Vader worden op je 13e

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by jessy77, Feb 13, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Eerised90

Eerised90 VIP lid

Ik zag het net op het nieuws.

Ze vragen aan dat jongetje(want dat is het, haha)
    Hoe gaan jullie het financieel doen?
    Hij zegt:Wat is financieel?

2. Slagroomtoetje

Slagroomtoetje Actief lid

Dec 13, 2008
    417
    0
    0
    Nagelstyliste
    Las trouwens ook dat de vader van het jongetje het nog 'goed' vond dat hij niet achter zijn playstation ging spelen.

"Hij had ook met zijn playstation kunnen spelen, maar hij ging wel iedere dag naar het ziekenhuis..."

Pfffffffffffff ! ! !

3. LindaEjimofor

Mar 17, 2008
    44
    0
    0
    Ik vraag me af waar de ouders van die 2 kinderen waren?
    Echt als mijn dochter mij op haar 14e zou komen vertellen dat ze zwanger is , dan sleepte ik haar aan d`r haren naar de huisartss.

4. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

Aug 7, 2006
    2,015
    0
    0
    Ach in Duitsland, jaren geleden waren er een broer en zus (meen 15 en 13) die vader en moeder werden omdat ze zich verveelde en sex probeerde en niet verwachtte dat ze ook zwanger konden raken ervan......dus tja.....broer en zus :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: kan altijd erger :(

5. Melanina

Melanina VIP lid

May 20, 2008
    9,070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    ik zou denk ik me kinderen voor die tijd al voorgelicht hebben om het te voorkomen .
    En de pil dr me dochter dr eten prakken hahaha.

13 jaar en dan al seks hebben jeetje grrr

Ik ben blij dat ik lekker 18 was toen ik pas daar van ging proeven en zelfs toen was ik nog te kinds om een kind op te kunnen voeden dus nam ik wel bescherming . hahaha

6. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

dit komt nooit goed, ik hoop echt dat ze goede begeleiding zullen krijgen, anders.....arm kindje, opgevoed door kindjes die zelf nog zoveel aandacht nodig hebben :( .

7. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Denk dat het kindje gewoon over het algemeen zal worden opgevoed door de opa en oma, dus dat zal vast wel loslopen? Kan me nl niet voorstellen dat je zo'n grote verantwoordelijkheid bij een 13 jarige neerlegt.

En waar de ouders van die 2 kinderen waren? Toen ik 13 was had ik ook niet mn ouders constant op mn lip zitten hoor ;) Volgens mij is dat juist de leeftijd waarop je je kind juist meer privacy geeft. Dus of die ouders wat te verwijten valt vraag ik me af.
    Wie weet hebben ze dat jochie heel goed voorgelicht en hebben ze alles gedaan wat een goeder ouder hoort te doen.
    Uiteindelijk kan je ze echt niet 24/7 in de gaten gaan houden denk ik.

8. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wel prachtige foto's en beelden hoor! Alleen als je niet beter zou weten, zou je denken dat dit een broer en zus zijn die op de foto staan met hun pasgeboren zusje. Zo zou het horen te zijn in elk geval...
    echt bizar dit...

9. in het stukje staat dat het jongetje niet was voorgelicht door zijn ouders en hij niet wist dat het van 1 keer seks hebben al zo ver kon komen.

10. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Sorry hoor, maar dit is echt verschrikkelijk. Het kind wordt straks in een bijstandsgezin in een achterbuurt in Engeland opgevoed van niets, want de ouders van het 15 jarige meisje leven van social benefits. in Engeland zijn die niet zo best hoor. Wat een toekomst voor zo'n babytje zeg.
    3 kinderen erbij voor de Engelse jeugdzorg,....

11. Siem

Siem Actief lid

Apr 7, 2007
    399
    0
    0

tja, en wat zou je dan willen doen? Het is nu al gebeurd.. ik hoop dat ze goede begeleiding en steun krijgen.

12. LindaEjimofor

Mar 17, 2008
    44
    0
    0
    Ik zou dan eisen dat ze het laat weghalen . Mits ze niet al meer dan 12 weken zwanger is natuurlijk.

13. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Het is natuurlijk niet de ideale situatie, verreweg van zelfs maar zou je echt van je 15 jarige dochter kunnen eisen dat ze t laat weghalen? Zou je dat ookeisen als ze zwanger was geraakt van, laten we zeggen, een 18 jarige jongen?

Vind het nogal een uitspraak,maar goed, dat is natuurlijk heel persoonlijk :)

Ik zou echt serieus niet weten wat ik zou doen als mijn dochter op die leeftijd met zulk nieuws kwam. Met mn handen in t haar zitten, jazeker maar verder..geen idee.

14. Stacey88

Stacey88 Bekend lid

Oct 28, 2008
    526
    0
    0
    Limburg
    Jullie kunnen wel allemaal zeuren erover, van veel te jong en te vroeg sex en bla bla, maar ze willen wel voor t kind zorgen! Ik vind dat wel heel goed van hun

En LindaEjimofor je kunt wel zeggen van als mijn dochter dan al sex heeft.... maar jij weet tog niet wat zij doet als jij er niet bij bent!

Waarom zeuren mensen altijd, je kunt het ook positief bekijken!

15. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Hoezo zeuren erover? Dat is gewoon een persoonlijke mening :)

En idd heel dapper dat ze voor het kindje willen zorgen, maar kom op, laten we ook even reëel blijven, wat weet en jongetje van 13 nou over de verzorging van een baby, laat staan de grote verantwoordelijkheid dat zo'n kleintje met zich mee brengt.

Dus ja de wil is er misschien, maar het besef nog echt niet hoor. En willen en kunnen zijn ook 2 verschillende dingen.

Nou ja, het is gebeurd en nu maar hopen dat het allemaal goed komt.

16. Stacey88

Stacey88 Bekend lid

Oct 28, 2008
    526
    0
    0
    Limburg
    Natuurlijk is het jullie mening, maar allemaal zo negatief :(.

En ok ze zijn jong, maar er zijn ook meiden/jongens die met 16 een kind krijgen. Het is echt niet zo dat hoe ouder je bent hoe beter je voor een kind kunt zorgen ;).

Je kunt met 13 jaar verstandiger zijn als een van 16. Bij dit geval zal dat wel niet zo zijn, maar ze krijgen steun van hun ouders.

Ik vind het in ieder geval goed wat ze doen, ze gaan voor het kindje zorgen.

En het is ook zo'n onzin wat ik las, '' met 13 al sex, kan toch niet...'' iets in die trand. Maar sorry hoor als je met 30 ofzo sex kan hebben, waarom niet met 13, die zitten juist op die leeftijd dat het experimenteren gaat beginnen.

Dat is mijn mening erover ;)

-xxx-

17. LindaEjimofor

Mar 17, 2008
    44
    0
    0
    Nou, ik ben het met je eens dat een ouder iemand niet per definitie een betere ouder is, maar een kind van 13 kan de verantwoordelijkheid voor een baby nog helemaal niet dragen. De zorg komt bijna altijd op de schouders van de grootouders neer en dat vind ik niet eerlijk. Daarbij mag je als 13-15 jarige niet werken , dus wie mag er dan opdraaien voor de zorg voor dat kind? Juist ja, de grootouders! Zo`n kind hoort in de schoolbanken te zitten en niet met zijn/haar vriendin/vriendje papa en mama te spelen. Dat kan later altijd nog.
    verder ben ik het totaal met ju oneens dat een 13 jarige sex zou mogen hebben. Juist met ouders met zo`n instelling creer je kinderen die het op hun 12e normaal vinden om een vriendje/vriendinnetje te hebben ...erg onverantwoordelijk.
    Daarom leg ik de schuld ook grotendeels bij die ouders neer. Zij hadden hun kinderen betere voorelichting moeten geven.

18. LindaEjimofor

Mar 17, 2008
    44
    0
    0
    Ja, zolang ze onder mijn dak woont en minderjarig is zou ik dat kunnen eisen. ;)
    Ik zou niet lijdzaam toezien hoe mijn dochter haar toekomst naar de knoppen helpt.

19. Stacey88

Stacey88 Bekend lid

Oct 28, 2008
    526
    0
    0
    Limburg
    Ze mogen inderdaad nog niet werken en zullen de grootouders het financieel zullen moeten doen, maar hun willen graag helpen dus ik zie het probleem niet.

Maar wat je zegt dat je met 12 geen vriendje mag hebben is de grootste onzin, dan ga je naar de brugklas! Dan is die tijd juist dan je een vriendje krijgt, wil niet zeggen dat iedere kind van 12/13 ook dan werkelijk sex heeft. Maar een aantal wel.

Ik vind dat je die keuze aan je kinderen zelf moet laten, of ze wel of geen vriendje willen, je kunt dat niet verbieden vind ik. Is wel erg streng, kom op we leven in 2009.

En met voorlichting is ook onzin, dat meisje is 15. Stel dat zij de pil slikte maar toch zwanger is geworden, of ze hebben het wel met condoom gedaan, maar toch zwanger... zoiets kan gebeuren. Ik vind juist dan je daar niet kwaad over moet worden, ofja natuurlijk ben je even boos. Maar je hoort daar juist met je kinderen over te praten dan.

20. Sabinekuh

Sabinekuh Lid

Sep 28, 2007
    50
    0
    0

Daar sluit ik me bij aan.
    Kinderen van die leeftijd hebben nog niet een echt verantwoordelijkheidsbesef en weten totaal niet wat zo'n kindje inhoud..

Heb een zusje van 15, nou, als ik naar haar kijk en denk dat zij een kind zou moeten krijgen.... :rolleyes:

Je jeugd is nu eenmaal iets wat je nooit, maar dan ook nooit meer in kunt halen...

Share This Page