Wat erg voor je kindje Eerlijk gezegd denk ik ook dat ze beter af is zonder hem. Voor wat betreft het LBIO, ik zou ze gewoon dagelijks bellen. Elke dag opnieuw totdat ze schoon genoeg van je krijgen en je eindelijk gaan helpen. Degen die niet 'piepen' blijven onderaan de stapel liggen, dus kom voor jezelf en je kindje op en laat je horen! Sterkte en succes!
Ze zijn verplicht de vader geruime tijd de kans te geven om te reageren en te betalen. Er zijn verschillende stappen hierin, ze kunnen niet zomaar geld gaan afschrijven.
Dit heb ik van internet afgeplukt: Naar aanleiding van uw verzoek vraagt het LBIO de andere ouder de ontbrekende betalingen rechtstreeks aan u te voldoen. Een bewijs van betaling moet binnen veertien dagen in hun bezit zijn. Blijft betaling uit, dan neemt het LBIO de inning over. Hiervoor hebben zij een aantal incassomogelijkheden. Zo kan, indien nodig, loonbeslag worden gelegd. Het kan dus wel degelijk. Ik werk voor een uitkeringsinstantie en krijg geregeld beslagleggingen van het LBIO. Er wordt geregeld beslag gelegd op een uitkering omdat diegene niet uit zichzelf betaald. Maar ik ken idd ook gevallen waarbij het idd langer duurt voordat het allemaal in gang gezet werd maar dat had meer te maken met het wachten op de uitspraak van de rechter, niet het LBIO op zich. Nou ja, vervelend blijft het wel voor TS.
wauw wat vervelend zeg!!!!!! ik heb echt geen idee of er zoiets bestaat maar als ik jouw verhaal lees zou ik ipv boos juist blij zijn met zijn smsje. tuurlijk het is helemaal niet leuk voor je kindje dat papa haar niet wilt zien maar nu hoeft ze in het weekend niet meer hoopvol te wachten tot papa haar komt halen en dan komt hij niet. het uitleggen waarom ze straks niet meer naar papa kan gaan zal moeilijk zijn en heeel erg hard aankomen bij haar want tjah dat kan zij echt niet begrijpen dat papa haar niet wilt zien, hou je sterk en wees er voor je meisje want nu heeft ze jou harder als ooit tevoren nodig. succes
Ik zou even het juridisch loket raadplegen.. Ook het feit gezien hij haar heeft erkend zou hij alimentatie moeten betalen. wel heel sneu voor je dochtertje dat haar papa zo is.. Maar ze is beter af zonder hem dan met hem. En wat goed van je dat je wel nog naar zijn ouders gaat en geen problemen hebt met hun. Wat zeggen hun trouwens van het gedrag van hun zoon? Want het lijkt net alsof het een 12 jarige is zoals hij doet en met mensen en gevoelens om gaat..
Hij gedraagt zich ook echt als een 12-jarige! Dat zegt iedereen. Zijn ouders hebben ook even geen contact met hem, vanwege zijn gedrag en omdat hij ook bij hun een grote schuld heeft. Helaas hebben ze totaal geen invloed op hem. Is altijd al een 'probleemkind' geweest. Onder andere ADHD enz. LBIO heb ik al vaker gebeld, maar alles ligt bij de deurwaarder. Hij is gaan samenwonen, maar volgens mij niet officieel want ze zijn nu aan het uitzoeken waar hij precies woont, las ik in een brief van hun. Hij heeft overal schulden ( heeft mij toen ook met duizenden schulden laten zitten, die ik zelf heb moeten betalen... hij deed het gewoon niet en tja als hier alles wordt afgesloten kan ik wel zeggen van ja maar mijn ex moet meebetalen, maar dat deed hij gewoon niet). En wat ik heb begrepen is dat als hij zogenaamd geen geld heeft, ze ook niets kunnen inhouden of beslag erop leggen.
Hij heeft een auto.. daar kunnen ze beslag op leggen, als het op zijn naam staat tenminste. Apart dat hij niet ergens in loondienst staat want dan leggen ze beslag op zijn loon. Heel jammer dat hij zo doet.. hij heeft geen verantwoordingsgevoel lijkt het wel. Ik ben wel heel trots op je dat je je ondanks het kinderachtige gedoe van hem nog sterk houd en dat je weer gelukkig bent in je 'nieuwe' relatie. Hou je taai! en wie weet ziet je dochtertje dadelijk haar stiefpapa wel als papa. *knuf*
pff wat een lamzak van een "vader" persoonlijk zou ik er meteen proberen werk van te maken zodat hij geen rechten meer heeft op jullie dochter als ze ouder is... hij wil zelf afstand doen zegt hij toch? ik zou dat geld lekker laten zitten! laat hem het zelf mooi uitzoeken met zn ellende.... je dochter is veel belangrijker en zou je nou echt geld willen voor je dochter van zo'n man die niets om haar geeft? en heb je zin in al die ellende erbij?
jeetje meid ik heb er geen verstand van maar vind dit wel heel erg voor jullie vooral voor je dochter agerm het kleine meisje hopelijk word het snel geregelt zo dat de rust weer weder keert wil je onwijs veel succes en sterkte toe wensen
jeetje wat een zak! Hoe kan je je eigen kind nou de rug toekeren?! mijn man krijgt alleen al een hart verzakking als hij hoort dat een vader zn kind niet moet. Daar kan hij niet bij met zn gedachten. Ik ook niet. Die mensen verdienen geen grijntje goed in hun leven. Als ik het zo lees dan is het eerst wat in mij op komt: laten dokken die hufter! en mag hij zn eigen dochter zelf gaan uitleggen dat papa geen zin meer heeft in zn eigen kind. tja maarja dit is natuurlijk geen oplossing. je bereikt er niks mee. maar dat zijn gewoon de wraak gevoelens in mij die spreken. ik zou eerst kijken hoe dat zit met allimentatie enzo en als je helemaal van het 'gezeik' af wil dan inderdaad afstand doen van zijn kind op papier. bah krijg de rillingen over mn rug als ik die zin alleen al typ, afstand doen van je kind :s bah bah onwijs veel sterkte meid! Je dochter mag maar van geluk spreken dat ze zo'n sterke mama heeft. Ze is beter af zonder zo'n ego trippende vader. Hoe pijnlijk het ook zal zijn om uit te leggen dat papa nooit meer komt, het zal altijd beter zijn dan dat je haar elk weekend pijn moet doen dat papa weer niet is komen opdagen.
Klopt helemaal. Maar er staat geen tijdsbestek tussen. Ook het LBIO gaat nog waarschuwen, verzoeken te betalen, adressen opsporen indien dat niet klopt enz enz.. Hier gaat heeeeeeel veel tijd inzitten in het geval van TS. Hier in hetzelfde schuitje met mijn ex die nog wel ergens in nederland ingeschreven moet staan maar er niet woont.
OMG meid!! Ik heb je verhaal met open mond gelezen... Wat een verschrikkelijke vent is die ex van jou!! Echt 0,0 verantwoordelijkheidsgevoel en ik kan er niet met m'n hoofd bij dat hij zijn kind zo laat zitten. Ik vind het echt heel erg voor je meisje dat haar vader geen zin en tijd voor haar heeft, maar echt, ze is beter af zonder hem. Hij zal haar keer op keer teleurstellen en dat hakt er goed in bij een kind. Ik ben heel blij voor je dat je een leuke nieuwe relatie hebt en dat je nieuwe vriend zo lief is voor je dochter. Je meisje is nog zo jong, ik hoop ook dat ze op een gegeven moment jouw vriend zal gaan zien als haar papa. Any man can be a father, but it takes a special someone to be a dad.