Vader worden op je 13e

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by jessy77, Feb 13, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Maar dat zal jou niet gebeuren want je geeft je kinderen natuurlijk hele goede voorlichting :p
    Nee sorry, flauw, maar wat ik hiermee wil zeggen is dat we de schuld niet automatisch bij de ouders van die kinderen kunnen leggen want wie weet hebben ze de beste voorlichting die er is gegeven.

Ik ben heel vroeg en heel goed voorgelicht door mn ouders, maar toch was ik er ook vroeg bij. Nou was ik dan geen 13 maar op mn 15e geen maagd meer. En eigenlijk niet omdat ik daar echt bewust voor gekozen heb (al was ik natuurlijk wel ietwat nieuwsgierig) maar meerendeels omdat al mijn vriendinnetjes het toen ook al deden.
    Dus ik was op die leeftijd zeer makkelijk beinvloedbaar, naief en misscien ook wel dom, en dat terwijl ik hele goede voorlichting vanuit huis had meegekregen.

Ben het wel heel erg eens met dit stukje van je:

Overigens vind ik dat de maatschappij van tegenwoordig daar ook een stukje schuld aan heeft. Overal waar je kijkt wordt je doodgemept met sex..op tv, op internet..je ontkomt er gewoon niet aan.

2. Stacey88

Stacey88 Bekend lid

Oct 28, 2008
    526
    0
    0
    Limburg
    Ik sluit me daar niet zomaar bij aan. Het ligt eraan. Toen ik 13 was (wil niet opscheppen ofzo) was ik wel heel verstandig, en ik weet zeker dat ik met die leeftijd ook voor een kind zou kunnen zorgen. Maar dat verschilt per persoon natuurlijk.

Je kan niet zomaar oordelen over zo'n situatie, het verschilt per kind, leeftijd, enzz...

3. LindaEjimofor

Mar 17, 2008
    44
    0
    0
    Hier mag zeker over geoordeelt worden . Dat is het hem nu juist. Er mag nergens meer iets over gezegd worden en alles wordt maar normaal gevonden. T is geen wonder dat " de jeugd " van tegenwoordig weinig moraal heeft ( niet iedereen natuurlijk )
    Sorry , maar ik geloof niet dat een 13 jarig kind "verstandig" genoeg is om voor een kind te zorgen.
    Ik dacht toen ik 13 was dat ik de hele wereld aankon . Toen wilde ik ook voor " volwassen " aangezien worden. Zo zijn pubers nu eenmaal, maar er zit een heel groot verschil tussen op je 13 denken dat je verstandig/rijp genoeg bent om voor een kind te zorgen en er werkelijk ook rijp genoeg voor zijn.

4. Stacey88

Stacey88 Bekend lid

Oct 28, 2008
    526
    0
    0
    Limburg
    Tuurlijk mag er wel wat over gezegd worden, niemand heeft gezegd dat dat niet mag!

En niet alles is normaal zeker niet maar sex op jonge leeftijd is in deze tijd denk ik wel 'normaal'. vraag maar aan de jongeren op staat. het is niet meer zo dat je pas sex mag na het huwelijk :p

Maarja iedereen heeft zijn eigen mening erover! maar ik vind het toch netjes dat ze voor het kindje gaan zorgen.

5. randi

randi Niet meer actief

ik heb overlaatst nog een enquette gelezen van jeugd en sex en het is niet zoals zovele denken dat 13-14 jaar de leeftijd is dat de meeste van de jeugd sex hebben hoor maar de gemiddelde leeftijd is nog steeds 16. nu praten wij thuis heel open over sex en ik heb een dochter die 16 wordt dit jaar en ze vertelde me toch ook dat zij nog geen sex heeft gehad maar er wel over praatte met haar vriendje om het te gaan doen en dat haar vriendinnen ook nog steeds maagd zijn. ik ben toch ook van mening dat zowel het meisje van 15 en die jongen van 13 geen verantwoordelijkheid genoeg hebben om de zorg van dit kindje op hun te nemen en ik vind zelfs dat geen enkel kind dat op deze leeftijd kan ook al roepen der hier een paar van ik was al volwassen op die leeftijd. ik was ook vroegrijp voor mijn leeftijd maar volwassen kan je een puber nooit noemen...

6. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

Aug 19, 2006
    3,079
    1
    0
    drenthe
    tuurlijk wil het jochie nu voor zn kind zorgen, tis pas een paar uurtjes oud als ie dat zegt. ik wil m weleens horen over een half jaar ofzoiets.

7. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Mijn oudste is 12...die wil ook graag voor zn zusje zorgen. Maar echt niet dat hij die verantwoordelijkheid zelfs maar benadert!
    Zn broer is 10 die is serieuzer met zorgen voor zn zusje maar ook hij zal dit niet aan kunnen. Geen enkel kind van die leeftijd kan dat. Hoe "volwassen" ze ook al zijn...kom op zeg. Ze worden niet voor niks nog onder de KINDEREN geschaart!
    Dus dat zal wel meer opa en oma die opvoeden worden als papa en mama.
    Dat ze het kindje gehouden hebben en de ouders dit toestonden vind ik vooral voor de moeder van het kindje beter voor haar psychologische toestand als het maar dwingen tot abortus. Iedereen die zwanger is (geweest) weet wat hormonen kunnen doen. Als je in de puberteit zit zal dat nog ff een tikkie erger zijn. En dan je kindje onder dwang af moeten staan.... Het zal misschien voor ieder verschillend zijn maar dat kan serieuze psychische problemen mee brengen.
    Weet niet wat ik zou doen... Kan me er gelukkig ook nog niks bij voorstellen dat mijn zoon(tje) over n jaar thuis komt van "mam....het spijt me heel erg maar....je word oma!" :confused:

Overigens is het rond die leeftijd doorgaans heel normaal dat je bezig gaat met verkering etc. Sex vind ik dan niet zo heel normaal nog...
    Mijn kinderen krijgen nu al vanaf hun 6 a 7e levensjaar sexuele voorlichting (nagelang de leeftijd uiteraard...in het begin nog niet uitgelegd tot in de puntjes!) en ik heb ze dit stukje ook laten lezen....simpel weg omdat ze dat weer even met de neus op de feiten drukt. Het KAN zo gebeurt zijn! (ook omdat mn oudste met t plan loopt om verkering te vragen en vanalles wil weten over allerlei dingen in die richting ;) )

Maar ik blijf zeggen...liever open en met goedkeuring. Dan in het geniep omdat t niet mag. En god weet waar het dan gedaan word en of het dan veilig word gedaan.

8. nikton

nikton Bekend lid

Jan 10, 2008
    703
    0
    16
    Nee logisch, hij komt er net achter dat er geen levels te behalen zijn, zoals bij zijn nintendo.. En er zit geen uitknop op.. :D ;)

9. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

Aug 19, 2006
    3,079
    1
    0
    drenthe
    lol

10. Laika

Laika Fanatiek lid

Jul 23, 2006
    2,334
    3
    38
  11. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    :confused:

12. randi

randi Niet meer actief

het zou me niet verbazen eerlijk gezegdt :rolleyes:

13. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

tsjonge jonge jonge.. wat mensen allemaal niet doen om in de spot te staan.. ''zelfs me moeder en vrienden zeggen het''! zo gaat het altijd.. ineens is iedereen de vader!

14. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

Aug 19, 2006
    3,079
    1
    0
    drenthe
    net op het nieuws:
    "hoe gaan jullie het financieel doen?"
    antwoord het jongetje: wat is financieel?

15. Stacey88

Stacey88 Bekend lid

Oct 28, 2008
    526
    0
    0
    Limburg
    Dat is oud nieuws :p zag je al in het filmpje op internet paar dagen geleden. hihi..

16. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Zal je straks zien is een van die 2 (of misschien nog weer n andere) jongetje de echte vader. Lijkt me erg schokkent voor dat jochie wat nu denkt vader te zijn.

17. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    In Engeland is een heel groot probleem wat betreft sex, sexmoraal en tienerzwangerschappen. Haast niet te vergelijken met Nederland.

18. tummetje

tummetje Fanatiek lid

Dec 4, 2007
    4,270
    1
    0
    in mn holletje
    Mijn god.. wat doe je nou aan seks op die leeftijd man :(

19. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    2,193
    0
    0
    Maastricht
  20. Jipper

Jipper Fanatiek lid

Jan 22, 2008
    2,394
    1
    0
    Dit nieuws is aan me voorbij gegaan, maar... :confused: :confused: :confused: Waar gaat het naartoe met deze wereld?!

Share This Page