Als ouders wil je gerechtigheid, je wil je kindje de laatste eer bewijzen door voor hem/haar te vechten. 120 uur is echt niets. gevangenis straf hoeft van mij echt niet, maar 120 uur..
Inderdaad, het feit dat hij nooit zijn excuses heeft aangeboden heeft mijn ouders veel pijn gedaan. Het is bewezen dat het zogenaamde herstelrecht goed werkt in zulke gevallen. Zijn ouders hebben later wel een brief geschreven, mijn ouders hebben dit als zeer prettig ervaren.
Geef dan geen straf.....belachelijk snap de actie van de vader heel goed. Wat een flut rechtssysteem hebben we toch
Ik snap de reactie van die vader heel goed, maar de rechter ook. Als er geen hard bewijs is, kan je daarop ook niet veroordelen. Stel je draait het om, en ik rij iemand per ongeluk dood door een stuurfout en ik reed netjes 80 maar getuigen zeggen dat ik 120 reed. Is het dan eerlijk dat ik naar de gevangenis moet? Nee toch?
Juist. Maar dat zal wel niet kloppen dan ofzo? Want anders snap ik het echt niet! Goddank gaat het OM in hoger beroep en ik hoop dat het recht dan wel zal zegevieren!
Zeker. Als hij echt berouw had getoond aan de familie, en had laten merken dat ook hij door een hel zou gaan, had dat zeker uitgemaakt, Ben benieuwd of de vader vervolgd wordt. Zo ja; dan zal hij zeker meer straf krijgen dan de Pool, denk ik zo.:x
Dus het politieonderzoek heeft alleen betrekking gehad omtrent getuigen? Ze hebben verder niks onderzocht qua remsporen? Rare gang van zaken dan bij de politie!
Er heeft inmiddels wel degelijk een forensisch onderzoek plaatsgevonden waar uit onder andere de remsporen blijkt, dat de auto tussen de 76 en 124 km/h gereden heeft. Een bevestiging van wat men al eerder naar buiten bracht.
Je kunt in ieder geval een poging doen tot, desnoods in een brief. Dat zou fatsoenlijk zijn. Ongeacht of hij het nou met opzet heeft gedaan of niet, hij reed in die auto en ZIJN fout heeft dit drama teweeg gebracht. Dan kun je dus op zijn minst je spijt betuigen. Dat soort dingen helpen met rouwverwerking. Gewoon niets van je laten horen vind ik zo mogelijk nog veel erger. Onbeschoft zelfs. Dat je er niet op zit te wachten of bang bent voor de andere partij zal ongetwijfeld meespelen, maar dan verman je je maar. Dat is echt niet te vergelijken met de ellende die dat gezin door moet maken.
Ik ken een soort gelijk verhaal van heeel dichtbij en ik vind het ook belachelijk!! Mijn zwager heeft een ongeluk gehad met de vrachtwagen. Hij heeft een jongen van 12 aangereden bij een kruising. Onderzoek wees uit dat vanaf het moment dat de fietser langs kwam tot de botsing er twee seconden geweest moeten zijn waarin de jongen te zien geweest moet zijn. Echter zijn twee seconden snel voorbij als je dan net naar links kijkt... Hier werd dus ook rekening mee gehouden en hij kreeg ook 120 uur taakstraf en 2 jaar voorwaardelijke rijontzegging... Terwijl hij de jongen dus bijna niet heeft kunnen zien.. En hrt gebeurde nog in stapvoets tempo ook. Heel vreselijk, voor iedereen natuurlijk in dit verhaal. Mijn zwager heeft het er nog moeilijk mee. Maar ik vind het in deze situatie waarbij iemamd de bocht uit vliegt en waarschijnlijk te hard gereden heeft zwaar tegenvallen!! En niet uit te leggen aan mijn zwager..
Waarschijnlijk te hard ja. Misschien ook niet. Met 80 km per uur een stuurfout maken kan ook grote gevolgen hebben. Vind het eerlijk gezegd wel vergelijkbaar. Als je vrachtwagen rijdt moet je ook rekening houden met je dode hoek, helaas zijn niet al dit soort ongelukken te voorkomen. Ik vind het echt vreselijk voor de ouders en zou gek worden denk ik. Maar zonder harde bewijzen kan je niet veroordelen.
ik begrijp die vader volledig, wat erg, ik denk dat ik ook wel verwijderd had moeten worden als ik in zijn schoenen stond, echt belachelijk 120 uur op 3 mensen levens, belachelijk dat dit kan in dit rot land :x