BasicFit

Discussie in 'De lounge' gestart door johssa, 22 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. johssa

johssa Actief lid

10 apr 2012
    236
    0
    16
    NULL
    Zeeland
    Zijn er hier dames die ervaring hebben met BasicFit?

Ik wil na de zomervakantie graag gaan sporten maar heb 0 ervaring met dat soort apparaten. Is het dan te doen, om daar te gaan sporten? Want ik had begrepen van iemand dat er niemand rond loopt oid

2. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    ik ken basic fit niet maar zonder begeleiding op eigen houtje trainen is niet echt aan te raden nee. als je apparaten niet goed gebruikt kun je vervelende blessures oplopen. een beetje trainen zonder enige weet en zomaar wat doen geeft vaak ook niet echt het gewenste resultaat.

3. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Goed dat je wilt gaan sporten!

Wat is je doel?

4. koala28

koala28 Niet meer actief

Bij de BasicFit waar ik sport lopen er 2 trainers rond die uitleg geven als je daarom vraagt.
    Soms wordt een apparaat door iemand gebruikt waarbij diegene het niet helemaal juist gebruikt en dan zie ik vaak dat er een trainer naar toeloopt om bij te sturen.

Voor de rest staat er een groot bord in een hoek waarop work-outs staan voor bijvoorbeeld afvallen, conditie.

Wat bij ons ook vaak is, een actie voor een Personal Trainer sessie. Die geeft je dan 1 of meerdere lessen en daar gaan sommige dan zelf op door.

5. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik sport bij basicfit en er lopen gewoon mensen rond. Sowieso krijg je altijd uitleg over de apparaten.

6. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Deze ervaring heb ik ook bij basicfit :) vindt het een prima sportschool

7. jippie01

jippie01 Bekend lid

25 mrt 2011
    846
    114
    43
    Vrouw
    Ik sport bij basic fit, maar bij ons loopt niemand rond. Er zijn wel personal trainers maar die zijn eigenlijk alleen met hun klanten bezig. Ik fitness al jaren dus weet hoe alles werkt, maar als je niet bekend bent met de apparaten enjoy je oefeningen met losse gewichten goed uitvoert is het niet verstandig hier heen te gaan. Al lees ik dat het niet bij elke vestiging zo is als hier. Zou even checken bij de basicfit waar jij heen wilt.

8. ohmydarling

ohmydarling Actief lid

15 jan 2015
    175
    6
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben heel tevreden over basic fit. Je kan ze altijd vragen om uitleg en ik vind de lessen (virtuel) ook echt super fijn! :)

9. koala28

koala28 Niet meer actief

Is dat wat die virtuele lessen? Bij ons heb je virtueel en 'echt' met trainer maar die 'echte' zitten bomvol waardoor het echt niet leuk meer is om zo'n les te doen. Je hebt bijv. bij Bodypump nauwelijks bewegingsruimte. Gewichten moet je delen met elkaar. Dus zat te denken om over te stappen naar virtueel.

10. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Koala, het probleem bij virtueel is dat je niet gecorrigeerd wordt door de instructeur.

Ik doe nu 3,5 jaar 2-3 x per week bodypump. En het is wel belangrijk daar er zicht is op wat je doet.
    Ik leer ook nog steeds.

Je kunt een hoop blessures krijgen van het verkeerd uitoefenen.

11. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Ik sport overigens bij fit voor free. Daar zijn genoeg lessen in bodypump.

12. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Hier is het een erg leuke sportschool.
    Maar il ben zeer slecht te spreken over hun beleid wat betreft groepslessen (daar werd ik lid voor en met de maand werden het aantal lessen minder. Ook de tijden werden gewijzigd waardoor het niet meer met werk te combineren was). Verder is er goede begeleiding, leuke medewerkers en leuke lessen.

13. johssa

johssa Actief lid

10 apr 2012
    236
    0
    16
    NULL
    Zeeland
    Dank jullie wel!

14. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Hier weinig begeleiding en een hel om te stoppen met het abonnement.

15. johssa

johssa Actief lid

10 apr 2012
    236
    0
    16
    NULL
    Zeeland
    Oké, ik wil in Middelburg gaan, toevallig iemand ervaring?

16. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Ik snapte er ook geen snars van maar ben uit eindelijk gewoon gegaan, t was zo makkelijk !! En wat ik niet snapte kon ik gewoon vragen en hadden ze uitgelegd. Succes !

17. haailena

haailena Actief lid

24 okt 2014
    458
    5
    18
    Prima sportschool. Ook opzeggen abbo geen probleem. Maar elke basic fit is anders! Je kan er gewoon langs gaan en een rondleiding krijgen. Zie je gelijk hoe het is en of er mensen rondlopen die helpen.

18. ohmydarling

ohmydarling Actief lid

15 jan 2015
    175
    6
    18
    NULL
    NULL
    Tja, ik vind het heerlijk. Alle ruimte en opzwepend genoeg. Ik vind het heerlijk zonder een instructeur. Je moet wel goed op de aanwijzingen letten. Ik zie sommige vrouwen hele verkeerde houdingen aannemen omdat ze niet goed luisteren. Maar ik zou zeggen probeer het gewoon een keer. Ik vind het lekker laagdrempelig. :D

19. koala28

koala28 Niet meer actief

Ik body-pump nu zo'n 7 jaar. Maar door de drukte wordt er niet meer gecorrigeerd. De trainer heeft niet meer de ruimte om rond te lopen (werd toen het een andere sportschool was in hetzelfde gebouw wel gedaan).

Er worden 8 Body-Pump lessen per week gegeven. Vind ik best veel. Het is alleen zo mega druk geworden sinds het Basic-Fit geworden is.
    Fit for Free is hier in de buurt heel erg slecht. Daar zijn veel mensen weggegaan. SportCity schijnt wel goed te zijn bij ons.

Deel Deze Pagina