Hai, Ik vroeg me af wat voo omgangsregeling de meesten hier hebben, welke duidelijk zijn en goed werken in de praktijk...ik hoor vaak dat mensen een omgangsregeling hebben met even jaren, even weekenden enzv, zijn hier mensen die dit zo hebben en een voorbeeldje kunnen plaatsen?hier tot op heden altijd veel strijd omdat vader zich 9vd 10xniet aan de regeling kan houden vanwege werk, nu wil ik graag duidelijk op papier zetten dat ze in een even jaar de even weken bij mij zijn, maar loop even vast en weet niet hoe ik dit het beste eerlijk kan verdelen? Nu is het zo dat de kinderen elke vrijdag 16.00 tem zaterdag10.00bij vader zijn, om de 14dagen van vrij tem zondag 17.00. maar omdat vader vaak weg is vanwege z'n werk, kan hij dan weer een paar weekenden niet waardoor de regeling weer onduidelijk is en in de soep loopt..zouden jullie misschien een paar voorbeeldjes kunnen plaatsen?thnx
Is het niet een beter idee als vader met zijn werkgever om de tafel gaat en vervolgens jullie samen zodat er een regeling kan komen die en aansluit bij zijn werk en voor jullie kinderen? Ik maak een beetje uit je verhaal op dat hij onregelmatig werkt, mogelijk kan door overleg daar regelmaat voor de kinderen in komen. Zo krijgen jullie allemaal een duidelijke omgangsregeling en weten jullie allemaal waar je aan toe bent.
Tsja, dat zou idd een idee zijn maar hij is militair en moet op oefening en uitzending, destijds beloofde hij dat hij de kinderen altijd voor werk zou laten gaan, maar inmiddels blijkt wel dat dat gewoon niet haalbaar is.Het gaat mij er nu om dat we iig de omgangsregeling duidelijker zien te krijgen wbt feestdagen, vakanties en welke weken ieder krijgt, zodat hij van te voren weet dat ie dan de kinderen heeft en dus iets kan regelen met werk, misschien dat hij dan wel eens z'n werk zo kan plannen zodat de kinderen eens een vakantie bij hem kunnen zijn en we allemaal van te voren weten waar we aan toe zijn.Het is nu nml steeds zo dat alles aan hem wordt aangepast ipv dat hij zich aanpast aan de kinderen, na 4jaar een beetje klaar mee enne overleg?nog steeds onmogelijk tenzij ik me volledig aan zijn schema aanpas dus nogmaals, iemand hier een voorbeeldje misschien?
Ik kan je wel een voorbeeld sturen van hoe het bij ons is maar daar zal je niet veel aan hebben. Hier moest ook het e.a overlegd worden met werkgever maar lees dat het voor jouw ex niet zomaar gaat
Hier twee kinderen van inmiddels 17 en 15 die precies 50-50 bij beide ouders wonen. Ma-wo altijd bij moeder Do-za altijd bij vader Zo om en om Kleine vakanties loopt dit schema door, grote vakantie 3w moeder, 3w vader. Hier zijn ze nu bijna 10jr gescheiden en dus sinds het allereerste begin deze verdeling. Iedereen is tevreden en gelukkig ermee.
Wij zijn onlangs gescheiden. Even jaren heeft hij eerste keus in vakanties Oneven jaren heb ik eerste keus in vakanties. Even weekenden zijn ze bij mij Oneven weekenden bij hem ( vrij 16:00- zond 19:30) Vakanties zijn 50/50 verdeeld. In de praktijk lijkt het wel anders te zijn. Mijn ex heeft niet zoveel vakantiedagen als de kinderen vrij zijn dus ze zijn vaker bij mij. De weekenden komt hij ze vaak zaterdag pas halen ivm sport van mijn zoon en t feit dat mijn ex in een andere stad is gaan wonen. Ook al heeft hij dit jaar eerste keus in vakanties ben ik degene die de voorstellen doet. Het komt niet echt van hem uit. Ik moet nog zien hoe het zich de komende jaren zal ontwikkelen. Ik denk dat het prettig zal zijn om dingen vast te leggen voor jezelf en je kinderen. Hebben jullie geen ouderschapsplan gemaakt? Kijk of je daar eventueel bemiddeling in kan vinden zodat je duidelijke afspraken kan maken.
Ouderschapsplan hebben we wel, maar in mijn ex zijn beleving hoeft hij zich er niet aan te houden, maar ik welheb zelfs al een advocaat gevraagd wat ik kan doen zodat hij zich eraan houdt, het komt er vrijwel op neer dat je eigenlijk niks kan..tenzij je er weer een rechtzaak van maakt.ik ben het na bijna 4jaar ook spuugzat dat alles nog steeds om zijn wensen heen moet worden gepland, dank je wek voor het voorbeeld!misschien werkt zoiets beter bij ons ipv maar om en om te doen ipv op papier de even weekenden hij, oneven ik, kan hij niet, houdt het op en wordt jiet weer alles omgegooid vanwege een oefening, wat een gedoe he
Dat is inderdaad zo dat je er weinig tot niks aan kan doen als ex partner zich niet aan de afspraken houdt. Zo irritant 1 keer per jaar wordt het plan bij ons weer herzien en worden afspraken eventueel aangepast of veranderd. ik heb er nu bijgezet dat als 1 van ons zich niet aan de afspraken houdt, dat het dan per keer 35 Euro kost. ( dat geld gaat bij mij naar de spaarrekening van de kinderen) ex is best een krent dus hij zal er nu wel 10 keer over nadenken voordat hij een regel aan z'n laars lapt.
Hier om het weekend naar papa van 17.00 uur tot zondag 19.00 uur. De vakantie' s op papier elk de helft, maar in de praktijk kan dat niet ivm werk en zijn ze dus meer bij mij. In de grote vakantie zijn ze in de bouwvak bij papa en de andere 3 weken bij mij. Ene jaar kerst bij mij en oud en nieuw bij hem, het jaar daarop andersom. Speciale dagen zoals verjaardagen van opa en oma, is altijd mogelijk in overleg.
Nou vervelend zeg. maar hij krijgt ze nu om de 14 dagen ? nou zou gewoon aan zijn weekend houden kan hij niet dan verschuift het 14 dagen verder in zijn weekend. of hij moet een rooster hebben die vast staat voor zoveel weken. als dat het geval isdie weken eerlijk verdelen. maar dan moet hij dat wel willen opsturen naar jou. dus stel 4 weken die vast staat. hij 2x een weekend niet kan dat hij de overige weekenden krijgt en dan weer opnieuw bdkijken. het is niet alles maar zo weet jij waar je aan toe bent. en nee ben niet gescheiden maar dit leek me wel een optie
Dank je wel voor de reacties, het blijft idd vervelend vanwege z'n werk, maar wil gewoon rust en duidelijkheid in de tent, alles moet wijken voor zijn baan, maar andersom kun je nooit ergens op rekenen..Heb al wat fijne voorbeelden voorbij zien komen!thnx!
Wauw, dit had mijn verhaal kunnen zijn! Hier al jaren precies dezelfde strijd, en nu eindelijk een oplossing gevonden. Ik stuur je pb!