraagd via de mail, kreeg ik geen reactie. (ook niet op mijn berichten over de vieze kleding)

Nu ben ik ergens erg geneigd om gewoon te stoppen met kleding mee te geven. Echter zal hij dit ongetwijfeld gaan gebruiken onder het mom van "ik betaal kinderalimentatie dat ook bedoelt is voor kleding, dus die behoor jij mee te geven"

Maar ik ben het serieus meer dan zat dat ik het elke keer zo terug krijg.

Wat zouden jullie doen?

Lieve groetjes, Iris

2. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Oude buitenspeelkleding meegeven, geen witte legging :D
    Ik zou me er verder niet al te druk om maken. Spaar je energie! Je kan hem toch niet veranderen...

3. Kattekit

Kattekit Bekend lid

10 okt 2011
    532
    0
    0
    Broodtrommel ed in de tas laten zitten. Das denk ik een mannending. Ik weet niet het hele verhaal, jullie staan vast niet op goede voet. Ik denk echter dat hij er niet eens bij stil staat. Ik ken er wel meer die daar simpelweg niet aan denken.
    Ik snap dat het heel lastig is om niet overal wat achter te zoeken. Maar spendeer je energie er niet aan.
    Mijn man doet zijn best, maar laat rustig het kdv tasje met vieze kleren (ongelukjes) staan. Geen onwil, maar hij denkt er niet aan.

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Zou het zo regelen dat bijde ouders zorgen voor hun eigen spullen en dat er niks meegegeven wordt. Op jas, schoenen en een setje kleding na. Als vader het ff wast kan het kind in die ook mee terug naar mama.

Broodtrommel etc is echt geen mannending om te vergeten. Mijn man ruimt meteen de tasjes leeg als hij de Kids ophaalt en thuis komt. Lijkt me logisch. Kunnen ook belangrijke brieven etc in de tas zitten. Zou dit wel eisen

Ook al betaald hij alimentatie, das geen plicht kleding mee te geven en als hij dat zelf moet kopen mag het ook niet in mindering worden gebracht .

Deel Deze Pagina